
Kdo někdy navštívil supermarket například v Německu, pravděpodobně nevycházel z údivu. Nejenže se tam za běžné zboží platí mnohem nižší ceny, což je pozitivní pro všechny, ovšem zákazníci se tam k sobě chovají s velkým respektem, a to i vůči personálu obchodu.
Takhle to dál nejde
Češi by samozřejmě rádi byli součástí západu, ovšem v mnoha ohledech stále zaostávají. Před několika dny jsme byli v Kauflandu svědky několika nepříjemných situací, a to ve středu, kdy začínala tradičně nová akční nabídka.
U několika regálů byly vidět rozmíšky mezi zákazníky. “Proč toho kupujete tolik. Nechte to tam, ať zbyde i na ostatní,” volala jedna ze zákaznic na člověka, který plnil po okraj nákupní vozík několika málo druhy zlevněného zboží, které se mu podařilo z regálu zcela vykoupit. “Hleď si svého babo, mělas přijít dřív,” dostalo se jí neslušné odpovědi.
I jinak se k sobě zákazníci nechovali zrovna s úctou. Ve frontách u pokladny se viditelně strkali, nedávali pozor a najížděli do sebe nákupními vozíky. Kdo si prohlížel nějaké to zboží u regálu, nemohl se divit, když do něj pár pospíchajících osob třeba i strčilo.

Jak se chovat v obchodech?
Zkrátka a dobře, nákupní kultura v supermarketech, jako je Kaufland, v České republice jednoznačně chybí. Proto je třeba zopakovat si lekci, jak se v obchodech chovat.
- Pečivo nepřehrabujeme holýma rukama.
- Nerozbalujeme zboží přímo na prodejní ploše a nejíme ho. Počkáme, až ho zaplatíme.
- Nezvyšujeme hlas na další zákazníky a nediskutujeme o jejich nákupu.
- Prodavačkám zásadně vykáme a jednáme s nimi slušně. Ony nestanovují ceny zboží ani neovlivní jeho množství.
- Pokud něco chceme, používáme slova jako “prosím”, “děkuji” nebo “s dovolením”.
Čtěte také: Kaufland rozjel v Česku skvělou novinku. Zákazníci jsou nadšení, taková dobrota tu chyběla
Pakliže bude každý tato pravidla dodržovat, bude se všem v obchodech nakupovat výrazně lépe a zážitek z toho bude příjemnější pro všechny.
Foto: Shutterstock
V supermarketech nakupuji s vyslovenym odporem. Venku neni pred jejich blbyma reklamama uniku. Jak vstoupim, opet musim poslouchat debilni reklamni radio. Vsechny ceny urcuje vymasteny pako, jinak by nekoncili na devadesatihalirich. To pro co jsem prisel kolikrat neni. U kasy otravuji s kartickama a aplikacema. Samopokladny nedaji 50% slevu za to ze propustili dalsi zamestnance a ja mam suplovat jejich praci. A zrat musim. Potom at se nikdo nedivi, ze tuhle naladu sirim na ostatni. Dejte mi odpovednyho kravataka a ja si bezproblemu pujdu sednout za vrazdu zvlast brutalnim zpusobem.