Ministerstvo zdravotnictví hledá na portálu práce člověka, který bude řídit komunikační strategii Covid-19. O rok později, nevěří vlastním očím experti

Důvod, proč má Česká republika tak mizernou komunikační kampaň v tak zásadní věci, jakou je epidemie Covid-19 a nyní už i příslušné očkování, je velmi banální. Dosud ji pravděpodobně nikdo neřídil. Nebo přesněji: pokoušeli se ji řídit jednotliví ministři a podle toho to také vypadalo. Ne nadarmo se na svém postu střídají jako na běžícím páse. Židle se už povážlivě kýve i nad současným držitelem úřadu, ministrem Janem Blatným, který zoufale zaostává v přípravě očkovací strategie.

Není divu, ministerstvo zdravotnictví teprve v minulých dnech vyvěsilo na portály práce nabídku práce Ředitele či ředitelky odboru komunikace s veřejností. V popisu práce se uvádí, že dotyčný bude přímo podléhat ministrovi zdravotnictví a bude zodpovědný za tvorbu a realizaci komunikační strategie Covid-19. Tedy něčeho, co do této chvíle neexistovalo.

Je 3.1.2021, ne 1.4.2020,” komentovala na Twitteru lakonicky Denisa Hejlová, která je vedoucí katedry Marketingové komunikace a public relations na FSV UK. Další uživatelé se přidávají se svými komentáři. “Realita této doby v tomto státě vždy dokáže překonat i ta nejpesimističtější očekávání,” uvedl uživatel Libre. “Ne ne, to není možný. Je to vtip?,” přidává se bohužel jen s řečnickou otázkou Lukáš.

Další potom poukazují na to, co že vlastně ministerstvo od uchazeče očekává. Předně je to ukončené vysokoškolské vzdělání. Mnozí ale tvrdí, že v tomto oboru skutečně není potřeba a mnozí z marketingové špičky žádný titul nemají. Další se potom pozastavují nad 13. platovou třídou, která opravdové odborníky neuspokojí.

Ministerstvo zdravotnictví v současné době komunikační strategii lepí, jak se dá. Výsledkem jsou potom odpudivé výtvory, jako například první inzerát na podporu vakcinace obyvatelstva. V současné době pomáhají ministerstvu nezištně různé agentury, aby vůbec nějaká kampaň mohla probíhat, protože úřad nebyl schopen uspořádat výběrové řízení na agenturu, která by vše zaštítila.

Pokud máte o tuto práci pro ministerstvo zájem, měli byste také navrhnut koncepci mediální strategie v souvislosti s nemocí Covid-19 a spolu s životopisem a motivačním dopisem ji stihnout odeslat do 15. ledna 2021. Hlavně žádný spěch.

Foto: vlada.cz