Automechanici se smějí zimním mýtům, které kolují mezi českými řidiči

Každý se s nimi již někdy setkal. Běžná doporučení “ze života”, která kolují mezi řidiči. Zahřívání motoru před jízdou, domácí směs do ostřikovačů a méně sjeté pneumatiky patří na hnací nápravu. Ty a mnohé jiné, které každý s řidičákem už alespoň jednou slyšel. Mají ale podobné rady svá opodstatnění a co je na nich pravdy? Ptali jsme se automechaniků a dali nám překvapivé odpovědi.

Klimatizace je potřeba pouze v zimě

Mnoho řidičů vám bude tvrdit, že klimatizace má své opodstatnění pouze v zimě. To je ale pravda pouze na půl. Klimatizace nesmí být v zimě opomíjena. Pro správnou funkci systému je nezbytné i v zimě čas od času klimatizaci zapnout. Klimatizace pomáhá k rychlému odmlžení skel, což zvyšuje bezpečnost jízdy. Navíc je nutné na dlouho nepřerušit cirkulaci oleje spolu s chladivem, které mají konzervační a těsnící vlastnosti.

Lepší pneumatiky na přední kola

Zimní pneumatiky v chladných obdobích jsou nejen vhodné, ale také zákonem povinné. Kvalita pneumatik má zásadní vliv na brzdnou dráhu a trakci vozidla. Velká část řidičů volí na přední kola pneumatiky v lepším stavu. Ovšem není nikde zdokumentováno, že toto řešení má zásadní vliv na ovladatelnost celého vozu. Někteří odborníci dokonce tvrdí, že je mnohem bezpečnější volbou dát lepší pneu na zadní nápravu. Údajně je mnohem jednoduší zvládnout nedotáčivost, tedy ztrátu přilnavosti na předku, než nečekanou přetáčivost.

Foto: Shutterstock

Před jízdou zahřejte motor

Asi nejznámější ze všech mýtů. A také mu nejvíce lidí věří. Lidé v zimě prostě nastartují auto a čekají i několik minut než vyrazí do světa. Dle mechaniků ale podobné zahřívání nemá žádný význam. Navíc, pokud to nevíte, můžete dostat pokutu za zbytečné ponechání motoru v chodu (zákon o pozemních komunikacích). Zahřívat motor není nutné ani u starších vozů. Argument ohledně zahřátí oleje na optimální teplotu zde neuspěje. Olej se daleko lépe zahřeje při nízkých otáčkách během jízdy. Během mrazivých zim je sice lepší chvilinku nechat motor běžet, aby se dostal do všech nutných míst, nicméně tato operace zabere spíše vyšší jednotky vteřin.

Foto: Shutterstock, zdroj: Statefarm, Stouffvillehyundai, Rockfordmutual

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments