
Vše na světě je relativní a vždy rozhoduje jen aktuální situace, případně úhel pohledu. Mnozí mají ještě v živé paměti, jak za dob minulého režimu chyběly v obchodech zcela základní potraviny, zatímco tehdejší elita si užívala nezaslouženého luxusu, a to na úkor třídy pracujících.
Dříve to byl luxus
Některé zboží bylo lidem dokonce zcela zapovězené. Respektive, i kdyby se v obchodech nějak nepochopitelně přeci jen objevilo, běžný zákazník by na něj neměl peníze. Mezi lidmi se ale vědělo, že v horních patrech si toho pohlaváři mohou užívat.
Jedním z takových příkladů jsou ústřice, což je pochoutka, která před pár desítkami let byla v České republice prakticky nedostupná. Její cena v tuzemských poměrech byla gigantická, a proto představitelé bolševického režimu tolik provokovali tím, že si ji mohli dopřávat. Pochopitelně na státní náklady.
Bylo to skutečně obskurní, protože běžný člověk tehdy třel bídu s nouzí. To se ovšem změnilo a dnes si ústřice můžete dát v leckteré lepší restauraci. Opřel se do toho také Lidl, který je začal tu a tam prodávat.

Lidi to nikdy ani nenapadlo
K mání jsou obvykle v takzvaném francouzském týdnu, kdy naposledy stály doslova pár korun. Za 100 gramů chtěli pouhých 26,90 Kč. Běžné balení bylo samozřejmě větší, ale ani to vás nezruinuje, obzvlášť když jste v něm dostali i speciální nožík na ústřice.
“Když jsem to viděl, tak jsem je samozřejmě nakoupil. Říkají, že jsou to ústřice až z Normandie, a to já musím ochutnat. Ještě pamatuji, jak tohle jedli jenom někdejší pohlaváři a dneska jsem si to mohl koupit spolu s rohlíky a párky,” říká pan Antonín, který je již v důchodu. “V životě by mě nenapadlo, že jako důchodce budu mlsat ústřice.“
Čtěte také: Drsná zpráva o Kauflandu a Lidlu v Česku. Takhle obírají zákazníky o jejich peníze
Jde o další krok v tom, jak Lidl běžným Čechům představuje luxusní potraviny ze světa. Již dříve začal v japonských týdnech prodávat například hovězí maso wagyu, které je experty považováno za vůbec nejlepší na světě.
Foto: Shutterstock