Každé auto má 2 skryté a velmi důležité funkce. Možná o nich vůbec nevíte

Auto je souborem mnoha součástí a různých softwarů, které zajišťují chod vozidla. Člověk si může myslet, že ví o svém autě vše a stejně občas přijde situace, kdy nás překvapí nově objevená funkce. Je to třeba i proto, že jste její vlastnosti využili poprvé.

Nová auta prochází každým rokem novou a novou modernizací. Vše se inovuje, staré systémy se nahrazují stále novými a co bylo jeden rok luxusem, je druhý rok standartem. Vyznat se tak ve všech funkcích vozu je téměř nemožné.

My jsme se jednoduchým průzkumem internetu pokusili odhalit 2 nejvíce opomíjené funkce.

Funkce šipky u palivového ukazatele

Malá a nenápadná šipečka je často mimo pozornost. Přitom jde o velmi praktického pomocníka, který nám pomáhá při tankování paliva. No, pomáhá. Šipečka ukazuje na levou, nebo pravou stranu. Její směr nám napovídá, na které straně vozidla se nachází nádrž vozidla. To je velmi nápomocné například pro sklerotiky, kteří si nikdy nejsou jistí kam se na pumpě zařadit. Případně tuto funkci ocení i řidiči, kteří neustále střídají auta. Všichni dobře víme, jak je otravné se zařadit na špatnou stranu stojanu na čerpací stanici. Vzhledem k nejednotnosti umístění nádrží u vozidel se jedná o velmi praktickou funkci.

Bohužel, ne všechny automobilky služby podobného ukazatele využívají. Navíc ani spousta starších vozidel obdobného pomocníka také nemá.

Foto: Shutterstock

SOS systém při nehodě

Od dubna 2018 mají nová vozidla povinnost montáže nové funkce do vozidel. I tak ale stejně většina lidí jak tato novinka funguje.

Mluvíme zde o systému automatického tísňového volání eCall. Ten se ve vozidle schovává pod tlačítkem SOS, které musí být dobře dosažitelné z místa řidiče. Po stisknutí se systém spojí s operátorem, který bude zjišťovat co se stalo. Systém se aktivuje i sám při aktivaci senzorů nárazu.

O fungování systému se stará jednostka GNSS s integrovanou SIM kartou a telefonem. V případě aktivace SOS systému vozidlo odešle varování na centrum tísňového volání IZS a na číslo 112.

Následně už dochází ke komunikaci posádky s operátorem a vyhodnocuje se situace. V případě, že operátorovi odpovídá pouze ticho, okamžitě vyráží na místo záchranný tým. Reakční doba se tím zkracuje a zvyšují se naděje na záchranu lidských životů.

S hrdostí může prohlásit, že Česká republika je lídrem v rámci tohoto projektu.

Foto: Shutterstock, zdroj: autorský článek

Nenechte si ujít
Obchodní řetězce v České republice jsou už nějakou dobu pod velkým tlakem. Zákazníkům vadí, jakým způsobem se k nim zachovaly v průběhu inflační krize, které zcela zjevně zneužily ke zvýšení svých marží. Stále větší otázkou je přitom kvalita potravin, které se právě v těchto řetězcích prodávají. Ukazuje se, že nejde o moc dobré zboží a zejména ve srovnání s produkty prodávanými v Německu hodně kulhá. Nepříjemný nákup Některé obchodní řetězce navíc přicházejí s novinkami, které zákazníci nekvitují zrovna s povděkem. Doslova o pozdvižení se postaral jinak celkem oblíbený Lidl, který v poslední době hodně experimentuje. “Asi před týdnem jsem šel u nás do Lidlu na velký nákup. Naplnil jsem nákupní vozík doslova po okraj a šinul si to ke kasám. Tam mě ale trklo, že žádná není otevřená. Odchytil jsem tedy nějakou obsluhu u regálů a žádal, aby se zprovoznila alespoň jedna kasa,” líčí svůj zážitek pan Josef Král. “Na to mi ale dotyčná odpověděla, že teď se kasy rozjíždět nebudou a ať si nákup namarkuju sám u samoobslužné pokladny.“ Jenže to je opravdu zvláštní. Samoobslužné pokladny jsou primárně určeny k odbavení zákazníků, kteří mají pár kousků nákupu a rozhodně nejsou určeny k tomu, aby na nich někdo vyskládával velký nákup. V tomto případě se to ale stalo. “Celé mi to trvalo asi čtvrt hodiny a bylo to opravdu otravné,” říká pan Josef. Bude to nový standard? Lidl na základě obdobných zpráv ze všech koutů země skutečně připustil, že testuje nový systém. A sice, že bude obsluhované kasy v méně frekventovaných časech vypínat. Poukazuje však na to, že v případě větších nákupů by měla být kasa aktivována, byť se tak reálně třeba nestalo. Čtěte také: Lidl začal s prodejem solárních panelů na balkon. Elektřinu tak může mít zadarmo úplně každý Obchodní řetězec také odmítá, že by trpěl personální nouzí, o čemž mnozí ve spojitosti s omezováním provozu na pokladnách spekulují. Lidl přitom svým zaměstnancům platí nejlépe ze všech řetězců. Přesto však má značnou fluktuaci, jelikož práce je skutečně náročná. Foto: Shutterstock 1SdíleníSdíletTweet [...]
Situace je skutečně vážná. Snahy nejrůznějších organizovaných skupin dostat se do vašeho bankovního účtu totiž sílí. Neváhají investovat značné množství prostředků a úsilí k tomu, aby váš účet skutečně vybílili. A jak se ukazuje, úspěšní jsou nejen u důchodců, ale i zkušenějších uživatelů, kteří ale sofistikovanost celého podvodu jednoduše nemají šanci prohlédnout. Hrozí vám ztráta peněz Dosud se mělo za to, že rizikovým faktorem je především internetové bankovnictví, jelikož tam je možné poměrně jednoduše sestavit stejně vypadající přihlašovací stránku jako má kterákoliv banka v České republice. Zároveň se dá dobře vylákat i SMS kód pro potvrzení transakce. Naopak mobilní bankovnictví bylo dosud považováno za bezpečné, jelikož tam dochází k autentizaci obvykle v rámci aplikace. Jenže už i tam podvodníci cílí. Jak varovala Česká spořitelna, v obchodech s aplikacemi se objevily podvodné programy, které se vydávají za oficiální aplikaci George. Pakliže si je ale stáhnete, můžete velmi snadno odevzdat přístup k vašemu účtu podvodníkům. Aplikace totiž může získat velmi rozsáhlá oprávnění nad vaším telefonem, v důsledku čehož bude schopna dostat se úplně všude. Obrana je velmi složitá Bohužel je pravdou, že podobným praktikám se jen velmi obtížně brání. Pro mnoho lidí je obtížné rozpoznat autenticitu mobilní aplikace a domnívají se, že vše, co si mohou stáhnout, je nějakým způsobem prověřeno. Tak tomu ale být nemusí. Čtěte také: Banky jdou náhle tvrdě po Češích. Přijdete tak o spoustu peněz, už zase vás škubou Obrana je v zásadě dvojí. Je třeba opravdu pečlivě zkoumat, co si do telefonuje stahujete, obzvlášť pokud jde o mobilní bankovnictví. Tam si ověřte i společnost, která aplikaci do obchodu nahrála. Následně velmi obezřetně zvažujte, jaká oprávnění aplikaci udělíte, pokud vás o to požádá. Raději buďte zprvu opatrnější, a teprve až se přesvědčíte o tom, že se přes ní skutečně můžete přihlásit ke svému účtu, tak oprávnění rozšiřte. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Jak známo, státní kasa je děravá jak řešeto a je neustále nutné ji plnit dalšími a dalšími příjmy. Pochopitelně lze vymýšlet nové povinnosti pro daňové poplatníky, avšak to je mimořádně nepopulární. Mnohem lepším řešením je posvítit si na určité šedé zóny, které dosud existovaly a byly víceméně tolerovány, avšak které by mohly přinést velmi zajímavé příjmy, kdyby se do toho úřady opřely. Mějte to v pořádku A přesně to se teď děje. Už rok platí nový zákon, o kterém mnoho lidí neví, ale který by na ně mohl opravdu nemile dopadnout. Jde o to, že nejrůznější internetová tržiště a bazary musí hlásit aktivitu svých uživatelů finančním úřadům. Zejména pokud jde o příjmy z prodeje určitého zboží. Bylo poměrně obvyklé, že se tyto příjmy příliš nedanily, k čemuž pochopitelně nikdo nevyzýval ani to nikdo neschvaloval, ale prakticky se to nevymáhalo, jelikož úřady neměly jak zjistit, kdo a za kolik co prodává. Jenže teď, díky rozhodnutí Evropské unie, musí tržiště data odevzdávat přímo na příslušné finančáky. Ty tak mají o poznání jednodušší práci, jelikož si data jednoduše srovnají s tím, co jim kdo tvrdí v daňovém přiznání. Jak už bylo uvedeno, platí to již rok, avšak žádné větší akce v tomto směru neprobíhaly, což se dalo vykládat jako určitá doba hájení. Teď by se ale lidé měli připravit na to, že se to bude řešit a do daňového přiznání, které se má odevzdat do konce března 2024, by rozhodně měli uvést vše podle pravdy a pochopitelně to také zdanit, byť to může být nepříjemné. Vycházejte z toho, že finanční úřad o vašich aktivitách dobře ví a čeká, co mu pošlete. Co vás čeká Pochopitelně to příliš nemusíte řešit ve chvíli, kdy jste za rok dvakrát prodali staré oblečení po dětech nebo něco obdobného. Podobně nahodilá činnost je v pořádku. Na těchto tržištích se však pohybují i lidé, kteří zde regulérně podnikají a mají pocit, že na ně nikdo nemůže. Opak je teď pravdou. Čtěte také: Klienty VZP čeká velká změna. Pozor, ať nepřijdete o všechny peníze. Mají na vás políčeno Pakliže byste své příjmy správně nedeklarovali, počítejte s tím, že kromě toho, že vám daňový úřad vyměří doplatek, napaří vám také pokutu, abyste si takové jednání napříště dobře rozmysleli. Ta přitom může být poměrně citelná a navíc upozorníte i na to, aby se pro jistotu podíval na vaše příjmy do minulosti, kde rovněž může najít nemilá překvapení. Foto: Shutterstock 16SdíleníSdíletTweet [...]

3 Replies to “Každé auto má 2 skryté a velmi důležité funkce. Možná o nich vůbec nevíte

  1. Při zavádění směrnice EU na povinnou montáž SOS systému do každého nového auta o zdraví a životy nikomu nešlo. Je to zase jeden z mnoha dalších šmírovacích systémů, na totální kontrolu lidí. Odvěký to vlhký sen vládnoucích elit. Současná úroveň šmírovacích technologií vládnoucím šmejdům ten jejich vlhký sen umožňuje naplnit. Bohužel lidem to furt nedochází a ještě nad těmi technologiemi jásají.

    1. Má to smysl? Přečtu si to maximálně já se stejným pohledem na věc a sem tam někdo. Pět? Šest lidí? A i kdyby 500,nebo 600 000 je to zbytečné.

  2. To je sice dobré, ale jste si jistí,že na to většina lidí kratce po přečtení tohoto článku nezapomene?!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *