
Kdo někdy navštívil supermarket například v Německu, pravděpodobně nevycházel z údivu. Nejenže se tam za běžné zboží platí mnohem nižší ceny, což je pozitivní pro všechny, ovšem zákazníci se tam k sobě chovají s velkým respektem, a to i vůči personálu obchodu.
Takhle to dál nejde
Češi by samozřejmě rádi byli součástí západu, ovšem v mnoha ohledech stále zaostávají. Před několika dny jsme byli v Kauflandu svědky několika nepříjemných situací, a to ve středu, kdy začínala tradičně nová akční nabídka.
U několika regálů byly vidět rozmíšky mezi zákazníky. “Proč toho kupujete tolik. Nechte to tam, ať zbyde i na ostatní,” volala jedna ze zákaznic na člověka, který plnil po okraj nákupní vozík několika málo druhy zlevněného zboží, které se mu podařilo z regálu zcela vykoupit. “Hleď si svého babo, mělas přijít dřív,” dostalo se jí neslušné odpovědi.
I jinak se k sobě zákazníci nechovali zrovna s úctou. Ve frontách u pokladny se viditelně strkali, nedávali pozor a najížděli do sebe nákupními vozíky. Kdo si prohlížel nějaké to zboží u regálu, nemohl se divit, když do něj pár pospíchajících osob třeba i strčilo.

Jak se chovat v obchodech?
Zkrátka a dobře, nákupní kultura v supermarketech, jako je Kaufland, v České republice jednoznačně chybí. Proto je třeba zopakovat si lekci, jak se v obchodech chovat.
- Pečivo nepřehrabujeme holýma rukama.
- Nerozbalujeme zboží přímo na prodejní ploše a nejíme ho. Počkáme, až ho zaplatíme.
- Nezvyšujeme hlas na další zákazníky a nediskutujeme o jejich nákupu.
- Prodavačkám zásadně vykáme a jednáme s nimi slušně. Ony nestanovují ceny zboží ani neovlivní jeho množství.
- Pokud něco chceme, používáme slova jako “prosím”, “děkuji” nebo “s dovolením”.
Čtěte také: Kaufland rozjel v Česku skvělou novinku. Zákazníci jsou nadšení, taková dobrota tu chyběla
Pakliže bude každý tato pravidla dodržovat, bude se všem v obchodech nakupovat výrazně lépe a zážitek z toho bude příjemnější pro všechny.
Foto: Shutterstock