Chtějí zrušit auta a silnice v Česku. Jezdit máme už jen na cyklo kole. Dobré vědět

Ukazuje se, že máme opravdu velký problém. Velmi nenápadně se v tuzemsku rozšířila radikální organizace s názvem Poslední generace. Ta teď vystrkuje růžky v mnoha zemích Evropy a dělá velké potíže celé společnosti. Jde skutečně o ty největší radikály, kteří neváhají lepit se k silnicím a dalšími bláznivými způsoby bránit automobilové dopravě, kterou považují v konečném důsledku za nepřijatelnou.

Dostali nápad

Dopravní agenda je přitom pouze jednou z mnoha, na kterou se zaměřují, v současnosti je ale nejviditelnější. Tato skupina jinak obecně prosazuje takzvaný nerůst. Tedy popření základních ekonomických pouček a žití de facto v komunistickém uspořádání, kdy lidé budou mít základní nepodmíněný příjem a nikdo si nebude smět vydělat více než desetinásobek této částky. Ano, něco takového jsme tu už měli.

Nejvíce se Poslední generaci daří aktuálně prosazovat právě v dopravě, kde blokuje kdeco nejen v Berlíně, ale třeba i v Praze. Podívejme se tedy, čeho by v této oblasti ráda dosáhla. Je to totiž opravdu zajímavé čtení.

Předně by měl být zaveden přídělový systém na pohonné hmoty. Na osobu byste nesměli natankovat více než 500 litrů benzinu nebo nafty na rok. To je přibližně deset nádrží. Ale pozor, to je pouze přechodné opatření. Během pěti let už dostanete čistou nulu, tedy nenatankujete. Osobní vozidlo vám tak bude k ničemu.

S tím pochopitelně souvisí i to, že nebude potřeba tolik silnic a dálnic. Nejde ale o to, že by se nové neměly stavět. Je tu zcela revoluční nápad: budeme bourat ty už postavené. Každý rok se také má nuceně snížit provoz kamionové dopravy o dvacet procent.

Foto: Shutterstock

Létání jen minimálně

Pokud se ptáte, čím osobní dopravu nahradíme, potom se má stavět především na rozvoji cyklostezek, kde se lidé budou prohánět na svých kolech. Delší vzdálenosti potom mohou překonávat pomocí místní a dálkové dopravy. Ty mají být bezplatné.

Výrazně se bude muset omezit také létání, s čímž souvisí to, že se zruší většina letišť. Každý člověk bude mít nárok pouze na jeden zpáteční let za rok. Za pět let se potom počítá s tím, že nárok bude snížen na jeden let za tři roky.

Vše pochopitelně ve jménu nerůstu a záchrany klimatu. Tak co říkáte, nebyl by to krásný svět? Napište nám, zda by se vám něco takového líbilo nebo zda byste raději zůstali při stávajícím uspořádání.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
V České republice se tak nějak ustálilo, že pokud někdo dosáhne důchodového věku, prakticky pouští pomyslnou tužku uprostřed rozepsaného slova a nastupuje okamžitě do penze, což pochopitelně zavdává i právo na to, aby od toho okamžiku pobíral důchod. Ačkoliv možná znáte někoho, kdo pracuje i v důchodu, dle statistik jde jen o velmi malé procento lidí. Všechno tomu hraje do karet Přitom by to mohlo a mělo být úplně jinak. V mnoha zemích je běžné, že si firmy cení svých zaměstnanců se zkušenostmi a snaží se je přesvědčit k tomu, aby práci vykonávali i tehdy, kdy už by mohli bez problémů odejít do důchodu. Mají to přitom často výrazně jednodušší, jelikož některé státy to různými způsoby podporují. V Česku je však situace bohužel odlišná. Dlouhodobě tu totiž probíhala určitá stigmatizace seniorů v zaměstnání. Jistě si vzpomenete na dobu, kdy měli velký problém získat práci lidé starší 50 let, natožpak ti, kteří už by mohli být v důchodu. Ani mezi samotnými lidmi nepřevládala nijak velká motivace k tomu, aby si pracovní život prodloužili. Jenže situace se mění a dnes tu máme hned tři různé faktory, které jdou jedním směrem a podporují to, aby důchodci v Česku pracovali výrazně déle. V první řadě je tu státní zájem, kdy už zkrátka na penze není tolik peněz a naopak je třeba podpořit ekonomiku práceschopnými. V druhé řadě jsou tu potom firmy, které mají dnes nedostatek zaměstnanců a ve skutečnosti vítají, když lidé pracují déle. A ve třetí řadě jsou tu potom samotní lidé, kteří stále více oceňují, když si mohou přivydělat nebo rovnou zůstat v zaměstnání a důchod si tak odložit. Stát připravuje změny Dle výzkumu společnosti ManpowerGroup bude už v roce 2030 napříč Evropou běžné, že 80 % všech zaměstnanců bude starších 50 let. Poměr se bude přitom i nadále zvyšovat a jelikož nebude dostatek mladších pracovníků, budou muset pracovat ti starší. Na ministerstvu práce a sociálních věcí přitom už vzniká plán, jak udržet důchodce v práci, případně jak je do pracovního života vrátit. Mělo by jít především o pozitivní motivaci v podobě toho, že jim odpadne povinnost platit sociální pojištění. Reálně to bude znamenat, že důchodcům by mělo z hrubé mzdy zbývat více. “Tohle velmi vítám, protože nedává smysl, abych nepobíral důchod a ještě platil sociální pojištění,” říká pan Josef, kterému je 63 let, ovšem na své pozici obchodního referenta se chystá zůstat i tehdy, až dosáhne důchodového věku. Čtěte také: Důchodci v Česku se budou koupat v hotovosti. Běžte do této banky, dají vám tam tisíce korun každý měsíc. Jinak vám to propadne Pracující důchodci by mohli být trendem příštích let. Zároveň je to zřejmě i cesta, jak zabránit celkovému kolapsu důchodového systému. Lidé budou zkrátka v práci déle a ideální bude, když tak budou činit dobrovolně. Jinak se to stejně bude muset nařídit. Foto: Shutterstock 34SdíleníSdíletTweet [...]
Jde skutečně o jedno z hlavních ožehavých témat dneška. Stále více lidí se oprávněně ptá, zda by lidé v pokročilém věku měli vlastnit řidičský průkaz, a tudíž mít možnost usedat do motorového vozidla a vyrážet na silnice do provozu. Každý by jim to jistě přál, ale musíme si uvědomit, že jízda na silnici vyžaduje také určitou společenskou zodpovědnost. Řidiči jsou znepokojeni A pokud už někdo není ve stoprocentní kondici nebo nemá reakce jako za mlada, měl by pochopit, že v provozu zkrátka nemá co dělat. Pokud se tak nestane, obvykle to končí nějakým nepěkným karambolem. Přibývá případů, kdy se senioři desítky kilometrů řítí na dálnici v protisměru, kdy si spletou brzdu s plynem nebo kdy jednoduše nezvládnou základní úkon při řízení a způsobí masivní nehodu. Nedávno se taková nehoda stala u Tachova. Způsobil ji 90letý řidič a pro jeho spolujezdkyni to byla bohužel vůbec poslední cesta. Řada lidí to potom komentovala na sociálních sítích. “Tohle čtu pomalu obden a nezlobte se na mě, ale nepřijde mi v pohodě nechat řídit devadesátileté,” napsala například Jana Dubová. Ostatní s tímto názorem prakticky veskrze souhlasili. Současné kontroly jsou prý nedostatečné a je nutné je zpřísnit. Přesně to přitom chystá Evropská unie, která si shodou okolností vytyčila velmi ambiciózní cíl, a to aby do roku 2050 nebyly na evropských silnicích již žádné fatální nehody. A to pochopitelně nepůjde udělat, aniž by nedošlo k významné regulaci těch, kdo vůbec mohou řídit. Důchodci musí dostat alternativu Ačkoliv to může působit poněkud asociálně, jako první na paškál se dostali právě senioři. V jejich případě se chystá zavedení velmi podrobných zkoušek a testů po 70. roce věku. Ty se potom budou opakovat každých pět let a bude na ně přímo navázáno prodloužení řidičského průkazu. Nebude to tedy tak, že někdo bude muset rozhodnout o jeho odebrání. Buď testem projdete, nebo nikoliv, a potom budete bez řidičáku. Čtěte také: Důchodci přijdou o tisíce korun. Stát definitivně rozhodl, už se o tom nebude diskutovat Současně se uvažuje také o zavedení zvýhodněného cestování pro důchodce, které v Česku už do značné míry funguje. Ale třeba některá německá města už dnes vyzývají důchodce, aby odevzdali řidičský průkaz. Jako odměnu pak dostávají bezplatnou tramvajenku. V úvahu přitom připadá i zvýhodněný tarif v rámci taxislužeb, případně určité využití možnosti spolujízdy. Foto: Shutterstock, zdroje: SWR, Focus 40SdíleníSdíletTweet [...]
Kuře přešlechtěné tak, že se nemůže postavit na vlastní nohy. Vedle něj mrtvé kuře, po kterém ostatní šlapou, protože jsou v hale těsně namačkaná. Takový pohled nabízí video zveřejněné dnes na sociálních sítích spolku OBRAZ – Obránci zvířat. Video odhaluje otřesné podmínky kuřat, která jako svou značku „Albertovo čerstvé“ prodává v České republice supermarket Albert. Přitom v zahraničí už Albert od prodeje kuřat z podobných velkochovů odstoupil. Ty nejhorší chovy Obránci zvířat zveřejněním videí startují kampaň „Albertova krutost“. Záběry totiž pocházejí ze tří chovů, které vykrmují kuřata následně prodávaná v supermarketech Albert. Konkrétně jde o farmy v Semtěši ve Středočeském kraji, Slavěticích a Batelově na Vysočině. „Supermarket Albert v Česku vydělává na utrpení zvířat. Zákazníkům nabízí kuřata z těch nejkrutějších chovů. Žijí namačkaná na promáčené podestýlce plné výkalů. Často se nemohou dostat k vodě a potravě, mají bolestivé popáleniny na nohou a na břiše a trpí řadou nemocí. Jsou šlechtěna tak, aby rostla co nejrychleji. Zaživa se jim lámou kosti, protože se jejich mladé tělo nemůže přirozeně vyvinout,“ komentuje video z velkochovů vedoucí kampaně „Albertova krutost“ Radim Trojan z Obránců zvířat. Cílem kampaně je, aby se Albert zavázal, že skončí s prodejem znetvořených kuřat, a přijal tak mezinárodní závazek European Chicken Commitment (ECC) k lepším podmínkám chovu. V zahraničí už Albert znetvořená kuřata neprodává „Albert ve svých reklamách obelhává zákazníky a tvrdí, že maso pochází ze zvířat, o které je dobře postaráno. Videa z chovů ale ukazují pravý opak… Takový život si kuřata nezaslouží,“ říká Trojan. Kromě České republiky působí Albert (pod názvem Albert Heijn) ještě v Belgii a Nizozemsku. V obou těchto zemích už kuřata z drastických velkochovů neprodává. „Lidé v Česku nejednou ukázali, že jim na zvířatech skutečně záleží. Vybojovali pro slepice konec klecových chovů, pro lišky a norky zase zákaz kožešinových farem. Nyní můžou dát přes web www.albertovakrutost.cz najevo, že si takové utrpení kuřat nepřejí,“ uzavírá Trojan. “Záběry, které byly v úterý zveřejněny, neodpovídají standardům chovu zvířat, které nám garantují naši dodavatelé. Proto jsme okamžitě kontaktovali Státní veterinární správu a požádali je o důkladné prověření. Stejně tak prověřujeme informace s našimi dodavateli. Farma, ze které záběry pochází, pak dodává drůbež široce pro českou maloobchodní síť a firma Rabbit Trhový Štěpánov je jejím majitelem. Ten nám garantuje standardy chovu,” uvedl k věci Albert. Foto: Shutterstock 34SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

6 názorů k článku “Chtějí zrušit auta a silnice v Česku. Jezdit máme už jen na cyklo kole. Dobré vědět

  1. To si vymyslel Helge Peukert, což je evidentně psychicky narušený člověk. Naštěstí už v Německu policie začala proti těm ekoteroristům zasahovat a podle mě je jen otázkou času, než bude tato organizace označena za teroristickou a bude zakázána. Stejně tak si myslím, že brzy dojde k radikálnímu zvýšení trestů za vandalismus a až tito exoti skončí exemplárně na 10 let v kriminále a s milionovými pokutami, tak bude klid.

  2. Krásný svět pro koho?Jen pro elity?To už zkoušely v historii jiní narciste a vždycky skončili špatně, ostatní si chtějí také urvat ze života kousek..

  3. Ale tak jako za mě v pohodě, nepotřebuji nutně do auta tankovat naftu.
    Parní pohon není nijak složitý, stačí nějaký vysokotlaký kotel s ohništěm, voda a něco na zátop, klidně odpad.
    Dva písty na kola a vedení páry.
    Ale pak by dosáhli pravého opaku, bych měl tak na kilometr jednu tunu CO2, to by byla krásná uhlíková stopa 😀

    Někde jsem četl že ti to ekoteroristi chtějí zakázat i výrobu elektřiny, takže budeme svítit loučemi a místo elektrických čerpadel budeme mít doma ohniště všichni, i ti co bydlí v panelácích.

    A vlastně když nebude elektřina, tak nebude potřeba zaměstnávat třeba dvě miliardy lidí, ti půjdou dožít do lesa.
    Obsadí se zase vesnice a lidé si budou pěstovat svou zeleninu.
    Nadnárodní společnosti se stáhnou z okolních států, propustí několik stovek milionů lidí.
    No bude to jednou krása, tato nádherná pohádka, ale kdo jí natočí, Tak to opravdu nevím.

    Krásný den všem lidem kteří myslí pozitivně a ne ekoteroristicky .

  4. Mě by to nevadilo. Auto nemám,cestují hromadnou nebo vlakem či autobusem. Letěla jsem pouze jednou. Takže za mě normální.

  5. Ekoteroristické organizace, které otravují lidem život v západních zemích nevznikly spontánně na popud nějakých nadšenců. Takhle to nefunguje. Za nimi někdo stojí a financuje je. Bez toho by koordinovaně neprudily na více místech po světě. Ti v pozadí budou velmi bohatí a mocní a ty organizace slouží jejich zájmům, které moc čisté nebudou. Na to se můžete spolehnout. Divím se, že po tom kdo se skrývá v pozadí se nikdo nepídí. Zajímat by to mělo hlavně novináře.

  6. Co je na tom jako radikálního? Planeta je omezená. S nekonečnem životů, s nekonečnem surovin a nekonečným množstvím pohonných hmot jsme operovali na mateřské škole. Na základní škole už jsme věděli, že nic takového není možné. Na střední už jsme pochopili že naše spotřeba má negativní vliv na celé životní prostředí. A to bylo před 30 lety… On si snad pořád někdo dospělý myslí, že nekonečno surovin je možné?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *