Řidiči už mají dost cyklistů na silnicích. Jejich sdružení žádá zákaz

Cyklistika se v českých luzích a hájích těší stále větší oblibě. Ne všichni to ale kvitují s povděkem. Existuje naopak velká skupina lidí, kteří jsou na cyklisty vyloženě vysazení. Jde především o časté řidiče, kteří se s cyklisty dnes a denně potýkají na silnicích, kdy mnohdy dochází k velmi nebezpečným situacím.

Sdružení řidičů CZ teď volá po zákazu cyklistů na silnicích I. třídy. Má jít o opatření, které pomůže předcházet nebezpečným situacím, do kterých se cyklisté na těchto silnicích nezřídka dostávají. “Na dálnici cyklisté nesmí, ale na silnici první třídy, kde se také platí mýto a kamiony jezdí rychle, ano. Dostávají se tím do nebezpečí,” uvedl pro server TN.cz předseda Sdružení řidičů CZ Pavel Lukáš.

Řidičské sdružení se snaží tento zákaz prodat tak, že jde vlastně o ochranu cyklistů, byť jsou to pochopitelně primárně řidiči, kdo se jízdních kol na těchto silnicích chtějí zbavit. Naopak cyklisté jsou proti a rádi by tyto komunikace nadále používali. “Cyklisti jsou součástí dopravního provozu, samozřejmě jsou nebezpečné oblasti, ty jsou podle nás však řešitelné cyklopruhy,“ má jasno Daniel Mourek z České cyklofederace. Dodává, že silnice první třídy jsou cyklisté nuceni využívat především ve městech, kde je nedostatek cyklostezek.

Podle dopravního experta Romana Budského není takový zákaz úplně správným řešením. Mělo by však být zajištěno, aby cyklisté dodržovali pravidla silničního provozu a především se drželi u krajnice a netvořili pelotony. Tyto faktory považuje za hlavní problém také Lukáš ze Sdružení řidičů. “Spousta cyklistů jezdí po silnicích I. třídy slušně, jiní se ale zbytečně vystavují nebezpečí,” dodává.

Faktem je, že zejména v posledních měsících zažívá cyklistická doprava obrovský boom, na čemž se v mnoha ohledech podepsala koronavirová epidemie. Bude tak zapotřebí přinejmenším zvýšené ohleduplnosti ze strany řidičů i cyklistů, ale zároveň i větší důraz na budování cyklostezek.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 17SdíleníSdíletTweet [...]
Jde pravděpodobně o jeden z největších nešvarů současnosti, jen se o něm zdaleka nemluví tolik, jak by bylo potřeba. Vždyť se tu reálně ztrácejí peníze desítkám tisíc lidí, přičemž toto číslo pravděpodobně ještě poroste. Postihne to každého Nejrůznější organizované skupiny si rychle všimly toho, že Češi jsou stále obecně velmi důvěřiví a neočekávají, že by jim někdo chtěl udělat něco zlého. A na druhé straně slyší na nejrůznější výzvy k tomu, jak zhodnotit svůj majetek, případně slibované výhry. Různých metod, jak z lidí vylákat peníze, které už nikdy neuvidí, je celá řada. Tou nejjednodušší je poslat pod určitou záminkou SMS, která buď hrozí nějakým průšvihem nebo naopak něco slibuje. Připojena je výzva k akci, kde je třeba vyplnit osobní údaje. Na tom by ještě nebylo nic divného, pokud by mezi nimi nebyly i přístupové údaje k bankovnímu účtu. Pokud je odevzdáte, můžete si být jisti tím, že vám účet vyluxují. Podvody se to jen hemží na internetových tržištích, kde se Češi často pokoušejí prodat různé použité věci. “Měla jsem radost, že se mi na můj inzerát někdo hned ozval a že situaci rychle řeší,” říká pětadvacetiletá Míša, která prodávala starší dětské věci. “Okamžitě poslal odkaz na kurýrní službu, kde jsem měla vyplnit údaje včetně přístupu do bankovního účtu. Až potom mi došlo, jak moc jsem byla naivní.“ Přijdete o balík peněz Žena celkem přišla o 40 tisíc korun, které se podvodníkům podařilo z jejího účtu odčerpat, než banka transakce zablokovala. Podle České bankovní asociace bylo podobným způsobem napáleno téměř 70 tisíc klientů, kterým byla zcizena částka přesahující 1,35 miliardy korun. Na jednoho tak v průměru připadá enormní ztráta ve výši dvaceti tisíc korun. Může to být ale i podstatně více. Výjimkou nejsou případy, kdy lidé přijdou o stovky tisíc korun, respektive o veškeré celoživotní úspory. Čtěte také: Banky jdou náhle tvrdě po Češích. Přijdete tak o spoustu peněz, už zase vás škubou Ačkoliv se banky situaci snaží řešit, z jejich pohledu mají vše velmi dobře zabezpečeno a zbývá tedy především edukace klientů. To je ale nikdy nekončící práce, jelikož jsou jich miliony a nejrůznější podfuky mají stále sofistikovanější podobu. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

165 názorů k článku “Řidiči už mají dost cyklistů na silnicích. Jejich sdružení žádá zákaz

  1. Cyklisté na silnici 1.třídy by jezdit neměli.Je jich vícero neukázněných a ještě bezohledných.Je to prostě dané tím jaký jsme národ.Neumíme se slušně chovat jeden k druhému a už se to nenaučíme.I u řidiče auta poznáte podle stylu jízdy povahu řidiče.Motoristé jsou pokutováni ale cyklisté pokud mají být součástí silničního provozu by měli být pokutováni stejným dílem.V dnešní době při takovém hustém provozu nemůžeme nechávat vše na domluvě.To by vedlo mnohdy k agresi,které je už tak dost mezi motoristy samými.V každém případě na silnici první třídy kolo nepatří.

    1. Ano cykliste nemaji mnohdy povinnou vybavu na kole tj. Odrazky svetla zvonek apod. A nikdo to neresi uz jen to je znameni toho ze ten clovek s kolem nevi co se slusi a patri a ze vlastne na ceste nema co delat. Dale se rozmaha jezdeni elektrokolobezek a jinych elektrokramu po silnici tito lide podle me nemaji auto neznaji pravidla provozu na silnici a tedy tam nemaji co delat. Jeden priklad za vse = jak si muze cyklista dovolit predjizdet auta na semaforu z prava a pak se motat pred rozjizdejicim autem to je totalni dement. Bez zkousek by cyklisti na ceste nemeli mit co delat to by jste se pak divili kolik lidi by na kolo nesedlo.

      1. Cyklisti mít zvonek nemusí, odrazky ano, ale většina je má. Proč by cyklista nemohl když stojíte jet zprava? Spousta motoristů nedodržuje, jako cyklisté, předpisy, kdyby ano, neplatili by pokuty.

        1. To víte – nejčastěji argumentují pravidly ti, co je sami neznají. Jakuba bych na silnici potkat nechtěl – evidentně má o to víc komplexů, o co méně zná dopravní předpisy.

    2. nesouhlasím se zákazem cyklistů na I, někde hlavně v horách by se na kole nedalo nikam dojet a o té bezohlednosti se dá mluvit na obouch stranách, nechápu někoho kdo v zatáčkách a naplné musí okamžitě a hned předjíždět cyklistu, když jedu na silničce , tak v zatáčkách v klesáních jedu srovnatelně rychle nikoho nebrzdím a většina se hned cpe přede mě, jediná moje záchrana vjet před zatáčkou prostředkem, ale to někdy někoho neodradí a stejně se nacpe a pak protože je do zatáčky moc rychlej vás samozřejmě vybrzdí(at úmyslně či neúmyslně).

      1. Z jakého důvodu máte potřebu jet v horách na silnici na kole a ještě v serpentinách, kde zpomalujete provoz, vytváříte nepřehledné situace, znervózňujete řidiče ? Opravdu nechutný a sobecký názor, jak by bylo Vám kdyby vás na tom kole stále někdo brzdil ? Přijde vám toto jednání v pořádku ? Silnice I. třídy jsou především pro auta, motorky, nákladní auta a jiné dopravní motorové prostředky. Kolo nemá na takové silnici co dělat, je to proti zdravému rozumu. Hanba by mě fackovala, kdybych jel na kole a za mnou se táhlo deset bezmocných řidičů. Každý ale asi máme nastaven ten přirozený rozum trochu jinak. A ještě se motáte prostředkem silnice, to vás musí zbožňovat všichni. Podobného exota jsem potkal, jel cca 50 na 90-ce, uprostřed a myslel si, jak je strašně rychlej, zatáčky sekal jako na závodní mašině … že ho pak SUV s nasraným řidičem málem v zatáčce smetlo je jiný příběh a řekl bych, že by pro něj moc dobře nedopadl. Nějaký finanční vyrovnání vám zlámané kosti a možnou invaliditu nenahradí. Tak zkuste přemýšlet občas.

        1. Co to blábolíte? Vy budete určovat, kde mají kola co dělat a kde ne? Kdo vám k tomu dal mandát? Proč máte vy potřebu jezdit v horách a serepentinách? Smiřte se s tím ,že cyklista je účastníkem dopravního provozu stejně jako vy. Nebezpečné je to díky vám podobným netolerantním sobcům. Zajímavé je, že v civilizovaných zemích s tím problémy nemají. Vy zdravý rozume…

        2. Já osobně tu potřebu nemám, ale to na tom nezáleží. Jinak nechutný a sobecký je váš názor. Prostě cyklista i řidič jsou rovnocennými účastníky provozu a co si vy osobně myslíte je nepodstatné. V civilizaci to normálně funguje. Se s tim smiř.

    3. Jaroslave, jsem řidič i cyklista, stejně jako tvrdíte, že kolo na silnice I.třídy nepatří, pak bych Vám mohl stejně vnutit myšlenku, že auta na silnice II. třídy nepatří. Co Vy na to? Bohužel máte pravdu v té povaze Čechů. Pokuty pro cyklisty? Jaké a za co? Za rychlost? Víte, jsou špatní řidiči aut, stejně tak i nezodpovědní cyklisté. Tak kdepak je potom způsob řešení? V zákazech? To funguje jen na někoho. Pokud by ČR byly pokuty jako např. ve Finsku ( 10 – 50% z platu ), viděl by jste, jak to funguje spolehlivě.

    4. Odkud jste čerpal data pro vaše tvrzení o “vícero” neukázněných cyklistech? Dělal jste si nějaký průzkum? A mohl bych ho vidět?

    5. Ano plně s vámi souhlasím nejlíp kdyby tu jezdilo 100 miliónů aut a my čuchaly ty hnoje- jste docela pokrokovej člověk a zavedl bych vám do baráku odsávání od silnice ať si to polýkáte se vším všudy vy vaše nádhero!Jestli si myslíte že auto co jedražší má přednost tak jste na omylju!!!!!!!!! ato silně beznadějně vymyšleným ve vaším tupoučkím malomozečku.Kždej občan celíé zemi m právo jet po jakekoliv silnici ale jen hlupáááááááááááááááááák vaší třídy vyplodí takovou bezednou hnojinu a to se mírním- každej z nás pracuje platí daně tak s tím vaším názorem si vlezte zřeba do septiku a tam vám bude hezky budete smrdět stejně krásně jako tam a pak doporučiju zápalku aby lidstvo přišlo o ksichta míň – kéž by!

      1. Každý nepracuje, protože nemusí. Dnes totiž nikdo nic nemusí. Všichni mají právo, ale jakmile dojde na povinnosti, tak to už je problém.

    6. Kdybych měl postupovat vaším stylem tal 23% řidíčů nemá papíry a možná víc už od jisté doby nejezdím po čechách ale raději v polsku a jestli vás potkám tak vám hodím flašku 4kg s nářadím do okna abych se vás zbavil protože takovej kompost kterej vy jste si zaslouží jen zkrátku do pole nebo někam ze stráně.Já si vás dohledám a vyhledám takový jako vy tak to teda ne dostanu vás ne dnes ne zítra ale jistě ano.Chvástaly mám rád podle nicku apod se vás třeba dohledám a podle přátel ikdyž pochybuji zda nějaké máte!To je fuk ja jsem urputnej a půjdu po vás dost mě se———

  2. Tento nápad se mi líbí! A jinde bych pro ně zavedl povinnost jezdit ve výstražném oblečení. Policie ať jim dává dejchnout, pokutuje za chybějící odrazky, atd. Jsem ochotný tu havěť tolerovat, ale jsou-li součástí provozu na pozemní komunikaci, ať mají i podobné povinnosti.

    1. Jooo? A schvalne, auto byste nebral, ze? A jezdeni po chodniku je ok, bez prilby, bez skrupuli. Zkus jezdit v zime a dal, nez vidi tvoje vodnate oci. Pak fej vedet…

    2. Úplně jsem se užral závistí. Až ti někdo nedá přednost na přechodu pro chodce (protože ji nemáš) a skončíš na vozíku, tak si tu závist vyměníme 😉

    3. Potřebuju vědět, kde seženu za kolobrndu vlek, který uveze cca půl tuny mého pracovního vybavení a jdu do toho taky.

    4. No právě, ty tam nemáš co závodit. Když budeš dodržovat pravidla pro provoz na komunikacích, nemůžeš tam bejt dřív. Máš dojet buď těsně za paprdou nebo těsně před ním.

    5. Samozřejmě když jezdíš po chodníku jako ostatní a ohrožuješ pěší . Několikrát jsem viděl jak koloběžkář srazil pěšáka . Jste velice bezohlední

    6. To je pravda že jste všude dřív jestli používáte elektrickou koloběžku tak by ste neměli jezdit po chodnících kde chodí lidé a taky by ste mneli znát všechny značky tak jako řidiči aut a ne jezdit kde se vám zamane.

  3. Dopravní “expert” p. Budský je naivní trouba, podobně jako Dan Mourek ze svazu cyklofašistů, oba věří v to, že se najednou lidé začnou chovat normálně …, asi sem spadli z Marsu ? Arogance a neukázněnost cykloexotů stoupá každým dnem kdy se jim více a více podvolují pravidla. Na silnici, kde je hustý provoz nemá kolo co dělat, ať se tam vybuduje cyklostezka nebo ať tam nelezou. Pak si takový pako na kole ještě stěžuje, že ho tam někdo ohrozil… ne opravdu kolo není třeba na silnici I. třídy, to se jen exoti v elasťácích musí prostě jet projet a cyklostezky nebo polní cyklotrasy jim nestačí. Ono se motat mezi auty co jezdí 90+ km/h je přeci teprve to pravé. 😉 a klidně si mě smažte nebo ukamenujte, každé slovo co jsem napsal je pravda.

    1. Souhlasím s tímto názorem. Na silnici první třídy cyklisté nepatří. Když jedeme s kamarády upozorňuji je, abychom měli takové rozestupy aby nás postupně předjel i náklaďák. Jízda vedle sebe neexistuje, to by každý zasloužil pár pohlavků. Vedle silnic první třídy vedou stejným směrem i silnice druhých a třetích tříd, cyklotrasy nebo cyklostezky. Je to třeba delší ale na to jako cykloturista přeci nebudu koukat. Jedu se projet přírodou a ne závodit. A hlavní je bezpečnost všech. Jsem motorista i cyklista.

    2. Navrhuji, aby auta nesměla na silnice II.třídy a bude klid pro všechny. Je to stejný návrh, jako zákaz cyklistů na silnicích I.třídy, že.

    3. Jakože je pravda, že když z auta nebo motorky přesednu na kolo, stává se ze mě pako, a to proto, že elasťáky. Slušná logická ekvilibristika.
      Za mě:
      Silnici 1. třídy se vyhýbám i na motorce, na kole mi nevoní ani 2. třída. Jsou ale místa, kde se přejezdu po nějakém úseku frekventované hlavní cesty nijak nevyhnu. Silniční síť není postavená tak, abych se kamkoliv dostal, a hlavní cestu max. jen překřížil.
      Na kole nejezdím jen pro zábavu, dost dobře si neumím představit jezdit po městě do práce v nějakých reflexních hadrech, nota bene když jedu jen za světla. Mám mraky odrazek na kole a k tomu výrazné blikačky. Ať se vynucuje to, co platí, a nevymýšlí zbytečné kraviny.

    4. Každé slovo je pravda jen pro vás, ostatní mají zase svou pravdu. A pokud bude cyklista účastník silničního provozu, budete se s tím muset smířit. Nebo jste ten Pozor já jedu!

    5. Můžete mi říct, jak mohou auta jezdit 90+? Není nejvyšší povolená rychlost 90 max.? Jste hloupej jak Maláčová, taky se odkopala, jak porušuje nařízení.

      1. Za hlupáka, doufám že bez řidičského oprávnění jste jen vy!
        Jen v mém okolí je několik komunikaci 1. tř. kde je povolena 100 a 110 km/h cyklisty tam běžně potkávám.

        1. Papíry asi máte za půlku prasete, jinak byste věděl, že silnice s vyšší rychlostí než 90 jsou značeny jako silnice pro motorová vozidla, na kterých je pohyb cyklistů zakázán. Diskuse je o silnicích 1. třídy. Jinak pro Vaší potěchu – řidičák mám na všechny skupiny včetně profesního průkazu, na to Vy svými znalostmi nikdy nedosáhnete.

          1. Ty musíš být teda extra chytrák skupino! Papíry na nákladní automobil mám od vojny po roce i návěs s T. Nedosáhnete, to mne pobavilo, pro tvoji informaci profíku, silnice s kde je povolena rychlost nad 90km se jmenuje rychlostní komunikace. Nezáleží však jak je se komunikace jmenuje, jelikož jak jsem psal dnes a denně na ní potkávám cyklisty.

          2. Jo, předvojenský řidičák? Tak ten opravdu dostal každý trouba. A co 3 měsíce KŘK, to byla dřina, že jo? Rychlostní komunikace jsou vícepruhovky s mimoúrovňovám křížením a směrovým oddělením. V Česku je zaveden termín silnice pro motorová vozidla. Zdroj IZD, troubo.

          3. Soudíš dle sebe ne, asi útvar PTP. a jezdil jsi tak z Natašou. Dle mého tehdy řidič uměl víc než dnes 18 kluk, který sedne do kamionu, beze předchozí praxe. Tehdy se na cisternu s vlekem s PHM. dostal jen ten nejlepší. Věc názoru, každopádně děkuji za poučení o názvech komunikaci, jsou mne ukradené. Nevím z jaké horní dolní jste, ale u nás je několik městských komunikací kde je povolena 90, 100, cyklisté se zde prohánějí i s dětmi stejně jako na rychlostní 110 rozhodně nejde o komunikaci kde jsou čtyři pruhy! Ty vzniknou v případě odbočovaciho pruhu k jednotlivým čtvrtím. Komunikace je širší a na okraji je cyklostezka kterou využívají jen chodci a pár slušných cyklistů, zbytek šlape v provozu páč je nic nenutí použít cyklostezku. Asi tak.

  4. A ještě zrušit ten nesmysl o objíždění 1,5 m, naprosto stačí neomezit, neohrozit. Nakonec dostanou více práv, než řidiči? Proč jezdí po běžných chodnících (vedle má cyklostezku, širokou krajnici) , I na náměstí? Kde se to dá podepsat?

  5. Cyklista mnohdy pije pivo, nezná dopravní předpisy, často nemá ani ŘP, chvíli jede po silnici, chvíli po chodníku, často bez světel, reflexních prvků, 2m od krajnice….podle mne je to nesmysl typu jako kdyby auta směla jezdit po cyklostezkách a cyklisti by je museli objíždět s 1.5m odstupem…

    1. Vy se hlavně proberte žiješ asi tak 100 let za opicema mnohý cyklisté mají vybavení a oblečení v lepší stavu a dražší než 50% řidičů co tu melou takové nesmysly jako vy

      1. Jo, jenže za prachy si ty vymletý pumpičky mozek ani skill nekoupí… a proto taky jezdí tak jak jezdí.

  6. Jen je berte u huby. Nejlepší jsou tak 2-3 lulani co jedou vedle sebe, otráveně hodí ksicht, že jako musí uhnout. A opovažte se na ně zatroubit aby se uhnuli. Hned máte paroháče nebo něco lepšího před očima. A o neosvětlených cyklouších ani nemluvím. Až je někdo nechtíc sejme, ať se nediví.

    1. To nejsou cyklisti ale nezodpovědní hlupáci, kteří nejen že nepatří na silnici ale vůbec nepatří ani na kolo.

  7. A co povinnosti? Vestu, hlavne prilbu, odrazky, svetla. Co povinne pojisteni, kdyz zpusobuji nehody. Jsou ucastnici provozu, tak at maji stejne povinnosti, jako vyhody. Chtit ochranu umi kazdy. Ale chovat se dle pravidel, to umi jen malokdo. A cykliste to nejsou. Cest vyjimkam…

    1. Co to melete když způsobí nehodu a nabourá do vás v plné rychlosti třeba na křižovatce protože pan řidič nedal přednost nebo nedejbože ho oslnilo sluníčko !? 😯 Tak se panu řidiči stane leda h**** cyklista jde do nemocnice v lepším případě to jen tak na okraj a pokud jsme u silnic první třídy máte pravdu tam je to hubu ale bohužel silnice vedou všude…. Cyklostezky ne !!! 😉

  8. Cyklisté by především měli mít řidičák, protože jediný rozdíl mezi cyklistikou a řízením auta je v točení volantem. Je doopravdy problém mít na silnicích pátou kolonu, z níž část se vůbec nezalamuje semaforem a předností v jízdě. Dneska se stala “cyklistou” každá chamraď, co si v Decathlonu koupila přilbu za tři kila. To by se mělo změnit, víme?

    1. To jako že šestiletý dítě půjde do autoškoly a dostane řidičák? Nebo jak si to představuješ v praxi.

    2. Defakto většina lidí “řidičák na kolo” má ze ZŠ z dopravní výchovy, takže není potřeba je znovu hnát do “cykloškoly”, řidiče (pokud to není profi), taky nikdo nepřezkušuje, jednou udělá papíry a víc se neřeší.

  9. Jsem řidič a cyklista zároveň. Musím říct, že silnicím 1 třídy se na kole vyhýbám, jak jen to je možné. Nejsem sebevrah. Z pohledu řidiče nechápu hazardéry, kteří jedou za tmy, nebo snížené viditelnosti bez odrazky, natož světla a ještě si vezmou černé oblečení. To jsou legální blázni.

    1. Taky se na kole silnicím 1. třídy vyhýbám, ale občas to prostě objet nejde, pak po nich jedu co nejmenší kousek, s rozsvícenými světly.

  10. S úplným zakazem nesouhlasím, nařídil bych ale cyklistům jistá bezpečnostní opatření, například reflexní vesty.

  11. Ano cyklista který jede po silnici první třídy je sebevrah, sám jsem cyklista, motorkář a jezdím i autem ,ale jak tady čtu ty vaše komentáře tak tady děláte jako by jste nikdy nejeli na kole. Před 14 dny jsme byli s přítelkyní málem zabiti člověkem který na mostě mezi Mnichovem Hradištěm a Klášterem předjížděl motorkáře který předjížděl auto byli jsme na kole a nebylo už kam uhnout jen tak tak jsme se vešli. Jak zde napsal pan Jaroslav neumíme se k sobě slušně chovat všichni někam pospíchají jako by chtěli dohonit svoji smrt a nebo ji způsobit někomu jinému. Mě osobně nic neudělá když cyklistu míjím 1.5m.

    1. Ano, klidně 1,5 metru ho budu míjet, ale on zase nesmí jet 2 metry od krajnice!! V protisměru jede auto a on dělá, že je pánem silnice a řidiči za mnou se třeba zblázni!! Měli by taky chodit na zkoušky a dostávat nějaký glejt, že na silnici 1 tř. můžou a že se umí chovat, jak se patří na účastníka silničního provozu.

    2. Přesně tak já bych se zaměřil na ty dementy co lítají na 90 ce 150 ale lepší je to hodit na cyklisty hold nejsme Holandsko ,Rakousko atd

    3. A jak mám míjet 1,5 metru autem (běžně 2 metry širokým) když 2/3 silnic v pohraničí mají tři metry a tím nemyslím jeden pruh, ale silnici ? O debilech jedoucích 3 a někdy i více vedle sebe, nebo se držících třeba několik kilometrů 2 metry od krajnice ani nemluvím. Přestal jsem jezdit na kole, jelikož se za chování cykošílenců stydím a nechci k nim být přidáván.

  12. Rozumný cyklista se hlavním tahům s velkým provozem z daleka vyhne sám. Nemám rád zákazy a nařízení, s tlm jděte do háje. Furt nějaké omezování, nesvobody. Ovšem silnice nižších tříd patří cyklistům i řidičům.Nikdo nemá právo žádat na druhém omezení. Pamatuji doby kdy všichni jezdili do práce na kole, protože na auto měl málokdo. Proto někdo může tvrdit, že silnice od pradávna patří koňským povozům, pěším a cyklistům. A auta jim překážejí.

    1. To máte pravdu !!! Ono ty povozy tažené koňmi a cyklisté byli na cestách daleko dříve než paní motoristé !!! 😉

  13. V prvé řadě by měli být cyklisté plně identifikovatelní, tzn. označení. Pokud nebudou označeni, tak se budou chovat jak ……. a nebudou respektovat vůbec nic!

  14. Ono by možná stačilo je pokutovat jako normálního účastníka silničního provozu. A ne do nekonečna jen domlouvat.

  15. Stačí, kdyby cyklisté jaksi dodržovali pravidla silničního provozu! Tak jednoduché to je. Proč jedou po silnici, když vedle je cykloztezka? Proč jezdí vedle sebe a ne za sebou? Proč se pak diví, že je někdo vytroubí? Jde přeci o jejich život? Jenom bezmozek si může myslet, že přežije střet s vozem! Jak vidno, je kolem nás více bezmozků, než zdrávo jest… Policie by měla konečně taky ty cyklisty konečně pořádně pokutovat!

    1. Tobě jako přijde normální zblízka troubit na cyklistu? Až narazíš na někoho impulzivnějšího, tak raději rychle ujeď. Už jsem viděl i videa na toto téma.

    2. Proč nejede po cyklostezce To je dobrá otázka jel jste někdy po cyklostezce třeba o víkendu když je hezky !? 🤔 A proplétál jste se na kole mezi malými dětmi na odrážedlech bruslaři koloběžkáři a pejskaři !? Jak vidím tak asi ne !

      1. Na cyklostezce projedu mezi bruslaři a pejskaři díky tomu, že mám dost silný zvonek. Většina cyklistů bohužel nemá žádný.

    3. Po cyklostezkách nejezdím nejčastěji ve městech, protože tam jsou často rozkouskované a tudíž nepoužitelné. Jednou mě z městské cykostezky dokonce vyhodila policie, prý tam nesmím jezdit tak rychle a to jsem nejel ani 40.

  16. Včera bylo pozdě. Teda takhle, prvotní problém je absence dálnic, které místy jsou rozdělané i 8 dekád a nikde nic. Takže ty “jedničky” jsou přetíženy více než tisícinásobným provozem, tedy do už šíleného mumraje ještě pumpičky (navíc neschopné jet za sebou, neroztahovat se do půlky pruhu, ignorující osvětlení atd.), to prostě nejde.

  17. Úplně by stačilo vyžadovat od cyklistů stejné povinnosti jako od řidičů. Tedy povinnost osvětlení i ve dne, znalost předpisů, bodování při jejich porušování a také zákaz řízení, pokud budou bez bodů. V případě porušení zákazu soud a postih. Dokud se tohle nezajistí, tak jim nepomůže ani kdyby ta vzdálenost na objizdeni musela být 5 metrů.

    1. Svícení za světla je blbost, baterky na kola zas tak silné nejsou.
      Znalost zákonů a vyhlášek mít mají, i bez autoškoly – neznalost zákona neomlouvá.
      Jo a řidič má i to ostatní a stejně to kolikrát nepomůže, a chová se jak hovado.
      A to hlavní, velká část cyklistů jsou zároveň o řidičmi

  18. Já by jsem povolil na cestách 1. třídy nebo na cestách bez odstavného pruhu pouze s řidičákem a na rodiče co nechají jezdit děti (které velmi často kličkují nebo zmatkují) by si měla posvítit sociálka, protože se asi budou divit, až jim v zatáčce spadne pod kamion. Největší problém vidím v tom, že cyklisté nedodržují v drtivé většině dopravní předpisy, značky jim nic neříkají a mnohdy ani semafory. Natož pak ukázat směr… nehledě na jízdu ve dvoustupu čímž nejen, že brání řidičům dodržet bezpečnou vzdálenost při předjíždění, ale vystavují okolí nebezpečí. Jak jsem říkal už na začátku… chceš na cestu? Udělej si papíry abys ukázal, že jsi toho vůbec schopný. Jezdi jak prase, přijdi o ně a dostaň tučnou pokutu. PS: To samé pro elektrokoloběžky, protože jejich řidiči jsou ještě větší moulové jak cyklisti.

    1. Na silnici první třídy ne. Ani řidičák zde nepomůže. Zkrátka i přes město se dá kolo převést po chodníku až do místa kde je možné na něj bezpečně nasednout.

    2. “Papíry” se dělají na ZŠ při dopravní výchově, takže další “cykloškola” je zbytečná, řidič taky udělá papíry jen jednou a pak ho nikdo nepřezkušuje (krom profi samozřejmě).
      Mám občas pocit, že Semafor neříká nic ani řidičům. O železničních přejezdech by se toho dalo napsat, jak na nich řidiči respektují zákony a vyhlášky.
      Kolikrát už jsem viděl zasekaný kruháč, či křižovatku, protože se tam řidič musel nutně vecpat, atd…

    3. V Polsku jsem byl překvapen, kolik v posledních letech vyrostlo cyklostezek podél silnic 1. třídy. Jenže Poláci dovedou čerpat evropské dotace i na jiné věci než Čapí hnízdo a rozvoj Agrofertu.

  19. Souhlasím s tím zákazem pro cyklisty na silnicích I. tříd. Stejně tak jsem i pro stejné trestání cyklistů jako u řidičů motorových vozidel. Jednou jsou součástí silničního provozu, takže jízda na červenou = pokuta 3000,- a 5 bodů dolu. Přestupek je to stejný, tak by měl být i stejný trest. Chodci jsou na tom podobně jako cyklisti. Vlezou na červenou do vozovky a nejsou trestáni stejně jako řidiči motorových vozidel. I chodec je účastníkem silničního provozu a má stejná práva i povinnosti jako všichni ostatní. Taky bych dával 3000,- pokutu a 5 bodů dolů. Pokud nevlastní řidičák, tak by při jeho získávání musel ještě splnit psychotesty. Tomu by se asi radši vyhnuli. Pak bude na silnicích klidno a pořádek.

    1. Jo, a já bych navrhoval automaticky odebírat ŘP při vjetí na železniční přejezd ve výstraze, nebo ve chvíli kdy je vidět, nebo slyšet, blížící se vlak (u přejezdů s kříži), to by byl teprve na silnicích pokoj, až by se tam nepletlo tolik aut.

  20. Ale ale. Cyklisté se na silnicích vyskytují v naprosto drtivé většině případů z jediného důvodu, a to v podstatě ze zábavy. Kolo jako dopravní prostředek neslouží už dost dlouho a jezdí se vlastně jen tak pro zábavu a ze sportu. A k tomu je tu cyklostezek víc než dost. Taky jezdím, ale na jedničku bych nikdy nevjel, to udělá fakt jen blb.

    1. Cože? Já jezdím do práce skoro každý den na kole a není to ze zábavy….cyklostezky bohužel nejsou, ráda bych je využila.

    2. To je zvlaštní, ja jezdím do prace tam 26 km a 26 km zpět, jsem osvětlen, dokonce mam radar aby me upozornil že we ke mne auto blíží, jezdim defenzivne u bílé čáry nekdy i za ní ve 30 cm krajnici a přesto mě cca 5 aut z deseti vezme na kreditku, je doplnim že cyklostezka na trase vedle silnice i třídy není, jen koleje a po těch neumím jezdit. A pánové jsem tak řidič a objet cyklistu 1.5 m mi nedělá problém, umím totiž otočit volante tak abych bezpečně objel překažku.

  21. Vy chytráci tady si uvědomte, že ten cyklista na tu silnici první třídy neleze dobrovolně, to by musel být šílenec. Leze tam proto, že jinou možnost jak ten úsek objet nemá. Prostě úsek, kde se vyskytují, je dopravně nedořešenej.

    1. Nejsem si jistý tímto názorem, každý den jezdím do a z práce vedle cyklostezky(nově postavené) a objíždím závodníky, kteří jedou po silnici 1. třídy. Včera dokonce děda s vnoučkem brzdili provoz na silnici cca 3m od souběžné cyklostezky.

  22. V první řadě by se měl zavést řidičák na kolo (koloběžky, elektro). Stačila by teoretická část, jízdy by být nemusely. Dále to chce registrační značky na kola a povinné ručení.
    Pak bych byl pro zákaz na silnicích 1. tříd, jen bych jim dal výjimky tam, kde není možné zvolit jinou trasu.

    P.S. A nařídit policii tvrdě a bez milosti pokutovat porušení pravidel jako je třeba jízda po silnici vedle cyklostezky.

    1. Jasně, nesmyslného papírování je v naší společnosti málo. Řidičák pro cyklisty, povinné ručení. To samé pro chodce a podobně. Jak tohle může někdo napsat. Kam se společnost s takovými názory řítí? Na všechno lejstro?

    2. Tady je zase příklad dalšího extrému. Povinnosti cyklisty jako účastníka silničního provozu jsou dána zákonem. Stačí když Policie bude postihovat u cyklistů prohřešky jako u ostatních účastníků SP a ono se to rychle srovná.

      1. Povinnosti jsou sice dané, ale bohužel mnoho cyklistů nezná pravidla, která by měli v provozu dodržovat. A povinné ručení by mělo být pro případ způsobené škody na autech. Může se stát, že cyklista zaviní nehodu, kdy auto vyjede mimo silnici a bude na odpis. Kdo potom tu škodu zaplatí (klidně i několik stovek tisíc)?

  23. Když pojedu autem po cyklostesce tak dostanu pokutu, tak by měli cyklisti dostávat pokuty na silnici 1 třídy taky !!!

  24. Píšete správně že cyklisté jsou součástí silničního provozu! A tudíž by se na ně měli vztahovat všechny povinnosti ostatních účastníků provozu. To znamená také denní svícení! A kde má brzdové světlo? Koloběžkář tvrdí jak je rychlej a když mě předjede a začne brzdit jak to mám poznat?

    1. Chodci jsou také účastníky provozu, mají se na ně též vztahovat dle vaší logiky všechny povinnosti ostatních účastníků?

  25. I. třída by měla být pro tu havěť na kolech tabu, nemají tam z hlediska bezpečnosti co dělat, včera jsem jel z Nepomuku do Plzně a nějaký takový šmudla na kole se tam plížil a nebyl absolutně vidět, černý hadry, pok je podiv, že ho někdo nepřejede

    1. co pořád máte s těmi černými hadry, cyklisti mají většinou reflexsní oblečení a světla ve předu a vzadu. Jednou jsem dokonce dostal od řidiče vynadáno , že blikám a oslnuji ho. Jinak v Německu je lepší to , že cyklisti ve dne svítí a auta ne, obráceně je cyklista samozřejmě méně vidět, auto ve dne asi nikdo nepřehlídne.

    2. Silnice nebyly stvořeny výhradně pro auta (krom dálnic a silnic pro motorová vozidla), to byste si vážený motoristo měl uvědomit.
      Takže, když Vy nám zákaz na I. Třídách, tak já zas navrhuji zákaz aut (krom VHD, IZS, zásobování obchodů, apod…), na ostatních silnicích nižších tříd.

  26. Kdyby ty cyklostezky za něco stály. Jedu z Prahy na Hradec, krásná silnice a pak v každý vesnici otřískanej, klikatej a na každých 50m přerušenej chodníček, u kterýho je značka cyklostezky. To je dobrý tak na otřískanou skládačku, ne na 25mm pláště. Na to se vám můžu vys*at vážení!

  27. Jak tak koukám, nebylo by od věci některé řidiče protáhnout psychotesty a odebrat řidičák za agresivitu. Alespoň z této diskuse. Sjezdil jsem na silničním kole skoro celou Evropu, ale největší hulváti jezdí v Česku. I divocí Albánci jsou proti namachrovaným čecháčkům beránci. V Německu nebo Švýcarsku by byla polovina přispěvatelů z diskuse už bez řidičáku.

    1. máte pravdu to jsou ti co přijedou 100Km autem, nadávaj na cyklisty a pak si půjčí elektro a předváděj 100x horší věci než to, že kvůli cyklistum musí spomalit a příjdou o místo v koloně, nadávaj jak jsou silnice přetížené a kolo je jenom zábava, co potom zakážete jezdit cyklistům v dešti.

      1. Dělám cykloservis,do práce jezdím často na kole a silnice pro motorová vozidla využívám minimálně a to ještě ty málo frekventované, prostě se mám asi rad a užívám života na tomto světě. Neumím si však představit , že takovýchto podobnýh cykloturistu razantně přibude.To už se ta doprava zpomalí natolik, že nebudou muset značkami omezovat rychlost a cykloterorizmus bude enormní. Přeji cykosebevrahum hodně zdraví.

    2. Já žiji v místě kde jezdí tisíce cyklistů a mohu ze zkušenosti říct, že kolaři jsou daleko agresivnější a bez pudu sebezáchovy. Pokud chce byt kolař na cestě měl by mít řidičák, poznávací značku, povinné ručení a hlavně dodržovat značky, semafory a přednosti v jízdě. Kolař se má předjíždět 1,5 metru rozestup, jak ho ale docílit když jede skoro po středu cesty, hlavně 2 nebo 3 vedle sebe? Děkuji za radu jak v takové situaci předjíždět. “b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.“

      1. Poznávací značku pro chodce budete lidem tetovat na čelo? A co se týče předjíždění, nepleťte si cyklistu s hovádkem, které jednou za rok vytáhne kolo na dovolenou, protože je to zrovna v módě a o kterých je tahle diskuse. Ale ANO, je třeba neustále rozdělovat národ. Menším skupinám pitomců se lépe vládne.

    3. Tady u nás stačí za humny přejet do Německa a nestačíte se divit. Já si ale myslím, že to vyplývá z odpovědného chování obou stran.

  28. Souhlasím s tím, aby cyklisté na silnicích 1. třídy nejezdili. Pak ale musí být vyřešena dopravní infrastruktura, aby na těchto úsecích byla možnost jet po cyklostezce nebo silnici nižší třídy.
    Také bych ale ze silnic vypráskal řidiče, kteří dnes a denně prokazují agresivitu a aroganci a ohrožují zdraví a životy nejen cyklistů, ale i řidičů. A že jich není na silnicích málo.

  29. Na kole mám najeto více než autem. A bohužel, musím dát za pravdu mnohým řidičům. Zásadně jezdím po cyklotrasách. Kde nejsou, tak vybírám trasu, která není na frekventovaných silnicích. Ale, bohužel i tam potkávám cyklisty, kteří si myslí, že jim patří svět a jedou roztaženi po celé cestě tak, že ani na kole nejsem schopen je předjet.
    A největší blbost je uzákonění 1,5m při předjíždění. V autoškole mě učili, že předjíždět mám tak abych nechal tolik místa kolem něj jak je vysoký na kole. Samozřejmě, pokud to bude možné. Sám jezdím co nejvíce u pravého kraje. A od té doby co vyšlo v zákone 1,5m, tak mě auta předjíždí s minimálním odstupem. Do té doby vždy s dostatečnou distanci. Takže bych poprosil řidiče, když potkají někoho kdo jede u pravé krajnici, aby ho respektovali a nepředjížděli pár cm od řídítek.

  30. Největší pocuc je, když mám na návěsu 20 tun a za zatáčkou mám najednou před sebou skupinku tak pěti cyklistů tvořící malý peloton. Říkám si, proč proboha ten závod míru nepřesunou někam mimo hlavní komunikace nebo neudělají příslušná opatření. Stává se mi to. Občas. Že jsem ještě nikoho takového nezabil, je o tom, že počítám vždycky s tím nejhorším, co mě může na silnici potkat.

  31. Zaváděním cyklopruhů se už tak na celkem úzkých silnicích projektovaných na auta o rozměrech 80. let, jen zhorší provoz a neochota cyklistů, chovat se ukázněné, jen přispěje k neb. situacím. Denne se potýkám s vyjížděním cyklistů s vedlejších silnic, bez toho, aby zastavili a dali přednost. Prostě tam vjedou. Jsou to hovada.

  32. Jsem pro zákaz jízdy kol na silnicích 1 třídy a dával bych mastné pokuty jako při jízdě do zákazu vjezdu jsou hodně nebezpečný hlavně sobě

  33. Já jsem řidič, který ročně najezdí desítky tisíc kilometrů osobním autem a jsem i cyklista, který nevynechá volnou a vhodnou chvilku vyrazit na kolo. Myslím, že jsem schopen střízlivě posoudit daný návrh. A absolutně s ním souhlasím ! Jízda na kole po silnici 1. třídy je o život. Vždy existuje nějaká alternativa silnic nižších tříd k silnici třídy první. A člověk se jede projet do přírody, do klidu a ne na autodrom.

  34. Řidič auta musí mít ŘP ,STK,povinné ručení,pásy, rozsvícená světla atd. cyklisté nic v horším případě jedou dva a více vedle sebe a pivo v sobě. Tak kde je spravedlnost. Policie by se měla o cyklisty v běžném provozu více zabývat.

  35. Jsem pro, aby museli cyklisti a podobní, co užívají kolběžky nebo podobné prostředky, mít ŘP, popř. i pojištění odpovědnosti. Ať dodržují přesně to, co řidiči automobilů. Jsem z obou stran barikády – jezdím autem a když jde o kratší vzdálenosti (do cca 5 km) jedu na kole. Vše dodržuji, protože vím, jaké to je z pohledu řidiče. Od chvíle, kdy jsem jel ve městě po silnici (cyklostezka není), v protisměru auto, ale řidič jedoucí za mnou neměl potřebu dodržet bezpečný odstup při předjíždění, natož dodržovat rychlost v obci, a prohnal se kolem mě 70 cca 15 cm kolem řídítek, od té doby dělám jednu ze dvou věcí, když slyším auto za sebou – buďto zajedu do trávního porostu a zastavím, nebo jezdím jinou trasou mezi paneláky, která je opravdu hodně zdlouhavá. Sice je to o několik minut delší, ale raději se opozdím, než aby mě nějaký řidič v černé Zafiře B sejmul za to, že jsem si dovolil vyjet na kole. Dodržuji vše, co by měl cyklista dodržovat – jedu po krajnici, střízlivý, mám vše potřebné (přilba, odrazky, osvětlení více, než je nutné, odrazové prvky) a jsem ohleduplný k řidičům na cestách. Teď, díky oné zkušenosti, se projedu po široké silnici jen v noci, když jedu ze stavby domů, kdy žádná auta nejezdí a já se můžu rozjet naplno. 😀 Z druhé strany když potkám cyklistu, nesnažím se ho za každou cenu předjet, prostě si počkám do vhodné chvíle. Jakmile ale vidím, že jedou dva až tři vedle sebe, dokonce i v křižovatce, tak to prochází klakson zátěžovou zkouškou. Padlo i již někým zmíněné gesto (paroháč či podobně) ze strany cyklistů, a v tom případě přitlačím klakson na dobu nezbytně nutnou k vystupňování nervozity cyklistů (mně to nevadí, uvnitř auta to jen tak krásně bzučí :-D), dokud sami nepochopí, že mají jezdit za sebou.

  36. Jsou země, kde je naopak povinností cyklistů, aby jeli vedle sebe, když jich jede hodně, aby nevytvářeli zbytečně dlouhý peleton. Jsou země, dokonce s námi sousedící, kde řidič umí bezpečně objet cyklistu a ten tak nemusí jet zbytečně dále od okraje. Víte vy páni řidiči, že svým chováním cyklisty nutíte vlastně jet dále od okraje? Je to kvůli tomu, že při předjíždění neblikáte a nenecháváte cyklistovi bezpečný prostor. To místo navíc je místo, kam lze uhnout a také ten řidič za vámi vidí, že uhýbáte cyklistovi, ačkoliv neblikáte.

    Myslím, že by mělo být povinností každého řidiče, aby najezdil nějaké km na kole po městě i mimo, aby věděl, o co jde. Stejně tak jsem pro, aby měl řidičák omezenou platnost a bylo třeba jít ke zkouškám aspoň každých 10 let. Upozorňuji, že řídím každý den a nájezd nemám malý. Nejvíce křiklounů proti cyklistům zde v diskuzi jsou ti, kteří by si pravidla měli zopakovat. Pak by totiž neměli žádný problém.

  37. Vidím to z obou stran (600tkm autem, 50tkm na kole). Cyklista na jedničce podstupuje zvýšené riziko. Jednička je obvykle širší, s prostorem za čárou, ale tam bývá zase binec, takže se tady nedá bezpečně jet trvale. Řidiči na široké silnici jedou na limitu i přes něj a často moc neřeší odstup. Dobrovolně nikde na jedničkách nejezdím, ale někteří lidé, kteří třeba dojíždí do práce, nemají jinou rozumnou možnost, protože po dvojce to je o 20 km dál. Pokud budou cyklisti jezdit výrazně označení a řidiči nebudou čumět do mobilu, můžou to všichni ve zdraví přežít.

  38. Hlavně by ze strany policie měly začít důsledné kontroly.
    Není ro jen o silnicích 1.tříd.Bydlím na vesnici a denně na okreskách potkávám cyklisty převážně v černém oblečení,maskáčích a pod. bez jakých koliv prvků.Myslím,že vesta by měla být poviná i u nich.Další nešvar jízda přes přechod,po chodnících-to je klasika denně v Pražských ulicích.
    A policie?Raději budou buzerovat řidiče.

  39. Pokud chce cyklista na jakoukoli silnici, měl by udělat nějaký kurz jako autoškola a dostat oprávnění. Potom by se mohl postihovat podle platných předpisů a v případě že by v důsledku porušování pravidel prošel o oprávnění jezdit po silnici, měl by na ní zákaz.

    1. a chodec který se rozhodne přejít silnici dostanre kurz jako je autoškola a oprávnění , certifikát a razítko. a všichni si ta potvrzení budeme každé dva roky obnovovat jak technickou na auto….PROBERTE SE

      1. Petr má pravdu, díky takovým jako Vy je pak zákon o předjíždění 1,5m kolem cyklisty. Na který si pak budete stěžovat, co? Děkujeme Vám za řidiče.

  40. Asi lze těžko nejít řešení, které by vyhovovalo oběma stranám a sám se přikláním na obě strany. Nejprve tedy z pohledu řidiče: Z tohoto pohledu opravdu nemají cyklisté na silnici I.tř co dělat. Například silnice z Hradce Králové na Náchod, tam je provoz zcela neskutečný. Rovina, kde každý jede minimálně 90km/hod. Bohužel krajnice zcela minimální a ještě plná bordelu, takže tam se jet nedá a pro cyklistu je jízda po této silnici naprostým hazardem, ale ohrožuje to i řidiče a posádky aut. Často se intenzivně brzdí a vznikají nebezpečné situace. A nyní z pohledu cyklisty: Jezdím sportovně, tedy nemám kolo jako dopravní prostředek. Za ork najedu cca 3000 km a snažím se jezdit především po polních a lesních cestách, prostě v přírodě, to je smysl takové cyklistiky. Ale jak se máte dostat například od Hradce Králové – od Labe z Předměřic na lokality v okolí Chlumu, Hořic, atd. Tuto oblast tato komunikace přetíná a bohužel jsou úseky, kdy tam musíte najet a po této silnici pár set metrů odjet, abyste na nejbližší odbočce zase sjeli. Když tam není křižovatka do tvaru kříže, kde se silnice dá jen přejet, ale musíte po ní kus popojet. Třeba s dětmi se tam nedá přejet vůbec, tedy dá, ale nikdy bych jim to neudělal, byť třeba jen na 200m, abych je vzal na tuto komunikaci. Je u nás prostě zanedbaná infrastruktura a doplácí na to všichni, tedy chodci, cyklisté, řidiči i lidé, kteří bydlí v obcích, kudy probíhá tranzit.

  41. policie jde po řidičích ale to co provádějí ciklisti je tragedie nějaký politický pitomec jim dal možnost se chovat jako dementi na silnicích a oni toho využívají ještě jsou agresivní.,vulgárni ten politik musí být vul.

  42. A daleko neodpornější jsou motorisovaní koloběžkaři. Ty je třeba zakázat,nebo povolat do autoškol na školení,neboť jsou řidičmi motorového vozidla,i když jen pro 1 osobu.

  43. Dřív byla dopravní výchova, už děti na prvním stupni a na některých školách i ve školce, se učily co a jak (dodnes si pamatuji, jak jsem tam jezdila na tříkolce, na kole jsem ještě neuměla). Dneska ne. A dokud to zase nebude na každé škole, jedinou cestou je skutečně složit zkoušku z předpisů, přičemž klidně stačí aby ve skupince cyklistů ji měl jeden a ten ostatní vedl. Nad osm lidí dva. Jeden vpředu, jeden vzadu.

    Elektrokola jsou navíc mnohdy schopná dosahovat i docela slušných rychlostí, na ty už je imho na místě zacházet s nimi jak s malými motocykly, některé modely jsou těm nejslabším víceméně rovny.

    Na cyklisty netroubím, negestikuluji, objíždím je opatrně.

    Ale občas mi opravdu přechází zrak, čeho jsou mnozí z nich schopni a několikrát jsem nehodě zabránila jen zázrakem. S klidem mi vjel cyklista před čumák za větrné noci v úplné tmě na křižovatce, zabalen v černém (nebo velmi tmavém) oblečení, kolo bez světla a bez jediné odrazky. Zachránil mu život takový ten radar na okraji obce. Vidět nebylo nic, ale radar něco měřil, což mě zarazilo a tak jsem instinktivně zadupla brzdy, že je něco špatně. Jen díky tomu mi proletěl jen asi 20 – 30 cm od nárazníku.

    Nebo jednou pán za šera šikmo z vedlejší mezi domy na hlavní přes křižovatku, brzdila jsem i očima. A když jsem pak zastavila a slušně mu řekla, že jestli si uvědomuje, že málem způsobil nehodu a byl by to navíc on, kdo by skončil se zraněním, tak mi ještě sprostě vynadal, co si to dovoluji, a že jede přece jen kousek tady po vsi, tak na co světlo a mě že teče mlíko po bradě.

    Takto by se dalo pokračovat ještě dlouho.

    1. To nejsou hovna,ale pravda.Bydlim u kruhového objezdu a denně přejede po přechodě pro chodce 30 cyklistu a kde je policie?

  44. Cyklista jedoucí po silnici 1 – 2 – 3 nebo 286 třídy jede na hřbitov, “si lehnout”.
    1,5m odstup je teda ptákovina, raději by měli zavést povinné svícení “furt” a když říkám furt tak tím myslím furt.

      1. Když jedu na kole, svítím furt a co se týče auta , tak každý použivatel denního svícení je mým úhlavním “nepřátelem”.

  45. Cyklisté nepatří na žádnou silnici. Poovina z nich jsou agresivní páni provozu, kteří nemají daleko k fyzikému násilí. S rozvojem elektrokol se stává automobilová doprava a cyklistika vzájemě neřešitelnou. Všichni cyklisté byy měli být označení viditelnou identifikací a postihováni stejně, jako ostatní účastníci silničního provozu. Je jasné, že cyklistická loby to nepřipustí, takže je celá tato diskuze zbytečná.

  46. Ono by stačilo, aby cyklisté si udělali řidičák na kolo. Museli by se, stejně jako řidiči motorových vozidel, naučit Zákon o provozu na pozemních komunikacích a museli by předvést, že na tom kole umějí jezdit a ne se zmateně kymácet a kličkovat.
    Skutečnost je taková, že spoustě z nich neříkají nic dopravní značky, nebo pravidla o přednosti.

    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361

    1. Motoristům bozužel také ne – za co se nedávají pokuty, to ignorují. Jestli jezdíte, tak jste si určitě všimnul. jak se změnilo chování motoristů, když vloni při covidu policie prohlásila, že na čas zruší kontroly na silnicích.
      Kdybych dostal dvacku za každý dopravní přestupek, co vidím, tak bych jen dojel do práce a už bych měl víc, než si v práci vydělám.

  47. Podporuji ZÁKAZ CIKLISTU NA SILNICI PRVÉ TŘÍDY NEUMÝ SE CHOVAT!!!!!!
    A pokud je vybudovaná cyklostezka tak stejně ty super cyklisté v dresech se motají po silnici a odvolávají se na to že jsou účastnící dopravy stejně jako mi?
    Z prominutím HOVNO pánové na semaforech když zasvítí červená tak šup na chodník a jede dál, na přechodech pro chodce nesesedají z kola, nemají přilby, nemají osvětlení, nic nedodržují, nikdo je nepokutuje, nemají pojištění proti škodám co můžou způsobit, brzdí provoz!!!!!!!!!
    Takže pokud chtějí se motat po silnici prvé třídy tak zavést povinné ručení, nějaký testy na kolo nebo řidičák, pokutováni cyklistu za nedostatky a chováni v provozu a mnoha dalších faktorů !!!!!!!!!!

  48. dobrý den, jediný kdo nepatří na silnice jsou Čeští jinými slovy Ti češi kteří jezdí po silnicích a neumějí jezdit na kole, to za prvé. Za druhé je nezbytně nutné zrušit všechny soukromé autoškol. V soukromých školách bují korupce, neznalost a ziskuchtivost majitelů. Na silnicích by měli s motorovými vozidly jezdit jen ti kteří jsou cyklisti , ostatní bych vyhnal . Ti necyklisté jsou nebezpečím pro všechny, a vsadím se že všichni neschopní řidiči pocházejí ze soukromých autoškol. Těm nejde o znalosti svých žáků ale o zisk. Soukromé autoškoly jsou největší zlo …,

    1. Neměl byste vynechávat prášky, nedělá vám to dobře. Možná by vás také ošetřovatelé neměli pouštět k internetu…

  49. Ve jménu zeleného dealu bych zrušil auta ,jezdilo by se kyvadlově autobusy ,tramvajemi,trolejbusy,vlaky na plyn 🙂

  50. Jestli jim jde o bezpečnost cyklistů, tak by měli horovat, aby se kontrolovalo dodržování předpisů chránících cyklisty. Podle mé zkušenosti jen asi jeden z deseti řidičů dá blinkry při předjíždění/míjení cyklisty. A už se mi stalo hodněkrát, že řidič přede mnou nečekaně vybočil, protože předjížděl cyklistu. Kdybych nedodržoval bezpečnou vzdálenost, tak už mám nějakého sraženého cyklistu na kontě.
    “Peletony” cyklistů, o kterých se ve článku píše potkávám – ale málokdy na silnicích 1. třídy. Spíše na okreskách v turistických oblastech (například na Třeboňsku).

  51. ať si jezdí kde chtějí ale měly by mít stejné povinnosti jako řidič vozidla
    tudiž registraci kola “anonymita cyklisty” povinné ručení a technicky stav kola ” osvětleni atd” a hlavně zkoušky na silniční provoz

  52. Cože to je za jakési sdružení automobilistů? Nikdy jsem o ničem takovém neslyšel. Dneska by chtěl už asi skoro každý něco někomu druhému přikazovat a zakazovat, aby toho druhého nemusel tolerovat ani za cenu minimálního vlastního nepohodlí.

  53. Totální KRAVINA, jak to asi chcete kontrolovat? Jedu na bajku po poli, vjedu na silnici první třídy (která není označena) jedu 500m abych zase sjel na pole. Opět se ukazuje ubohost českého člověka, který si neváži zadního sportu a než aby na chvíli zpomalil, chce zakázat vjezd na silnici. Kdekoli v zahraničí je vidět respekt vůči cyklistům, Německo, Francie, Italie. Ve Francii Vás auto při sjezdu z Ventoux poušti ve sjezdu aby Vás nebrzdilo. V Italii běžné auto zastaví na zelenou a pustí cyklistu, zde zákaz vjezd na silnici. Trapná idea par pupkatých uběráku co nikdy nesportovaly, je mě z Vás na bliti..

  54. Ano,jsem proto aby i cykliste dodrzovali predpisy. A take aby je policisti trestali stejne jako ridice za poruseni predpisu a zakonu. Chtel bych aby me rekli cyklopitomci jezdicich po hlavnich tazich tak zdraveho. Ted pres leto to neni videt,ale v zime kdyz sviti slunce,tak je videt jak se zveda jemny prach a ruzne castecky z vozovky. A to vse cyklista nasava do sebe a filtruje pres sve plice. Fakt zdravej sport. Znam malo techto blaznu kteri takto jezdili po hlavnich tazich ze by se dozili vysokeho veku. Jsou na tom stejne jako silnej kurak.

  55. Mimo jiné by to taky chtělo cyklisty jakožto účastníky provozu kontrolovat a pokutovat. Nikde jinde v EU jsem se nesetkal aby cyklisti dělali v takové míře přestupky jako u nás. Nemluvím teď o odbočování vpravo přes chodník a na červenou, ale o průjezdech jednosměrkou protisměrem (ne však tam, kde je to značkou povoleno), nevyužívání cyklostezek (nejčastěji to vídám mezi Bašťí a Líbeznicí, kde nejsou schopni cyklisti jet po cyklostezce, která je 3m od silnice), jízda po chodníku apod. Sice mají cyklisti dle vyhlášky o provozu na komunikacích nějaká práva a povinnosti, ale protože neprochází nějakou kontrolou, tak kolikrát o povinnostech neví a jako právo berou jednou a tím je “Jsem cyklista, tedy jsem nedoknutelný”. K tomu mám i takovej příklad. Tátovi, který jezdil s kamionem, tak přijel cyklista zprava před kabinu. Při rozjezdu táta cyklistu málem nabral a cyklista se ještě rozčiloval, že o něm měl táta vědět, že má snad zrcátka (cyklista stál po celou dobu v slepém úhlu). Pak se není čemu divit, že by někteří chtěli aby cyklisti měli něco na způsob řidičáku. Klidně to mít schované pod AM, jde hlavně o to znát dopravní předpisy, a omezit to jen na silnice, kde jezdí auta vč. kombinace silnice + cyklopruh. Pokud ho nebudu mít, tak jet jen za doprovodu někoho, kdo tento řidičák má a ručí za ně (týkalo by se hlavně dětí, za které by ručily na silnici rodiče). Na cyklostezce moci jezdit bez něj. Případně pokud si klasický řidičák dělat člověk nechce, tak by mohly být jen kurzy na kolo kvůli znalosti dopravních předpisů.

  56. Stačilo by, aby se cyklista a s ním tak jeho kolo stali jasně identifikovatelní, což nejsou a pak je problém neukázněného cyklistu jakkoliv pokutovat. Jako automobil má svou RZ, tak i kolo by mělo mít něco podobného, dost věcí by to ulehčilo a možná by cyklisti byli časem ohleduplnější. Zákazy nic nevyřeší a někdy cyklista nemá jinou možnost než na krátkou dobu využít silnici I. třídy například kvůli tomu, kde bydlí, ale pokud jede po I. třídě a hned pod ním je cyklostezka, tak je něco špatně. Podle mě by se cyklista měl snažit, pokud to jde využívat max. cyklostezce a silnice nižších tříd, ale hold někdy to úplně nejde a když už jede po I. třídě tak by měl umožnit řidičům motorových aut bezpečné předjetí a nebránit jim v jízdě a už vůbec ne se je na některých úsecích snažit předjet. Uvedu příklad jel jsem v obci z kopce 50 km/h když mě začal předjíždět cyklista, tohle je velmi nebezpečné a měl by si to vždy odpustit já vím, že kolo dokáže jet rychle, ale je v obci jako já tak by měl rychlost dodržovat a ne se mě snažit předjet, stačí abych se vyhýbal díře na silnici neuvidím ho a skončí pod koly. Řidičák pro cyklisty je nesmysl v praxi by to nemělo jak fungovat, kdo by to kontroloval? Už vidím jak policista zastavuje cyklistu se slovy “Předložte svůj řidičský průkaz”. Jsem jak cyklista tak motorista a v obou táborech jsou slušní řidiči i bezohledná hovada.

  57. Úplně nejlépe registraci a značku a povinné ručení – když jsou účastníci provozu tak úplně se vším. Ať pak klidně jezdí po dálnici.

  58. Nejdříve se zaměřme na stav cyklostezek, a zákazy vjezdu umístit tam, kde podélně vede cyklostezka, ale skutečně podélně (ne že najedu o 10 km víc), kolo není jen sportovní náčiní, a pokud jedu do práce, tak mi je jedno, že támhle je hrad (když to znamená, že najedu o dost víc jak na silnici). Dále jejich stav, bohužel stav některých neumožňuje jejich využití silničním kolem (s obyčejným autem taky nepojedete tam, kde to je na 4×4). Dále značení, občas se člověk vyskytne na silnici omylem, protože cyklostezka je prostě špatně, či nedostatečně, značená.

    Dále, voláte po ŘP pro cyklisty, tak
    1) “ŘP” na kola se dělá už na ZŠ při dopravní výchově, takže člověk něco má, a řidič taky přeci dělá papíry jen jednou a pak ho už nikdo nepřezkušuje (krom profi).
    2) Zameťte si před vlastním prahem, páni řidiči, vy ŘP máte, ale kolikrát to na silnicích vypadá, že pravidla neznáte, jinak by nebylo tolik zasekaných kruhových objezdů, či křižovatek. O chování na železničních přejezdech nemluvě. Kolik z Vás skutečně dodržuje ustanovení, že se na přejezd nesmí vjíždět, pokud je slyšet nebo vidět blížící se vlak (přejezd s kříži, nebo bez bílého světla)? Častěji to je styl, ten je daleko, to stihnu, atd…

    A nevím, kde berete to přesvědčení, že silnici jsou především pro auta (tedy krom dálnic, a silnic pro motorová vozidla). Silnice nepřišly s auty.
    A nebo ať je po Vašem, ale s tím, že zakážeme provoz motorových vozidel (vyjma IZS, VHD, zásobování obchodů) na silnicích nižších tříd, co vy na to?

  59. Mně osobně by ani tak cyklisti nevadili. Sám sice už cyklista nejsem, ale na druhou stranu – když místo toho, aby využili stezku pro cyklisty, kterou mají vyznačenou si jedou pěkně vedle sebe, jako dopravní prostředek, i já osobně lezu z kůže a přetrhnul bych je jako hady.

  60. Každý rozumný cyklista se snaží být vidět a jezdit předvídatelně, bohužel ne všichni cyklisté jsou rozumní. To samé platí o řidičích aut. Zákazy netoleranci a nesprávné chování nevyřeší, jen budeme všichni zase o něco méně svobodní.

  61. Stačí se podívat, jak to funguje v Německu (i jinde). Řidiči jsou ohleduplní, když nemají dost místa na předjetí cyklisty, klidně s úsměvem minutu počkají. Český řidič děsně spěchá a po pěti vteřinách zdržení je nepříčetný. Na druhou stranu cyklisté tam jezdí pohodověji než u nás, nezávodí, dodržují předpisy. S českým chováním všech účastníků silničního provozu je mnoho věcí u nás prakticky neřešitelných,

  62. Jsem cyklista i řidič, řídím rád a řídím ledasco. Na první třídu by jel jen šílenec. Nicméně dění na silnicích pozoruji z více rolí jakožto jeho účastník. Cyklisti, chodci a jiní účastníci se nechovají vždy ohleduplně a často si myslí, že jsou v něčem lepší. Ale na základě zkušeností jsou nejagresivnějšími účastníky provozu držitelé řidičského oprávnění skupiny B. Řidičů, aby na cestách pohledal. Držitelům skupiny B vadí na cestě úplně všechno. Dle jejich přesvědčení jsou úplně nejhorší řidiči kamiónů, kteří by měli jít na vlak, pak jsou to motorkáři, kteří by měli jít dobrovolně darovat orgány, pak jsou to cyklisti jakožto obtížný hmyz, chodci jako chodící zombie, autobusáci jako hovada na cestách, dodávkáři ti jsou úplně nejhorší, ale až po důchodcích a svátečnicích, atd. Podle držitelů skupiny B patří cesta jenom jim a a proto by měly být cesty prázdné. Nikoho jiného mezi sebou nesnesou. Vlastně se nesnesou navzájem. Ten jede moc rychle, ten se zase moc táhne, ten neumí jezdit a já jsem mistr světa. Tak takhle se asi u nás jezdí.
    Není to o cyklistech, ale o těch držitelech obecně. Jezdit dneska ve výsledku neumí nikdo. Když pojedu ve měste jako cyklista po chodníku vedle čtyřproudé silnice, najde se držitel, který mě rád sejme na přechodu, protože tam nemám co dělat. Když ale na dobrou tedy pojedu po té čtyřproudovce, tak mě držitel natlačí, protože tam opět přece nemám co dělat. To si pak teda vyberte. Budeme se respektovat nebo ne?
    A nakonec otázka do diskuze. Jaktože, když jedu na kole 50, předjede mě koloběžka? Jde o motorové jednostopé vozidlo přesahující rychlost 25 km/h? Takže skupina A?

    1. o čem chcete diskutovat, z pořádného kopce může být i obyčejná koloběžka rychlejší než vy na kole, dá se na ní lépe složit. Pokud myslíte elektro-koloběžku, tak aby byla nemotorová, tak elektropohon může pomáhat jen do 24 Km/h.
      a k té silnici jedničce, kam pojedete na silničním kole třeba z Harrachova nebo Špindlu…atd abyste se ji vyhnul.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *