
Máme tu pravděpodobně ukázkový případ útlaku starší generace v podobě důchodců. Ti aktuálně čelí tlaku na digitalizaci na všech frontách. Jako první přišly obchodní řetězce s tím, že už jim neposkytnou celou řadu slev, pokud si nenainstalují speciální aplikace, jež je k tomu budou opravňovat.
Jsou v koncích
Nutno říct, že toto je často problém i pro zkušeného člověka, respektive zákazníka, jelikož každý obchod má vlastní aplikaci a úplně jiný systém, jak se slevami v ní pracuje. Už to ostatně kritizovala Asociace seniorů jako diskriminaci.
Teď je tu podle všeho druhé kolo, které se odehrává v bankách. Ty totiž nutí seniory, aby přešli ze služeb, na které byli dlouhé roky zvyklí, na nové technologické vymoženosti. Jimi se rozumí samozřejmě internetové a mobilní bankovnictví.
Zatímco v případě obchodů jde jen o slevy, tady už jde o osobní finance. Například Komerční banka už nějakou dobu nutí klienty, aby přešli na nový systém KB+. Již předtím pak na zákazníky tlačila, aby si zprovoznili internetové bankovnictví, jinak jim vypoví účty.
Podobně postupují i některé další banky, což samozřejmě souvisí s tím, že omezují své služby na pobočkách. Ty se buď zcela ruší nebo jsou tam služby výrazně dražší.

Proč to dělají?
Je ovšem velkou otázkou, zda je vhodné na důchodce tímto způsobem tlačit. I když na tuto hru přistoupí a s internetovým bankovnictvím se naučí, mohou se v takovém případě stát jednoduše oběťmi podvodníků, kteří dnes ve velké míře řádí.
V bankovnictví stačí totiž jen párkrát kliknout a můžete převést všechny své úspory. Pakliže by důchodce musel jít přes pobočku, bylo by možné tomu nějakým způsobem zamezit.
Čtěte také: Legendární česká potravina končí. Už si ji nikdy nekoupíte. Důchodci a další doslova zuří
Rozhodně není správné, že jsou senioři nuceni k využívání něčeho, v čem si nejsou zcela jistí v kramflecích. Banky by jim měly být schopny poskytovat kvalitní služby i jiným způsobem, na který byli celá desetiletí zvyklí.
Foto: Shutterstock