
Chování některých bankovních domů začíná opět nepříjemně připomínat devadesátá a nultá léta, kdy to byly právě banky, které ve vztahu ke svým klientům tahaly za delší konec provazu. To se potom projevovalo v účtování nesmyslných poplatků a dalších negativech.
Banky jdou tvrdě do lidí
Poplatky se do značné míry vrací spolu s tím, jak na trhu ubývá konkurence menších bank, jež poskytovaly výhodnější služby. Navíc se k tomu připojuje dosti nevybíravé chování některých bankovních institucí v České republice.
Velké stížnosti aktuálně chodí na jednání pracovníků Komerční banky. Ta s velkým vypjetím přechází na nové systémy, jež nazývá novou generací bankovnictví. Pro klienty jsou s tím ale spojeny hlavně problémy. Dlouhou dobu se například vleklo schvalování hypoték, a to neoficiálně právě proto, že nový systém nezvládal.
Teď jsou s přechodem konfrontováni i samotní klienti. “Volali mi z banky a dosti nevybíravě na mě nastoupili, že jsem ještě nepřešel na nové internetové bankovnictví a ať to co nejrychleji udělám,” říká pan Roman, který je klientem Komerční banky dvacet let a má u ní zřízenou celou řadu služeb.
“Když jsem řekl, že si tím nejsem jistý, tak mi řekli, že buď to udělám, nebo mi prostě zruší účet a můžu jít třeba k jiné bance,” uvedl klient, kterého takové jednání zaskočilo. “Myslím, že jsem se jim za tu dobu hodně vyplatil a teď takovýto postup.“

Tlačí se i na důchodce
Problém je v tom, že nejde pouze o nové internetové bankovnictví. Modernizace systémů samozřejmě probíhá také u jiných bank, které vás pak přepnou automaticky a nic s tím neuděláte. V případě Komerční banky jde ovšem i o změnu podmínek, které s přechodem musíte odsouhlasit. Proto ten tlak ze strany banky.
Banka chce mít všechny klienty převedeny do 24. července 2025, a kdo tak neučiní, bude se jednoduše poroučet. Řada klientů přitom zjišťuje, že přechod na nové podmínky bude znamenat, že si za některé služby připlatí.
Čtěte také: Důchodci od 1. května 2025 nemusí platit poplatky za televizi. Je třeba ale udělat důležitý krok
V tomto ohledu je vytvářen i tlak na důchodce, aby se do nového systému zapojili, jinak budou rovněž bez účtu. Objevují se přitom zprávy, že si je Komerční banka pozve na pobočku, aby jim s přechodem pomohla, ale tam pracovník zjistí, že systémy banky nefungují, a tak nelze změnu provést.
Foto: Shutterstock