
Desítky let to pro důchodce fungovalo stále stejně. Vybrali si poštovní schránku a mimo jiné korespondence v ní našli také štos letáků z obchodních řetězců. Z těch se dozvěděli, co je v kterém zrovna ten daný týden v akci.
Zákazníci v úzkých
A jak známo, v tuzemských supermarketech je velkých rozdíl, zda nakupujete za standardní nebo sníženou cenu. Někdy dosahuje až 70 %, přičemž žádnou výjimkou nejsou padesátiprocentní slevy. Problém je ale samozřejmě v tom, že v jednom obchodě nenakoupíte vždy vše, co potřebujete.
Stalo se tedy standardem, že důchodci si každý týden uvařili kávu, pečlivě si prolistovali papírové letáky a v nich si zakroužkovali, co potřebují v tom kterém obchodě koupit. Následně už je potom stačilo v průběhu daného týdne oběhnout.
“Ano, každý týden nakupuji v 5 různých obchodech potraviny, protože musím nakupovat jen v akcích, jinak bych s důchodem nevystačila,” říká paní Anežka z Prahy. “Jenže co se děje teď, to je něco naprosto hrozného.“

Není to v pořádku
Naráží na radikální omezování papírových letáků, a to nejen těch, které chodí do schránek, ale i samotného tisku. “Do schránky už mi nějakou dobu nechodí, ale mnohdy teď už nejsou k mání ani na prodejnách,” vysvětluje důchodkyně.
Obchody zkrátka tuto položku omezují a odkazují zákazníky na internet či do mobilních aplikací. “Copak já s tím umím zacházet? Pomalu na to ani nevidím a žádný seznam si z toho udělat nedokážu,” povídá důchodkyně.
Čtěte také: Za platbu kartou budete platit speciální poplatek. V obchodech i restauracích, je to síla
Reklamní letáky pravděpodobně zaniknou úplně s příchodem novely zákona, kdy budou řetězce muset platit za tisk papírových letáků, jelikož tyto produkují značný odpad. Řetězcům už se to samozřejmě vůbec nevyplatí, a tak s tím skončí i ty, které je dosud tiskly.
Foto: Shutterstock