Dlouho se mluvilo o tom, že stanice technické kontroly nefungují v České republice takovým způsobem, jak by se od nich očekávalo. Někteří odborníci dokonce tvrdili, že je má pod palcem skupinka pokoutných podnikatelů, kteří reálně kontroly neprovádějí, ale pouze za něj vybírají poplatek.
Vůbec to tady nefungovalo
Skutečně se objevily případy, kdy šlo vozidlo například na kontrolu emisí, kde však byly měřeny zcela náhodné hodnoty, tudíž prošlo, i když nemělo. Nehledě na to, že je tu obrovský potenciál korupce, kdy někdo může poskytnout všimné za to, že jeho vůz projde.
Právě s emisemi byl ten největší problém, jelikož po českých silnicích prokazatelně jezdí spousta automobilů, které tam nemají co dělat, vzhledem k tomu, co jim vychází z výfuku, a to zcela viditelně. Ministerstvo dopravy proto oznámilo, že od listopadu tohoto roku razantně zpřísňuje kontroly emisí.
“Chceme dosáhnout výrazného zlepšení v oblasti emisí, což nám umožní snížit podvody a zajistit, že jen auta s odpovídajícím technickým stavem a emisními limity budou smět jezdit,” informoval veřejnost ministr dopravy Martin Kupka.
Co to bude znamenat pro samotné řidiče a jejich auta? Jednoduše to, že pokud na měření dorazíte s nevyhovujícím vozidlem, tak jím neprojdete a vůz nebudete moci dále používat. V řadě případů to bude znamenat jeho odepsání a pořízení nového.
Může to být ještě horší
V tomto případě jde pouze o vynucení platných pravidel, což Česká republika potřebuje jako sůl. Ovšem v rámci Evropské unie se schyluje k razantnímu kroku, který vyvolal dokonce i reakci německého ministerstva dopravy. To totiž varovalo před záměrem EU, která chce uplatnit současný způsob měření emisí na několik let stará vozidla, která sice testem prošla v laboratorních podmínkách, ovšem podle nového měření na základě reálného provozu by neprošla.
Čtěte také: Konec řízení vozidel. Své auto odevzdejte a dostanete odměnu ve výši 30 tisíc korun. Tak už je to tady
Reálně by to prý znamenalo odstavení milionů vozidel v celé Evropě, a to relativně nových, třeba jen pět až šest let starých. Jde o to, že dříve byl předpis kontrol benevolentnější a automobilky toho zneužívaly. Vozy tak poznaly, že jsou testovány, a zařadily mírnější režim. To se ale změnilo a dnes musí emisním normám vyhovět i při náročnějších testech. Pakliže by se to ale uplatnilo zpětně, znamenalo by to obrovský problém.
Foto: Shutterstock, zdroje: Busportal, Garáž, Tagesschau
Lidé nedrží stará auta z nostalgie. Nechte je vydělat a oni si rádi pořídí nová auta třeba každých pět let. Bohatým dotace na nový elektromobil a chudší ať chodí pěšky, co ?!
Ano je to tak taky mám jedničkovou Fabiii v benzínu s roku 2005 a ne s důvodu nostalgie ale s důvodu toho že žiju od výplaty k výplatě a zkrátka nové auto si z finančních důvodů nemohu pořídit tak nás obyčejné lidi nechte žit. A v dnešní době člověk nemá jistotu ani o práci a brát si milionovou půjčku je hazard se zákonem. Tak proboha ať si jezdí každý v čem chce a nedělejte nám obyčejným lidem peklo že života!!!