
Už se zdálo, že se obchodní řetězec Lidl poučil ze svých prohřešků, kdy opakovaně klamal o obsahu výrobků, které prodává pod svými privátními značkami. Je otázkou, zda to bylo dáno skutečně zvýšenou poctivostí nebo nižším počtem kontrol.
Inspekce zasahuje
Každopádně, teď to tu máme zase. Státní zemědělská a potravinářská inspekce opět konstatovala závažné klamání o potravině ze strany Lidlu.
Jde o oblíbený výrobek Maďarský guláš, který je prodáván pod značkou Pikok. Ta patří přímo Lidlu, přičemž samotný produkt dodává společnost Whalley z Velkého Šenova.
“Výrobek obsahoval méně masa, než bylo uvedeno na obalu. Maso nebylo ve formě kousků masa, ale ve formě mletého masa,” uvedla Státní zemědělská a potravinářská inspekce ve svém hlášení.

Zase to ošidili
Obal výrobku uvádí, že má obsahovat solidních 62 % masa. Jenže když se mu podíváte na zoubek v laboratoři, zjistíte, že ve skutečnosti je tam pouze 46,5 % masa. To už je závažné a citelné pochybení, které lze těžko vykládat nějakým omylem, obzvlášť když to navazuje na obdobnou praxi z minulosti.
Lidl v podobných případech vždy odkazoval na pochybení výrobce. Na druhou stranu, je to on, kdo si má kvalitu svých produktů kontrolovat. Navíc se nestává, aby k podobným pochybením docházelo u značkových výrobků, což je také zvláštní.
Čtěte také: Prodavačka v Lidlu ohromila Čechy. Ukázala jim, jak ušetřit 3000 korun na nákupu
Každopádně, už bylo zahájeno řízení, na jehož konci bude pravděpodobně udělena pokuta. Je třeba říct, že by měla být co možná nejvyšší, aby si řetězce daly příště pozor.
Foto: Shutterstock