
Jak to tak vypadá, máme tu další pravidlo, které má odradit lidi od nákupu starších vozidel, respektive od jejich používání. Je již několikáté v řadě, takže už to skutečně vypadá jako systémová snaha něco tímto způsobem změnit.
Připravte se na novinky
Tentokrát se vše nese v duchu zvýšení bezpečnosti na silnicích, což je silné téma Evropské unie v posledních letech. Do roku 2050 chce zajistit, aby nebyly prakticky žádné fatální nehody. Za tímto účelem bude muset například omezit důchodce, kteří pro udržení řidičského oprávnění budou muset skládat opakované zkoušky.
Novinka se ovšem týká změn v rámci technické kontroly vozidel. Týkat se to má hlavně starších vozidel, která by se měla na stanice technické kontroly dostavovat každý jeden rok, aby se zde ověřilo, zda jsou stále způsobilá k provozu.
Zatím nebylo specifikováno, co je to starší vozidlo, ovšem hovoří se o hranici 10 let. To by se potom týkalo velké části vozů v České republice, kde je průměrné stáří vozového parku vyšší než 16 let. A to ho ještě snižují firemní auta pořizovaná na leasing. Soukromý sektor má proto auta ještě o něco starší.

Chystají se velké změny
“Co to zase vymysleli. Takže mě budou každý rok hnát na STK. Už takhle musím auto vždycky vyfiknout, aby prošlo. Ale co mám jiného dělat? Auta pořád zdražují, takže jsem rád, že mám vůbec v čem jezdit,” říká pan Miroslav z Karviné.
Nejde ovšem o jediný faktor chystané změny. Ta se má totiž týkat také také toho, že se údaje z technických kontrol budou digitalizovat a budou dostupné na bázi přeshraniční spolupráce. Snáze se tak bude v cizině ověřovat, zda se váš vůz smí pohybovat po silnici.
Čtěte také: Řidiči už mají dost cyklistů na silnicích. Jejich sdružení žádá zákaz
Chystají se také novinky pro elektrovozidla. Ty budou mít také specifickou kontrolu. Stejně tak by technická kontrola měla zohlednit nejrůznější asistenční systémy a testovat jejich funkčnost.
Foto: Shutterstock