Autobranže v Evropě se hroutí. Stačilo pár politických rozhodnutí a je zle

Auto-moto průmysl v Evropě dostává jeden tvrdý zásah za druhým. Poslední dobou se totiž zdá, že politická rozhodnutí ohledně budoucnosti autobranže směřují spíše k jeho likvidaci, v lepším případě k jeho selekci pro bohaté a vyvolené. Situace už došla tak daleko, že i automobilky samy volají po změnách v politických opatření, které nepříznivě ovlivňují budoucnost tohoto odvětví. Pokud sama Evropa nezasáhne, přestane hrát dominantní postavení na světovém trhu a podlehne silnému tlaku asijské konkurence. Auto-moto průmysl oproti predikcím ztrácí pomalu dech.

Velký růst autobranže se nekoná

Neustále omílané a ekonomicky nedosažitelné cíle v oblasti neúměrně rychlé transformace ze spalovacích motorů na elektrické vnáší do celé problematiky velký neklid a jediný výsledek je zatím padající auto-moto průmysl v Evropě. A právě tento druh průmyslu je pro Evropu naprosto kritický a generuje celé EU obrovské množství zisku a pro mnohé oblasti jde o majoritní zdroj příjmů. EU musí začít masivně pumpovat peníze také do výzkumu a vývoje elektromobilů, která by vedly nejen ke zjednodušení výroby, ale také ke snížení ceny. Jinak brzy ztratí svou konkurenceschopnost oproti levnější asijské výrobě.

Klimatické cíle

Oliver Zipse, prezident Evropské asociace výrobců automobilů tvrdí že, pro naplnění klimatických cílů a zároveň neohrozit ekonomickou situaci běžné populace je třeba lepších rámcových podmínek. To je vcelku logické. Je totiž nutností zlepšit celkovou odolnost celého dodavatelského odvětví. Navíc je potřeba vyřešit i zákony o kritických surovinách a zajistit k nim lepší přístup. To vše povede k lepší dostupnosti elektromobility pro všechny.

Foto: Shutterstock

Chybí infrastruktura

Jako kritický bod celé transformace je vnímána také širší absence potřebné infrastruktury. V dostatečné míře nejsou vystavěny nabíjecí stanice a je zde nedostatek servisních center. Celou situaci navíc zhoršuje i celková geopolitická situace, která absolutně neumožňuje průmyslovou přeměnu podobného rozsahu. Pokud chce Evropa plnou elektrifikaci auto-moto průmyslu, musí nejdříve vyřešit základní problémy. Těmi jsou suroviny, bezpečnost a potřebná koordinaci se všemi evropskými partnery. Neleze šikanovat ekonomicky slabší země pro prospěch velkých hráčů. Jinak by si spousta lidí mohla uvědomit že NATO je prospěšná organizace, ale EU nikoliv.

Foto: Shutterstock, zdroj: Europarl.europa, Reuters, Forbes

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments