
Možná si říkáte, že prodavačkám v obchodě můžete být ukradení, když každý den vidí stovky a tisíce dalších lidí. To je sice do určité míry pravda, avšak na druhou stranu to neznamená, že na vás nehledí určitým pohledem.
Lidé se poznají
Ostatně, co mají celou dobu dělat. Řada prodavaček tak přiznává, že si svou chvíli při markování zboží krátí tím, že odhaduje třeba finanční situaci, ale také charakter jednotlivých zákazníků. Z takové prodavačky s mnohaletou praxí potom může vyrůst velmi zkušený psycholog, který má jasno během chvilky.
“No co vám mám povídat. Samozřejmě, že rozpoznám bohatého člověka od chudého. To není vlastně vůbec těžké,” říká prodavačka Soňa, která pracuje v Lidlu a celkově její praxe dosahuje až třiceti let. “Stačí se dívat, co mají na pokladním páse.“
Podle ní bohatý člověk nehledí na to, co kupuje a v rámci svého nákupu pořizuje i velmi drahé položky. To samozřejmě jako prodavačka pozná, protože ví, kolik co stojí. “Naopak ti méně movití se snaží vybírat položky ve slevách. Kolikrát je mají vypsané na nákupním seznamu a nic jiného nekupují.“

Kdo počítá každou korunu
Někteří zákazníci se ještě na kase ujišťují, zda je dané zboží ve slevě, případně zda se jim načetla sleva, kterou si aktivovali v mobilní aplikaci. “To potom vidíte, že zákazník skutečně hledí na každou korunu,” říká prodavačka.
Čtěte také: Lidl oškubal zákazníky v Česku. Teď to všechno prasklo a je zle
Lidl patří mezi obchodní řetězce, který má nejzkušenější a nejkvalitnější prodavačky, a to zejména proto, že jim platí nejvyšší gáže. Taková prodavačka se zkušeností si tam může vydělat klidně 40 tisíc korun měsíčně.
Foto: Shutterstock