
Nad některými věcmi zůstává skutečně rozum stát. V tomto případě se v negativním slova smyslu vyznamenaly obchodní řetězce v České republice, které mají evidentně políčeno na zákazníky. Těm však často nezbývají jiné možnosti.
Není to v pořádku
Možná už jste si v obchodech všimli, že na stále menším počtu kas sedí nějaká prodavačka či prodavač. Naopak se rozšířily úseky samoobslužných pokladen, které jako poslední zavedl i Lidl, jenž je teď ve velkém tlačí.
Často když stojí ve frontě, tak vás ženou, abyste si nákup šli sami namarkovat a zbytečně v obchodě nezacláněli. V některých případech je to i nutnost, protože na kasách třeba vůbec nikdo není. “Před pár dny jsem byla v Lidlu, nakoupila plný vozík a musela s ním na samoobslužnou pokladnu, protože žádná jiná kasa nejela,” říká paní Anna z Berouna.
Jenže tím to zdaleka nekončí. Zákazníci se na samoobslužných pokladnách dostávají do nečekaných problémů. Samostatnou kapitolou jsou například špatně fungující váhy, což vede k tomu, že je stejně třeba každou chvíli volat obsluhu.
Jenže leckdy se může přihodit nedorozumění. “Tuhle mi kontrolovali celý nákup, jestli jsem si to dobře namarkovala a něco snad neukradla. To mi připadá opravdu ponižující. Už nikdy tam nepůjdu,” říká paní Klára z Prahy.

Kontrol přibývá
V jejím případě bylo vše v pořádku, ovšem to se nedá říct o všech. “Normálně jsem si namarkovala nákup na samoobslužné pokladně a pak přišla kontrola. Zjistilo se, že některé ovoce mám špatně a že jsem měla platit více. Jenže kdo se má vyznat v tom, kolik mají druhů jablek a banánů. Dělali tam ze mě pomalu zlodějku, přitom jsem měla nákup za dva tisíce korun,” tvrdí paní Johana z Brna.
Čtěte také: Stát rozhodl. V tento den se v Česku zavřou všechny obchody. Lidé doslova zuří
Obchody samoobslužné pokladny a zákazníky na nich kontrolují stále více. Spolu s tím, jak potraviny zdražují, totiž přibývá pokusů o to zmocnit se zboží za co možná nejnižší náklady, což s sebou často nese i různé pokusy o podvod.
Foto: Shutterstock