
Dlouhou dobu platilo, že právě prodavačky byly na chvostu platového žebříčku. Jednu dobu dokonce seshora lízaly hranici minimální mzdy. Ovšem tyto časy jsou dávno minulé a dnes si zaměstnanci obchodních řetězců, kteří pracují přímo na prodejní ploše, přijdou na více než slušné peníze.
Velmi slušné
Naopak, dá se říct, že se situace postupně obrací. Platy lidí v kancelářích stagnují, protože se ukazuje, že jich je potřeba výrazně méně, než se tušilo. Mnozí pracují třeba jen pár hodin denně a potom nic moc nedělají, tudíž si větší ohodnocení nezaslouží.
Jenže taková prodavačka musí pracovat po celou svou směnu a je to poměrně náročné. V dnešní době to už nikdo příliš nechce dělat, tudíž musí platy růst, aby alespoň někoho motivovaly. Vůbec nejlepší podmínky mají proto prodavačky v řetězci Lidl.
Tam je nástupní mzda 35 300 Kč, přičemž to platí pro zkrácený týden trvající pouhých 35 hodin, zatímco běžný člověk má teoreticky pracovat 40 hodin, byť realita je často jiná. Již po třech letech má přitom prodavačka jistotu, že se jí mzda zvýší na 38 600 Kč. A to za současných tabulek, které se přitom každoročně zvyšují.

Rozdíly tu jsou
Velkou výhodou práce v Lidlu je právě vědomí toho, co vás čeká. Nemusíte nikde chodit a poptávat vyšší mzdu. Zkrátka ji na základě zkušeností dostanete. Dalším benefitem je také 5 týdnů dovolené. Volno se navíc ještě navyšuje spolu s roky strávenými ve firmě. K dispozici je i celá řada dalších benefitů.
O něco hůře se mají prodavačky v obchodním řetězci Penny Market. Tam si vydělají v základu 29 300 Kč, přičemž není známo, že by existoval nějaký plán automaticky zvedajícího se ohodnocení postupem času.
Čtěte také: Obchody s potravinami už to přehánějí. Nově chtějí 300 Kč za to, že vás vůbec pustí nakupovat
Rozdíl mezi oběma řetězci pravděpodobně poznáte při běžné návštěvě. Prodavačky v Lidlu působí profesionálněji a jsou více nápomocné. Zkrátka jde o ty nejlepší na trhu, což zvyšuje zákaznickou spokojenost.
Foto: Shutterstock