
Důchodci nemají v současné době zrovna na růžích ustláno. Stát na ně začal ve velkém kašlat a hledá cesty, jak na nich co možná nejvíce ušetřit. Penze se tak zvyšují jen velmi málo a zároveň roste počet nejrůznějších poplatků, které musí hradit, ať chtějí nebo ne.
Tvrdé banky
Dále jsou tu pak obchodní řetězce, které je nutí do instalace mobilních aplikací, aby vůbec mohli čerpat slevy. Na to už si stěžovala i seniorská asociace s tím, že jde o jistou formu diskriminace, protože důchodci nejsou technologicky zdatní a v těchto věcech se příliš nevyznají.
A aby toho nebylo málo, teď se do toho přidaly banky. Ty totiž ve velkém omezují možnosti na svých pobočkách, které potom leckdy uzavírají zcela. Klienty nutí, aby fungovali v rámci internetového či mobilního bankovnictví.
Touto cestou se v posledních měsících vydaly i velké banky, u kterých mají důchodci své účty nejčastěji. A často dochází k opravdu nepříjemným situacím. “Volali mi z mojí banky, že pokud nedokončím přechod na jejich nový systém a nepřijmu nové, méně výhodné podmínky, tak mi prostě zruší účet. Dali termín a odmítli se o tom dále bavit,” zoufá si paní Ludmila z Olomouce.

Je to pro ně těžké
Podobných případů přibývá. Velmi aktivní je v tom například Komerční banka, která skutečně nutí klienty k přechodu do nového bankovnictví, což je však vázáno na to, že se mění podmínky vedení účtů a dalších služeb. Ve výsledku mohou být i dražší.
“Sama jsem to nedokázala, a tak mě hnali na pobočku, že mi s tím pomohou. Byla jsem tam už dvakrát, ale ani tamní bankéři mi to neuměli zprovoznit. Že jim prý zrovna blbnou systémy,” říká paní Ludmila. Obává se toho, aby neskončila jako některé její známé, kterým banky skutečně zrušily účty, protože ignorovaly jejich novinky a chtěly služby používat tak, jak byly zvyklé.
Čtěte také: Kdo najde tuhle starou bankovku, získává 20 milionů korun. Je to doslova hit, byla jich spousta
Podle některých odborníků jde o tvrdý nátlak na důchodce, kteří už jsou často neschopni přizpůsobit se takovýmto novinkám. Banky se v tomto ohledu chovají velmi nevybíravě a ke klientům se chovají, jako by to byly jen nějaké statistické čárky, které si musí odškrtnout.
Foto: Shutterstock