
Ještě před pár lety to vypadalo, že Česká republika zažije velký exodus zahraničních obchodních řetězců. Zdálo se, že tu nemohou přežít, protože trh je až příliš nasycený. Jak rychle se však může situace obrátit. Dnes je Česko v zahraničí považováno za velmi lukrativní trh a hovoří se o tom, že ještě zdaleka není kompletní.
Velká konkurence
To znamená, že se můžeme těšit na příchod nových řetězců, který přitom probíhá právě teď. Obrovský úspěch sklízí například Action a nově také Woolworth. Prodejny tu má otevřít i velká drogerie Müller, případně Hebe.
Už nějakou dobu tu však působí významný hráč v podobě řetězce HalfPrice. Do něj se Češi naučili rychle chodit a tvoří tam často fronty. “Dokonce tu někdy dojde k přetahované o lákavé kousky, kterých je třeba jen pár kusů a jsou zlevněné i o 90 %,” říká prodavačka obchodu na Václavském náměstí.
HalfPrice na této lukrativní adrese vzal vítr z plachet dokonce i do té doby dominantnímu Primarku. Oba řetězce mají trochu jiný obchodní model, byť oba prodávají dominantně oblečení, jakkoliv v prvně jmenovaném najdete i doplňky do domácnosti nebo třeba zavazadla.

Povedená záležitost
“Naučila jsem se chodit raději do HalfPrice. Za diskontní ceny tam totiž pořídíte kousky od opravdu luxusních značek,” říká paní Klára z Prahy. “Chápu to tak, že tyto značky prodávají své modely nejprve ve značkových prodejnách, následně je pošlou do svých outletů a potom si je přebere právě HalfPrice.“
Podle ní a dalších zákazníků přitom zůstává stále velmi slušný výběr. V daném obchodě přitom platí, že kousky jsou k mání se 70 až 90 % slevou. Pravdou je, že některé původně stály třeba 10 tisíc korun, takže teď je můžete mít například za tisícovku.
Čtěte také: Mizerné máslo v českých obchodech. Zase na nás vyzráli. Lidé vůbec neví, co kupují
Zajímavostí je, že řetězec původně pochází z Polska, avšak v České republice velmi rychle expanduje. Jeho velkou výhodou jsou rozlehlé prodejny, kde lze trávit hodiny vybíráním zajímavého zboží.
Foto: Shutterstock