
Pokud mají některé řetězce Češi opravdu ve velké oblibě, jde nejčastěji o Kaufland a Lidl, které oba spadají do jedné velké skupiny, jež se nazývá Schwarz Gruppe. Ta působí v mnoha nejen evropských zemích a je skutečným gigantem.
Jak k tomu došlo?
Tyto dva obchody fungují také v Německu, tudíž je velmi zajímavé porovnání na obou trzích, a to zejména cenové. V poslední době se totiž ukazuje, že Němci z nějakého důvodu nakupují výrazně levněji než Češi. Rozdíl na jednom nákupu může dosahovat i 20 %, což je opravdu hodně, pokud vezmete v potaz skutečnost rozdílnou kupní sílu.
Jak upozornil server Novinky.cz, má to jednoduchý důvod. Řetězce si totiž v České republice účtují podstatně vyšší marži. V Německu má například Kaufland marži pouhých 1,9 %. To se zdá být jako hodně málo, ovšem jde o zdravé číslo na konkurenčním trhu. Jde o to, že řetězec toho prodá tolik, že i z toho je schopen generovat velmi zajímavý zisk.
Ovšem pozor. V České republice si Kaufland přijde na marži dosahující téměř 4 %, což je na obchod s rychloobrátkovým zbožím skutečně vysoké číslo. Ale to není zdaleka vše. Lidl totiž dokázal svou marži dostat až na 6,3 %, což je skutečně nevídané. V Německu přitom operuje s pouhými 2,7 %.

Je to velký rozdíl
“No tak je to konečně venku. Teď už víme, kdo nám tady dělá ty drahé potraviny. Úřady by proti tomu měly okamžitě zakročit,” říká paní Adéla z Prahy. “Vždyť oni už to přehánějí. Je to nepředstavitelná drahota.“
Čtěte také: V Česku končí oblíbený řetězec. Nakupovali tam skoro všichni, ale teď divoce zkrachoval
Obchodní řetězce v Česku také bodují s trikem v podobě slevových akcí. Lákají zákazníky na dočasně snížené ceny, ovšem už neříkají, že kvůli tomu uměle navyšují ty standardní. Zatímco člověk v Německu si vše může koupit za normální ceny, v Česku tak pořídíte jen zboží v akci.
Foto: Shutterstock