Nejporuchovější vozy ve střední třídě. Tady vás oprava může zruinovat

Střední třídu vozidel si většina populace kupuje jako spolehlivé rodinné a cestovní auto, které s námi vydrží celou řadu let. Německé sdružení organizací TÜV dlouhodobě monitoruje spolehlivost nejrůznějších vozidel a nebude na škodu společně probrat jedny z největších průšvihářů právě ze skupiny vozidel střední třídy. Jedná se totiž také o hlavní skupinu vozidel, které se nejčastěji obchodují v autobazarech po celé Evropě. Výsledky vznikaly a základě dat z pravidelných technických kontrol, které jsou ekvivalentem našich STK.

Ford Mondeo (od 2007 do 2014)

Největším průšvihářem je druhá a třetí řada Fordu Mondeo. Statisticky vzato má dlouhodobě po prvních třech letech provozu problém na kontrole STK 8,3 % vozidel, po 4 – 5 letech 10,4 % a po 6 – 7 letech 15,7 %. U starších vozů má problém na technické už každé čtvrté auto. Průměrný nájezd sledovaných vozidel byl 74 tisíc kilometr. Problém tedy zřejmě nebude v nájezdu, ale ve zpracování.

Volkswagen Passat CC (od 2008 do 2016)

Oblíbené, ale nepraktické kupátko s mizerným kufrem svou spolehlivostí také nijak neoslňuje. Největší problémy zde zaznamenává benzínový motor TSI a méně dostupné díly z druhovýroby. Proto je zde na druhé příčce. Za první tři roky vykáže zásadní vady 7,7 % vozů, po 4 – 5 letech 10,4 % a po 6 – 7 zimách 15,7 %. Tedy téměř identické s Fordem Mondeo.

Volkswagen Passat B6 a B7 (od 2005 do 2014)

Evropsky velmi oblíbené modely Passatu mají také své mouchy. Model B7 ale v poruchovosti překonal i svého předchůdce B6. Opět se zde projevují problémy s elektrickou parkovací brzdou a u B7 se ke všemu ještě přidal i filtr pevných částic. Za tři léta vykáže zásadní vady 5,8 % všech pašíků, za 4 – 5 let už má problém 10,4 %, během 6,7 let jde o cifru 15,7 %. Nutno podotknout, že v Německu se počet kontrolovaných Passatů rovnal téměř 70 % ze všech kontrolovaných aut.

Foto: Shutterstock

Opel Insignia (od 2008 do 2017)

Bylo překvapením, že Insignia dopadla o chloupek lépe než Passat. Insignie oproti Passatu trpěla hlavně na tlumiče a pružiny a u mladších modelů zase zlobil únik oleje z mazací soustavy. Jde v podstatě o stejná data jako u Passat, lépe si jen vede v horizontu mezi 6. a 7. rokem – 15,5 %. Pro mě osobně byla Insignia velkým překvapením, jelikož v našich končinách toto vozidlo nepožívá velké důvěry.

Škoda Superb (od 2008 do 2015)

Český sen mnoha domácností co se týče poruchovosti patří k etalonu evropského průměru. Jeho typickým problémem byly uvedeny velmi neodolné brzdové kotouče. To je vcelku povzbuzující informace. Dvojka Superb je prostě velmi dobré vozidlo. V průměru prvních 6-ti let si statisticky vede stejně jako Passat a Insignia, nicméně případné poruchy jsou mnohem méně závažné. Rozdíl je opět až po 6 – 7 letech provozu, kdy má větší problém s technickým stavem 15,3 % vozů.

Foto: Shutterstock, zdroj: TUV, HotCars

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments