Němci zakázali naftová auta. Byl to nesmysl, přiznali teď jejich vědci

Nedávno jsem pátral po tom, jak vlastně dopadl Němci nařízený zákaz vjezdu naftových motorů do center velkých měst. Konkrétně jsem tedy pátral po datech, která by vnesla do celé situace trochu jasno. Ukázalo se, že šlo v podstatě jenom o další německou šarádu, která dopadla stejně jako druhoválečný německý letecký útok na Británii, neúspěchem a zostuzením. Němečtí vědci sami přiznali, že fanatický hon na spalovací motory je zcela neopodstatněný.

Vědci sledovali několik měst

Německé Centrum pro automobilový výzkum (CAR), ve spolupráci s univerzitou Duiburg-Essen, shrnulo výsledky dlouhodobého sledování emisí ve vybraných německých městech. Zaměřili se zejména na oxid dusíku, který mimo jiné způsobil celou Dieselgate. Hlavním bodem zájmu se stal Stuttgart, nejvíce znečištěné město Německa. Dalšími vybranými městy byly Kolín, Hamburg a Lübeck.

Cílem bylo nejen ověřit hodnoty produkovaných oxidů dusíku, ale také ověřit tvrzení Deutsche Umwelthilfe, “neziskového” sdružení na ochranu životního prostředí a spotřebitelů, podporované veřejnými i soukromými projektovými granty a dary. Deutsche Umwelthilfe dlouhodobě tvrdí, že zákaz vjezdu starších naftových aut je řešením zlepšení ovzduší velkých německých měst. Výsledky měření ale ukazují spíše opak.

Foto: Shutterstock

Jak dopadla měření?

Nejvíce znečištěné město Stuttgart v konečné fázi měření vykazovalo oncentraci 71 mg NOx na m3. CAR ale současně upozorňuje, že podíl starších dieslů Euro 1-Euro 5 je pouze okolo 16 % ze všech zachycených vozů. O malinko lépe dopadl Kolín, který naměřil 59 g NOx/m3, přičemž podíl starších dieslů tvoří 17,9 %. Třetí Hamburk s podílem 18,5 % nafťáků vykázal hodnoty 55 mg NOx/m3.

Překvapivá fakta

Překvapením pro všechny se stal ale Lübeck. Přístavní městečko na severu Německa vykázalo po dlouhodobém měření pouze 26 mg NOx/m3, přitom zde ale jezdí více než třetina vozů na naftu. Navíc dvě třetiny z těchto nafťáků tvoří vozidla s normami Euro 1-Euro 5. Měření tím dokázalo, že toho času nejnovější naftová auta produkují méně NOx, než dnes požadovaná norma Euro 6. Průměr tehdy testovaných aut byl 26 mg NOx/km, zatímco tehdejší norma dovolovala 168 mg NOx/km. Od roku 2021 je limit 80 g NOx/km. Z uvedených dat je jasné, že organizace jako Deutsche Umwelthilfe jsou založeny spíše jako sekta fanatiků, než jako fundovaná organizace s řádným vědeckým zázemím pro své výkřiky do světa.

Foto: Shutterstock, zdroj: ccleanenergywire, thejournal, theicct

Nenechte si ujít
Vypadá to, že chystaná důchodová reforma se stane největším tématem příštích týdnů a měsíců. Ostatně, jde o zcela zásadní změnu, která se dotkne úplně všech. Vzhledem k tomu, v jaké šlamastyce se celý důchodový systém ocitl, je třeba provést skutečně dalekosáhlé změny na všech stranách. Do důchodu dříve Všeobecně to pochopitelně půjde směrem, který se lidem příliš nelíbí. Produktivní věk se prodlouží a důchodový věk naopak oddálí. Smyslem je to, abyste v penzi netrávili tolik času. Podle aktuálních propočtů se počítá s průměrem 21 let a i to bude podle odborníků dost možná třeba ještě zrevidovat, jelikož je to příliš mnoho, vezmeme-li v potaz, že pro odchod do penze je třeba odpracovat 35 let. Ovšem s tím, jak se bude věk pro odchod do důchodu prodlužovat, je třeba zohlednit i velmi náročné profese, kterých by se to týkat nemělo. V některých případech by si dokonce měly polepšit a odejít do penze dříve než dnes. Do důchodu půjdou zcela jednoznačně dříve pracovníci spadající do 4. kategorie podle metodiky Bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. “To jsou práce, při nichž je vysoké riziko ohrožení zdraví, které nelze zcela vyloučit ani při používání dostupných a použitelných ochranných opatření,” uvádí web BOZP Info. Kdo tam spadá? Do této kategorie však aktuálně spadá necelých 20 tisíc lidí, což není mnoho. Ministerstvo práce a sociálních věcí ale už oznámilo, že dřívější důchod se bude týkat i řady profesí spadajících do třetí kategorie. Tam už jde teoreticky o téměř půl milionu zaměstnanců. Počítá se s tím, že dříve půjdou například zedníci, dlaždiči, obsluhovači důlních zařízení, montéři nebo pracovníci odvozu a recyklace odpadů. Překvapivě by se to mělo týkat také šéfkuchařů a kuchařů. Čtěte také: Jsem na světě 70 let, ale takhle špatně se mi ještě nežilo. Důchodkyně řekla, kolik skutečně dostává a co si myslí o tomto státě Je tedy vidět, že některé skupiny se do tohoto seznamu propracovaly a jiné nikoliv. Proč tam nejsou například pokojské nebo recepční, které také neustále stojí na nohou a vykonávají fyzickou aktivitu? Mnozí to zcela jistě budou považovat za nespravedlivé. Zároveň se tu vytváří skupina privilegovaných, a to často ne se zcela propracovaným argumentačním pozadím. Foto: Shutterstock, zdroje: SUIP, MPSV 1SdíleníSdíletTweet [...]
Lidem v České republice hrozí poměrně velký malér, o kterém většina z nich zatím nic moc netuší. Je to spojeno s držbou nemovitého majetku, která bude nově vyžadovat o poznání více povinností a papírování, než tomu bylo dosud. Jde tak trochu o vedlejší produkt schválení nového stavebního zákona, který přišel i s mnoha takzvanými přílepky, které z něho udělaly ukázkový paskvil. Dejte si papíry do pořádku Co mělo řešit zrychlení stavebního řízení, aby se v Česku konečně začaly pořádně stavět byty, které jsou potřeba jako sůl, paradoxně přináší ještě mnoho dalších komplikací, jež tu dříve nebyly. A to překvapivě i pro stávající majitele nemovitostí. Navíc neplatí, že by se nový stavební zákon týkal především developerů či stavebních společností, jak často panuje mylně rozšířený názor. Dotýká se úplně všech, a to i těch, kdo mají už postavený obyčejný rodinný domek. Nová regulace vstoupila v platnost od 1. ledna 2024, avšak celá záležitost je natolik komplikovaná, že druhá fáze přijde až od 1. července tohoto roku. Právě tehdy naběhnou i všechny možné povinnosti, které už však v té době musíte plnit. Odborníci se teprve teď seznamují s veškerými dopady, které novinka přináší, a informují o nich veřejnost. Ta tak může být ještě nepříjemně překvapena. Jako například v tomto případě, kdy se ukazuje, že lidé, kteří mají nějakou nemovitost, musí uchovávat její projektovou dokumentaci, a to tu, podle které se projekt nakonec realizoval. Nestačí tedy různé prvotní či pozměněné verze. Musíte mít v ruce papír, podle kterého se stavělo. Bude to hodně drahé Mnozí ho pochopitelně nemají, takže bude docházet k paradoxní situaci, kdy si budou muset opatřit projekt na základě toho, jak byl dům ve skutečnosti postaven, tedy jaksi reverzně. A teď se podržte. Netýká se to totiž pouze těch domů, které budou postaveny poté, co vstoupila novela stavebního zákona do praxe. Vše bude platit i zpětně na veškeré již postavené nemovitosti v České republice. Čtěte také: Výrazně vyšší dědická daň vás může odradit od toho, abyste odkázali nemovitost dětem Pakliže si říkáte, že to nebude tak žhavé, jak to vypadá a že na tuto hru nepřistoupíte, potom byste měli také vědět, jaké jsou v takovém případě sankce. Ty totiž nejsou vůbec nízké. Původně se počítalo s už tak vysokou pokutou ve výši 200 tisíc korun, avšak ta byla pro jistotu ještě navýšena na 400 tisíc. V případě, že tedy povinnosti nesplníte, připravte si rovnou tučný balík. Foto: Shutterstock, zdroje: ČKA, MMR, ČKAIT 67SdíleníSdíletTweet [...]
Ani v dnešní době, kdy se pocitově zdá, že jsou Češi ochotní utrácet velmi vysoké částky za běžné služby, nemají obchodníci na růžích ustláno. Například v případě restaurací zavírá jedna za druhou, a to i věhlasné podniky, jako nedávno ten, který patřil šéfkuchaři Emanuelovi Ridimu. Jde však i o velmi tradiční podniky, které tu fungovaly desítky let, ale teď to najednou přestaly zvládat. Těžké časy Řeč je o lahůdkářství Zlatý kříž, které centrum Prahy zdobilo přinejmenším sto let. Jeho vznik se datuje do tak dávných dob, že přesné datum dnes již není známo. Ale už je to také tak trochu jedno, jelikož podnik před několika týdny definitivně zavřel. Nejprve se dle nápisu na dveřích zdálo, že řeší nějaké technické problémy, avšak teď už je jasno. Firma je rovnou v likvidaci, takže provoz neobnoví. Tyto lahůdky pravděpodobně budete znát také. Sídlily v Jungmannově ulici a dosud si je lidé, přinejmenším dle hodnocení na Googlu, pochvalovali, a to navzdory tomu, že sem v posledních letech začali ve velkém chodit také turisté. Těm o slavných českých chlebíčcích básní různí průvodci, takže je pochopitelně musí vyzkoušet. Drahé chlebíčky Rychle však ubývá míst, kde tak mohou učinit. Ostatně, hodně rychle rostou také jejich ceny. Kdo by ještě před pár lety řekl, že takový chlebíček může stát 45 Kč, jako tomu bylo právě ve Zlatém kříži, ještě než zavřel. Mnohým to připadá hodně, ovšem sami si odpovězte na otázku, za jakou cenu byste je dnes byli ochotni prodávat. Čtěte také: Tak to je rána. V Česku končí 160 let stará firma. Přežila všechno, ale tohle už ne Jak se totiž ukázalo, Zlatý kříž nedokázal přežít ani s těmito cenami a velkou tradicí. Důvodů může být hned několik. Mluví se o tom, že měl podnik příliš vysoký nájem, ale také o tom, že se Praha 1 vylidňuje, takže se tu nedá opřít o pravidelnou klientelu, kterou by podnik tohoto typu potřeboval jako sůl. Podle jiných už se také zřejmě vyčerpal model tradičního lahůdkářství. Lidé sem sice stále tu a tam zašli, ale na nějaké velké vyskakování to zkrátka už nebylo. Foto: Shutterstock 1SdíleníSdíletTweet [...]

3 názory k článku “Němci zakázali naftová auta. Byl to nesmysl, přiznali teď jejich vědci

  1. Idiocie a mentální postížení všech pseudo-ekologistických a pseudo zelených fanatiků a fundamentalistů je do nebe volajcí!!!!!

  2. No jo. Když se ustupuje fanatikům, co se ani nepokoušejí zjistit jakákoliv fakta a vzdělávat se… Nebo se data naopak záměrně zkreslují. Ony ani elektromobily nejsou zrovna ekologické. Jo, nejde jim to z výfuku, je to přenesené jinam. Pro to existuje i pojem. NIMBY. Z anglického “Not in my backyard” “Ne na mém dvorku”. Je to pro pojem, kdy se ignoruje dění někde jinde, než kde máme něco před očima a nebo se naopak zdejší problémy přesunou úmyslně jinam a pak se tváří, jako že tím je všechno v pohodě. Původně to vzniklo jako pojem pro projekty, které lidé nechtějí přímo ve svém okolí jako škodlivé, ale celkem to vyignorují, když se to přesune jinam. No, elektromobily a ekologická zátěž jejich výroby a výroby baterií je ukázkový příklad.

  3. Jak se Němci chytí nějaké ideologie, končí to fatálně pro celou Evropu, viz nacismus. Klidně půjdou slepě i na smrt následovat šíleného vůdce. Z Německa taky pochází ideologie komunismu (Marx a Engels). Lenin byl žid a agent Německa, podporovaný a vyslaný Německem do Ruska provést bolševickou revoluci. Takže komunismus není ruské specifikum, jak se nám současný režim snaží nabulíkovat. V Německu dodnes existuje tzv. Frankfurtská škola, která je dlouholetou líhní ultralevicových intelektuálů, ze kterých se rekrutují progresivní aktivisté, kteří vymýšlejí ty pochybné ideologie. To oni vymysleli další utopickou ideologii Green deal. Teď se Němci fanaticky drží Green dealu a znovu vedou Evropu do zádele. Německo bylo vždycky pro své sousedy nevyzpytatelným problémem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *