Nejporuchovější vozy ve střední třídě. Tady vás oprava může zruinovat

Střední třídu vozidel si většina populace kupuje jako spolehlivé rodinné a cestovní auto, které s námi vydrží celou řadu let. Německé sdružení organizací TÜV dlouhodobě monitoruje spolehlivost nejrůznějších vozidel a nebude na škodu společně probrat jedny z největších průšvihářů právě ze skupiny vozidel střední třídy. Jedná se totiž také o hlavní skupinu vozidel, které se nejčastěji obchodují v autobazarech po celé Evropě. Výsledky vznikaly a základě dat z pravidelných technických kontrol, které jsou ekvivalentem našich STK.

Ford Mondeo (od 2007 do 2014)

Největším průšvihářem je druhá a třetí řada Fordu Mondeo. Statisticky vzato má dlouhodobě po prvních třech letech provozu problém na kontrole STK 8,3 % vozidel, po 4 – 5 letech 10,4 % a po 6 – 7 letech 15,7 %. U starších vozů má problém na technické už každé čtvrté auto. Průměrný nájezd sledovaných vozidel byl 74 tisíc kilometr. Problém tedy zřejmě nebude v nájezdu, ale ve zpracování.

Volkswagen Passat CC (od 2008 do 2016)

Oblíbené, ale nepraktické kupátko s mizerným kufrem svou spolehlivostí také nijak neoslňuje. Největší problémy zde zaznamenává benzínový motor TSI a méně dostupné díly z druhovýroby. Proto je zde na druhé příčce. Za první tři roky vykáže zásadní vady 7,7 % vozů, po 4 – 5 letech 10,4 % a po 6 – 7 zimách 15,7 %. Tedy téměř identické s Fordem Mondeo.

Volkswagen Passat B6 a B7 (od 2005 do 2014)

Evropsky velmi oblíbené modely Passatu mají také své mouchy. Model B7 ale v poruchovosti překonal i svého předchůdce B6. Opět se zde projevují problémy s elektrickou parkovací brzdou a u B7 se ke všemu ještě přidal i filtr pevných částic. Za tři léta vykáže zásadní vady 5,8 % všech pašíků, za 4 – 5 let už má problém 10,4 %, během 6,7 let jde o cifru 15,7 %. Nutno podotknout, že v Německu se počet kontrolovaných Passatů rovnal téměř 70 % ze všech kontrolovaných aut.

Foto: Shutterstock

Opel Insignia (od 2008 do 2017)

Bylo překvapením, že Insignia dopadla o chloupek lépe než Passat. Insignie oproti Passatu trpěla hlavně na tlumiče a pružiny a u mladších modelů zase zlobil únik oleje z mazací soustavy. Jde v podstatě o stejná data jako u Passat, lépe si jen vede v horizontu mezi 6. a 7. rokem – 15,5 %. Pro mě osobně byla Insignia velkým překvapením, jelikož v našich končinách toto vozidlo nepožívá velké důvěry.

Škoda Superb (od 2008 do 2015)

Český sen mnoha domácností co se týče poruchovosti patří k etalonu evropského průměru. Jeho typickým problémem byly uvedeny velmi neodolné brzdové kotouče. To je vcelku povzbuzující informace. Dvojka Superb je prostě velmi dobré vozidlo. V průměru prvních 6-ti let si statisticky vede stejně jako Passat a Insignia, nicméně případné poruchy jsou mnohem méně závažné. Rozdíl je opět až po 6 – 7 letech provozu, kdy má větší problém s technickým stavem 15,3 % vozů.

Foto: Shutterstock, zdroj: TUV, HotCars

Nenechte si ujít
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 17SdíleníSdíletTweet [...]
Jde pravděpodobně o jeden z největších nešvarů současnosti, jen se o něm zdaleka nemluví tolik, jak by bylo potřeba. Vždyť se tu reálně ztrácejí peníze desítkám tisíc lidí, přičemž toto číslo pravděpodobně ještě poroste. Postihne to každého Nejrůznější organizované skupiny si rychle všimly toho, že Češi jsou stále obecně velmi důvěřiví a neočekávají, že by jim někdo chtěl udělat něco zlého. A na druhé straně slyší na nejrůznější výzvy k tomu, jak zhodnotit svůj majetek, případně slibované výhry. Různých metod, jak z lidí vylákat peníze, které už nikdy neuvidí, je celá řada. Tou nejjednodušší je poslat pod určitou záminkou SMS, která buď hrozí nějakým průšvihem nebo naopak něco slibuje. Připojena je výzva k akci, kde je třeba vyplnit osobní údaje. Na tom by ještě nebylo nic divného, pokud by mezi nimi nebyly i přístupové údaje k bankovnímu účtu. Pokud je odevzdáte, můžete si být jisti tím, že vám účet vyluxují. Podvody se to jen hemží na internetových tržištích, kde se Češi často pokoušejí prodat různé použité věci. “Měla jsem radost, že se mi na můj inzerát někdo hned ozval a že situaci rychle řeší,” říká pětadvacetiletá Míša, která prodávala starší dětské věci. “Okamžitě poslal odkaz na kurýrní službu, kde jsem měla vyplnit údaje včetně přístupu do bankovního účtu. Až potom mi došlo, jak moc jsem byla naivní.“ Přijdete o balík peněz Žena celkem přišla o 40 tisíc korun, které se podvodníkům podařilo z jejího účtu odčerpat, než banka transakce zablokovala. Podle České bankovní asociace bylo podobným způsobem napáleno téměř 70 tisíc klientů, kterým byla zcizena částka přesahující 1,35 miliardy korun. Na jednoho tak v průměru připadá enormní ztráta ve výši dvaceti tisíc korun. Může to být ale i podstatně více. Výjimkou nejsou případy, kdy lidé přijdou o stovky tisíc korun, respektive o veškeré celoživotní úspory. Čtěte také: Banky jdou náhle tvrdě po Češích. Přijdete tak o spoustu peněz, už zase vás škubou Ačkoliv se banky situaci snaží řešit, z jejich pohledu mají vše velmi dobře zabezpečeno a zbývá tedy především edukace klientů. To je ale nikdy nekončící práce, jelikož jsou jich miliony a nejrůznější podfuky mají stále sofistikovanější podobu. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

14 názorů k článku “Nejporuchovější vozy ve střední třídě. Tady vás oprava může zruinovat

  1. Jsou horší situace v životě, které mohou člověka zruinovat, než je např. staré Mondeo.

  2. No tak náš veleslavný Volkswagen se taky nějak neukázal!Kde je ta prapověstná německá kvalita a pravidlo,že Ordnung MUst Sein!!!!!!!

    1. Natankovat např.Natural 95 a jezdit krátké trasy – to dělá pousta lidí úplně běžně a pak se diví. To samé v bledě modrém diesel.

    2. Sharan 2.8 VR 6. Už nikdy více. Ale fakt nikdy. Byl jsem, kdysi rád, že jsem se toho zbavil. Katastrofa. Možná špatný kus, ale i tak. NE

  3. Těžké káry, těžké krabice, ty motory (a jěště další věci) po nějaké době prostě odejdou. Po nějaké době mají dost. S tím se počítá a také se počítá s tím, že prostě půjdete a koupíte si další auto. Takhle je to plánované. Není plánovánoé abyste to koupili auto a jenom jezdili. Kam by přišli, to by nevydělali.

  4. Spoustě věcí se dá předejít, např. já jsem na křižovatce nikdy nestál na brzdě, raději jsem zatáhnul ručku při delším stání a jezdil jsem tak, jako bych žádné brzdy neměl. Několikrát mne to zachránilo před nehodou (brzdy jedovky) Motor jsem po jízdě něchal vždy na volnoběh min 10- 20 vteřin něž jsem to zhasnul aby olej stačil zchladit horké části motoru. Šlapal jako hodinky. Na druhou stranu jsem prudce točil volantem (čepy) prudce jsem se rozjížděl (spojka) ale jen když to bylo už zahřáté. A nechával to stát na ulici (koroze). Úplně to vyšisovalo a vybledlo lak a plasty. To auto ale bylo naprosto spolehlivé a nikdy mne nikde nenechalo. Narozdíl od jiných které jsem zachraňoval startovacími kabely apod.

    1. S brzdama, který se nepoužívají budou dřív nebo později problémy. Zarezlé desky, zrezlé kotouče, zatuhlé vodící čepy.

      1. Brzdy jsem sice šetřil ale občas jsem tomu dal pěkně za uši velmi ostrou jízdou která spíše připomínala rallye. Drifty – pokud byl trochu sníh na který jsem se asi jako jediný i trochu těšil (byla to docela zábava v tom jezdit a užíva jsem si to) Takže jsem ty brzdy i občas procvičil – na to jsem taky dbal. Ale jen na chvilku. Snažil jem se je ale nehuntovat při běžné jízdě. Právě proto abych vždycky zaflekoval když jsem potřeboval. Auto už je pryč (zrezlo) a spousta hezkých zážitků a zábavy je (snad jenom přechodně a dočasně) momentálně minulostí.
        Teď mne mrzí že jsem to podcenil a myslel jsme si že za pár švestek seženu další auto v dobrém stavu (opravdu naivní představa) nedal jsem si víc peněz na stranu. Teď koukám z okna autobusu. Je to takové až smutné.

  5. Málokdo ví, že každou cca třetí nádrž by měl natankovat ne Natural 95 ale Natural 98 aby ulevil motoru. Když jsem to komukoliv vykládal tak na mne zíral jak péro z gauče.

  6. Važte si svého auta dokud ho máte. Přestože má svoje chyby. Spousta věcí je lepších jen na první pohled

  7. Proti tomu co přichází s e-mobilitou jsou to dokonalá auta se zanedbatelnou poruchovostí a lehkou a levnou opravitelností. Pravda ovšem je, že nejlepší auto je služební.😂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *