
Pokud byl některý z obchodních řetězců v České republice opravdu oblíben, byl to rozhodně Lidl. A to proto, že dlouhou dobu prodával potraviny za velmi přijatelné ceny a navíc v solidní kvalitně. Nebál se také uvádět nové produkty pod svými privátními značkami.
Lidem už se to nelíbí
V poslední době však i na tento řetězec padají značné stížnosti. V první řadě proto, že se cenově v podstatě srovnal s ostatními. Dnes už tam zkrátka o moc výhodněji nenakoupíte, což ovšem souvisí s tím, že se začal pozicionovat do prémiovější kategorie diskontů.
S tím by však ruku v ruce měl jít jasný důraz na kvalitu, což se bohužel neděje. Ba právě naopak. “Nedávno jsem si nakoupila v Lidlu pár věcí a doma jsem se nestačila divit, co to bylo za hrůzu,” říká paní Eliška z Tanvaldu.
Když otevřela meloun, zjistila, že je nepoživatelný, jelikož už se přezrálostí doslova rozpadal a byl kyselý. “Ano, byl v akci, ale přeci nemohu prodávat něco takového, když se to nedá jíst. Tu samou várku melounů jsem tam pak viděla i po třech dnech,” vysvětluje nespokojená zákaznice. “Koupila jsem i fenykl, u kterého jsem doma zjistila, že je kompletně vyschlý. Také rukolu jsem musela vyhodit, protože byla zapařená a plesnivá. Stejně tak broskve, které byly do krabičky naskládány tak, aby se to nepoznalo, ale doma se ukázalo, že tečou a jsou nahnilé.“

Není to moc dobré
Už dříve prý v Lidlu zaznamenala zhoršení, a to zejména na úseku zeleniny a ovoce. “Tu a tam jsem musela něco vyhodit, ale to co převedli tentokrát, to je něco strašného. A to ještě pominu, že prodávají nezralé pomeranče, které se nedají jíst. Ale to je aspoň vidět,” říká paní Eliška.
Je přitom zajímavé, že třeba v Německu by si Lidl něco takového nikdy nedovolil. Zde jsou ovoce a zelenina vždy pečlivě přebrané. Oproti tomu v Česku to vypadá spíše tak, že se chtějí zbavit úplně všeho, aby neměli žádnou ztrátu. Že to pak zákazník doma vyhodí a je naštvaný, to už je jim jedno.
Čtěte také: Mizerné máslo v českých obchodech. Zase na nás vyzráli. Lidé vůbec neví, co kupují
Možná i s tím souvisí skutečnost, že marže Lidlu a Kauflandu v České republice jsou výrazně vyšší než právě u sousedů. Bohužel je to jen další důkaz toho, že obchodní řetězce v tuzemsku jsou zcela zoufalé, ať už cenově nebo po stránce kvality.
Foto: Shutterstock