Homestaging při prodeji nemovitostí

Prodat nemovitost rychle a za dobrou cenu je kumšt. O tom, zda se to povede, přitom může rozhodnout kritérium, které spousta prodejců neprávem podceňuje. Tak schválně – kolik práce jste si s fotografiemi interiéru dali vy? Tzv. home staging (homestaging) neboli příprava nemovitosti před prodejem je v západních zemích standardem, u nás se však teprve dostává do širšího podvědomí. Proč jsou „dokonalé“ snímky tak důležité, kolik vás budou stát a co vám reálně přinesou?

Ačkoliv na homestaging pohlížíme jako na nový trend, ve skutečnosti jde o poměrně starý koncept, se kterým přišla již v roce 1972 američanka Barb Schwarz. Podstatou přípravy nemovitosti k prodeji jsou úpravy pro nejširší okruh potenciálních zájemcům.

Jak proces home stagingu probíhá? Princip je velmi prostý. Zkušený bytový designér využívá k zatraktivnění specifická barevná schémata a barevně sladěné doplňky. Mezi další klíčové procesy přípravy patří také uspořádání nábytku, nastavení osvětlení a odstranění všech nežádoucích prvků, které by mohly potenciálního zájemce nějakým způsobem odradit od představy, že kouká na svůj budoucí domov. Nechtěnými elementy jsou především věci osobního charakteru. Výsledný interiér musí vypadat univerzálně a oslovit co nejvíce lidí.

Proč fotky hrají prim? Protože emoce!

Na otázku, proč se foto staging stává nedílnou součástí komplexního portfolia služeb každé lepší realitky, se nabízí jednoznačná odpověď – protože jde o jeden z mála skutečně efektivních způsobů, jak přimět návštěvníky realitních serverů, aby v záplavě inzerátů věnovali pozornost právě tomu jednomu, a v ideálním případě si sjednali prohlídku.

Důvodem popularity homestagingu jsou emoce. Právě ty totiž při hledání nového domova rozhodují více než cena. Podobně je to při nákupu nového auta. Téměř každý si rád připlatí za model, který je mu něčím sympatický. Co na tom, že je o něco dražší a třeba ne tak praktický jako ostatní vozy. Rozum zkrátka hraje menší roli, než jsme si ochotni připustit.

Závěrečná rekapitulace a „tvrdá data“

Shrňme si to. Homestaging je cesta, jak zvýšit cenu nemovitosti a prodat ji mnohem rychleji, než kdyby inzerát doplňovaly běžné fotky. Odborníci tvrdí, že díky přípravě lze cenu navýšit o 10 i více procent, a vydělat tím desítky až stovky tisíc korun navíc. Působivé je i tvrzení, že byt, který si vezme na paškál designér, se prodá v průměru o 79 % rychleji než ostatní nemovitosti. A o nejzářivější diamanty v nabídce je dokonce takový zájem, že z ní mizí do 24 hodin.

Další zajímavosti o nejen homestagingu najdete na blogu MAXIMA REALITY maxima.cz/blog/.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments