25. 7. 2024

Ochrana osobních údajů

Reklamní cookie Google

Google používá soubory cookie k usnadnění zobrazování reklam na webových stránkách svých partnerů, jako jsou stránky zobrazující reklamy Google nebo zapojené do reklamních sítí certifikovaných společností Google. Když uživatel navštíví webové stránky partnera Googlu, může být do jeho prohlížeče odeslán soubor cookie.

Zásady ochrany soukromí

V prohlášení o zásadách ochrany soukromí je třeba uvést tyto informace:

  • Dodavatelé třetích stran včetně společnosti Google používají soubory cookie k zobrazování reklam na základě předchozích návštěv uživatele na daném webu nebo jiných webech.
  • Díky souborům cookie může společnost Google a její partneři zobrazovat reklamy uživatelům na základě jejich návštěv na vašich webových stránkách a dalších stránkách na internetu.
  • Uživatelé si mohou personalizovanou inzerci odhlásit pomocí nastavení reklam. (Můžete také odkázat uživatele na web www.aboutads.info, kde si mohou odhlásit používání souborů cookie pro personalizované reklamy, které pocházejí od dodavatelů inzerce třetích stran.)

Pokud jste zobrazování reklam třetích stran neodhlásili, mohou být při jejich zobrazování na vašem webu používány i soubory cookie dalších externích dodavatelů či reklamních sítí. Zásady ochrany soukromí by tedy měly upozorňovat i na ně. Při tom je třeba dbát těchto pokynů:

  • Informujte návštěvníky stránek o dodavatelích a reklamních sítích třetích stran, kteří na vašich stránkách zobrazují reklamy.
  • Uveďte odkazy na weby příslušných dodavatelů a reklamních sítí.
  • Informujte uživatele, že mohou tyto weby navštívit a odhlásit si na nich používání souborů cookie pro personalizovanou reklamu (pokud dodavatel nebo reklamní síť tuto možnost nabízí). Můžete je také odkázat na web www.aboutads.info, kde si mohou odhlásit používání souborů cookie pro personalizovanou reklamu, které pocházejí od některých externích dodavatelů inzerce.

Protože se stránky různých majitelů a zákony různých zemí liší, nemůžeme navrhnout přesné znění zásad ochrany soukromí. Principy psaní zásad ochrany soukromí však naleznete například na stránkách organizace NAI (Network Advertising Initiative). Další informace o oznámeních týkajících se souhlasu s používáním souborů cookie naleznete na adrese cookiechoices.org

Nenechte si ujít
Možná vám připadá zvláštní, že se kolegové radují z neštěstí druhého, ale i tak tomu může někdy být, obzvlášť kdy se vše zasadí do kontextu a je zveřejněn kompletní kontext. Přesně to se stalo v TV Barrandov, kde se zbavili své největší hvězdy. Už toho bylo dost Nejde o nikoho jiného než Jaromíra Soukupa, který zde svého času moderoval až desítku různých pořadů. Lidé si z toho dělali legraci, jelikož skoro všechny nesly jeho jméno a byly uváděny dosti zvláštním stylem, který nebyl po chuti každému. Soukup byl jednoznačně největší hvězdou TV Barrandov. Za své moderování dostával několik milionů korun měsíčně. Dokonce i v době, kdy se televize dostala do závažných problémů, vyplácel si 1 milion korun měsíčně, zatímco kolegům vůbec neplatil. Spoustě zaměstnanců televize dlužila mnohaměsíční výplatu. Vlastně se tak nelze divit škodolibé radosti, když přišel Soukupův pád. Je totiž třeba říct, že vedle moderátorské role fungoval na TV Barrandov jako ředitel a majitel. To se ale změnilo poté, co televizi neuřídil a ta málem zkrachovala. Nakonec ji zachránil investor Jan Čermák, který se však Soukupa umnými kroky zbavil. “Dlouho nebylo jasné, jak to s ním vlastně bude. Chvíli to vypadalo, že bude v televizi působit dál,” říká nejmenovaný zdroj z nitra TV Barrandov. “Nakonec ale vykopli a zakázali mu dokonce i vstup do budovy. Musím říct, že pár lidí to tu hodně oslavovalo.“ Musel jít pryč Podle dostupných informací se totiž Jaromír Soukup k podřízeným a kolegům choval naprosto otřesně, což se ostatně odráželo i v tom, že se jim neobtěžoval ani platit výplaty, přičemž sám sebe neopomenul. Zaměstnanci museli snášet i jeho sprosté výlevy. Když chtěl nový majitel postavit TV Barrandov znovu na nohy, narazil na zajímavou skutečnost. Například oslovení moderátoři pro nové pořady, ale také profesionálové různých profesí nechtěli s televizí spolupracovat, dokud tam bude právě Soukup. A tak se to zkrátka muselo vyřešit. Čtěte také: Česká televize namíchla diváky. Udělala změnu, která je doslova odrovnala. Tak takhle tedy ne Jaromír Soukup zažil skutečně dokonalý pád z velkých výšin. Ještě před pár lety si užíval, že mu do televize chodili prominenti a televizi sledovali stovky tisíc lidí. Jenže potom se dostal do finančních problémů a vše nabralo velmi sestupnou tendenci. Foto: Shutterstock [...]
Pravděpodobně jste přesvědčeni o tom, že peníze, které máte na svém bankovním účtu, patří jen a jen vám. To je pochopitelně pravda, ovšem když se setkáte se stále častějším šetřením banky, která se snaží zjistit, kde jste k penězům přišli a ještě u toho působí dosti nedůvěřivě, možná o tuto jistotu rychle přijdete. V Česku si nepomůžete Banky v České republice totiž svým klientům stále častěji kontrolují transakce, ať už příchozí nebo odchozí. “Normálně podnikám jako OSVČ a nedávno mě z banky kontaktovali, ať jim ozřejmím, z jakých zdrojů pramení mé příjmy, respektive příchozí transakce. S prostým vysvětlením se přitom nespokojili. Musel jsem dokládat faktury i daňová přiznání,” říká pan Karel, který je klientem jedné ze tří největších bank v Česku. “Musím říct, že mě to dost zaskočilo. Provozuji zcela legitimní činnost a vůbec nechápu, jak mohou něco takového prověřovat. Čísla účtů mých klientů jsou známá a jednoduché vysvětlení jim mělo stačit,” domnívá se klient, který byl postupem své banky tak popuzen, že zde účet zrušil a odešel k jiné. Ale tím si pravděpodobně nepomůže, jelikož podobně postupují všechny bankovní domy v České republice. Pravdou ale je, že některé jsou zvědavější než jiné. Obecně platí, že nejvíce vás budou lustrovat ty největší, jako je Česká spořitelna, ČSOB nebo Komerční banka, jelikož i ony jsou pod bedlivým dohledem regulátora v podobě České národní banky. Kontroluje se také hotovost Pakliže obdržíte z banky telefonát o tom, abyste doložili původ svých prostředků, které přijímáte nebo odesíláte, vězte, že jste se stali objektem směrnice o praní špinavých peněz. Banky musí kontrolovat všechny transakce, které jim systém nějakým způsobem vyhodnotí jako podezřelé. Někdy se přitom bankéři mohou jevit dosti nechápavě, jakkoliv je celý finanční koloběh dosti jednoznačný a jasný. Například Komerční banka zachází ještě dále a zajímá jí i to, proč si vybíráte hotovost. “Banka je před provedením vkladů hotovosti a směnárenských služeb oprávněna vyžadovat informace anebo dokumenty k ověření původu peněžních prostředků,” uvádí KB ve svých podmínkách. “Hotovostní transakce mohou být v některých obchodních místech omezeny či vyloučeny.“ Čtěte také: Největší banka v Česku má problém. Klienti mohou přijít o všechny peníze Z tohoto titulu je naprosto jasné, že v českých bankách můžete provádět jen naprosto křišťálově jasnou činnost, ke které máte veškeré doklady. Jinak by se vám také mohlo stát, že se vám něco nepovede doložit a rázem byste možná pochopili, že vaše peníze vám tak úplně nepatří. Foto: Shutterstock [...]
Není tomu tak dávno, co to na českém trhu vypadalo opravdu beznadějně. Zákazníci nechtěli nakupovat a velké zahraniční řetězce zavíraly jeden krám za druhým. Některé v České republice skončily nadobro a už se pravděpodobně nikdy nevrátí. Jak se ale ukázalo, bylo to pouze přechodné a jejich místo teď zabírají nové dravé řetězce, po kterých je velká poptávka. Už sem přicházejí Největší změna by byla potřeba v případě obchodních řetězců s potravinami. Tam už se nahlas mluví o vstupu polské Biedronky do České republiky. Ostatně, na Slovensku už je a tuzemský trh je dalším logickým krokem. Dává to smysl, vždyť zákazníci si tento řetězec osahali při svých nákupních výjezdech do Polska, kde zjistili, že je opravdu kvalitní a cenově výhodný. Na Biedronku si ale ještě přinejmenším pár měsíců počkáme. Už teď ovšem můžete zajít nakupovat do jiného polského řetězce, který sice nenabízí potraviny, nýbrž oblečení a nejrůznější doplňky do domácnosti. Jmenuje se HalfPrice a nedávno v Česku otevřel největší prodejnu v celé střední Evropě. To svědčí o tom, že se mu tuzemský trh hodně zamlouvá a myslí to s ním vážně. Zákazníci přitom rychle zjistili, že v tomto obchodě skutečně nakoupí zajímavým způsobem. Je to jako byste neustále nakupovali ve výprodejích. Na tom je ostatně koncept HalfPrice postaven. “Pro mě už nemá smysl nakupovat oblečení kdekoliv jinde. Tady seženu všechny luxusní značky, a to klidně za pětinu původní ceny,” říká paní Anežka z Prahy. “Na tohle nemá ani Primark, protože tady jsou opravdu velké značky.“ Lidé to tam mají rádi Ostatně, srovnání s Primarkem není od věci. Oba obchodní řetězce totiž do České republiky vstoupily teprve nedávno. A oba prodávají levnou módu. Jenže tím podobnost končí. Zatímco Primark šije levné zboží pod svými privátními značkami, HalfPrice skupuje zboží od věhlasných značek, které prošly jejich hlavními obchody, potom outlety a nakonec skončí právě tady. “Jistě, musíte se tu hodně přehrabovat a někdy docela dlouho hledat, ale ty kousky, co se tady dají najít, za ty ceny prostě nikde jinde nepořídíte,” líčí paní Marie, která do tohoto obchodu jezdí až z Karlových Varů, a to přibližně jednou měsíčně. Čtěte také: V Česku krachuje velký obchodní řetězec. Náhle zavírá všechny své prodejny, už si nenakoupíte Minimální slevy zde dosahují 50 %, ovšem to je obvykle teprve začátek. Častější jsou ještě vyšší slevy, které se vyšplhají třeba až na 90 %. A to už je hranice, kde odolá opravdu málokdo, zejména potom milovníci kvalitní módy. Foto: Shutterstock [...]