Pravidla kruhového objezdu jsou zdá se pro mnohé naše kolegy za volantem stále velkým tajemstvím. Jinak si neumím představit, proč je na našem dvoupruhém kruhovém objezdu tolik nehod. kruhových objezdů existuje více druhů a každý má svá pravidla, která je nutné dodržovat. Při jejich nedodržení hrozní fatální následky.
Na kruhovém objezdu vždy dbejte na přednost
Nejvíce nehod vzniká právě díky nepozornosti a ignorování přednosti. Kredit také musíme přiznat špatnému odhadu vzdálenosti. Vjíždění na kruhový objezd se liší podle druhu objezdu. Záleží zda se jedná o objezd s průběžným kruhem nebo bez něj. U “kruháče” bez průběžného kruhu je situace lehčí, musíte dát přednost všem vozidlům, která se na něm už pohybují.
Kruhový objezd s průběžným pruhem je trošku jiná káva. V tomto případě mohou řidiči jedoucí v pravém pruhu na objezd vjet a přednost těm jedoucím po kruhovém objezdu v levém pruhu už nedávají. Zde to už vyžaduje více pozornosti a soustředění. A zde vzniká i mnoho zbytečných nehod z nepozornosti.

Jízdu v levém pruhu je nutné zvládat
Co ale se situací, kdy vůz momentálně jedoucí v levém pruhu potřebuje kruhový objezd opustit. Zde musí řidič, který na objezd teprve přijíždí, dát opět přednost v jízdě. Jinak řečeno, vozidla které se nachází na kruhovém objezdu mají vždy přednost před právě přijíždějícími vozidly. Nezbytné je tedy neblokovat cestu řidičům z levého pruhu.
Často se také stává, že se někteří řidiči bojí vjet na objezd, pokud je vozidlo v levém pruhu. Zbytečně tím ale blokují ostatní vozidla a zdržují provoz a právě pro větší plynulost provozu levý pruh vznikl. Nicméně, opatrnosti není na zbyt. A jak je to s blinkrem? Blinkr se na kruhovém objezdu používá pouze při přejíždění z pruhu do pruhu a také ve chvíli kdy objezd opouštíte. Zbytečné blikání na objezdu by mohlo jiné řidiče mást, proto je vhodné blikat pouze v těchto dvou případech.
Foto: Shutterstock, zdroj: Bezpecnecesty, Policie