Tohle se nepovedlo. Z předvolebních novin Pirátů vyskočil Okamura. Vypadá to na cílenou kampaň

Politické strany tři týdny před volbami rozjely finální část předvolební kampaně a bojují mezi sebou doslova o každý hlas. Zkušenost říká, že v České republice jsou výsledky vždy velmi těsné, obzvlášť pokud jde o nutnou většinu v Poslanecké sněmovně k sestavení vlády.

V minulých volbách se také velmi osvědčily takzvané stranické noviny. Jde o listy, které mají podobu běžných novin, ale strany v nich prezentují pouze svůj program a představitele a také se zabývají slabými místy konkurence. To samé se děje také letos.

Ovšem v případě Koaličních listů Pirátů a Starostů a plátku Na vlastní oči, který vydává SPD, došlo ke zřídkakdy vídanému incidentu. Noviny dvou stran, které se nacházejí na zcela opačných pólech politického spektra a bojují spolu doslova na ostří nože, totiž dorazily do schránek domácností zabalené do sebe.

Dnes jsme ve schránce naší redakce našli noviny Pirátů a Starostů, které mají formát A5. Domnívali jsme se, že uvnitř se nachází příloha ve formátu A4. Když jsme se na ni ale podívali blíže, zjistili jsme, že jde o noviny SPD.

Mohlo jít pochopitelně o náhodu, byť se nestává, aby doručovatel zabalil jeden leták do druhého. Navíc už to, že jsou oboje noviny distribuovány ve stejný den, je poněkud zvláštní.

Věc jsme každopádně ověřili na dalších adresách, kde byly noviny PirStanu a SPD doručeny ve zcela stejné formě, tedy zabalené do sebe.

Agresivní kampaň SPD směřující na politické oponenty v listu Na vlastní oči. / Foto: Mix24.cz

Je pochopitelně otázkou, co za tím stojí. Určitou nápovědou může být prostudování obsahu novin. Zatímco ty od Pirátů a Starostů se zaobírají především vlastním programem, řešením a kandidáty, ty od SPD jsou zaměřeny veskrze konfrontačně a vymezují se zhusta právě vůči Pirátům. V jednom z článků je například osočují ze snahy zavést 1% daň z příjmů, což však bylo koalicí PirStan několikrát dementováno. V novinách SPD nechybí ani fotografie Ivana Bartoše z demonstrace na podporu uprchlíkům.

Nelze tak vyloučit, že SPD provedla tento krok schválně a domluvila se s doručovatelskou společností, aby jejich noviny vložila do těch konkurenčních. V takovém případě by šlo skutečně o velmi podpásový způsob vedení kampaně.

SPD se tímto způsobem může pokoušet z řad Pirátů a Starostů odloudit voliče, kteří je nevolí z přesvědčení (takzvané jádrové voliče), ale dali by jim hlas jen na základě nepříliš hlubokých impulsů. Hraje se tu také o voliče nerozhodnuté, kteří ve skutečnosti nakonec mohou volby rozhodnout.

Foto: Mix24.cz

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
View all comments