Každé auto má 2 skryté a velmi důležité funkce. Možná o nich vůbec nevíte

Auto je souborem mnoha součástí a různých softwarů, které zajišťují chod vozidla. Člověk si může myslet, že ví o svém autě vše a stejně občas přijde situace, kdy nás překvapí nově objevená funkce. Je to třeba i proto, že jste její vlastnosti využili poprvé.

Nová auta prochází každým rokem novou a novou modernizací. Vše se inovuje, staré systémy se nahrazují stále novými a co bylo jeden rok luxusem, je druhý rok standartem. Vyznat se tak ve všech funkcích vozu je téměř nemožné.

My jsme se jednoduchým průzkumem internetu pokusili odhalit 2 nejvíce opomíjené funkce.

Funkce šipky u palivového ukazatele

Malá a nenápadná šipečka je často mimo pozornost. Přitom jde o velmi praktického pomocníka, který nám pomáhá při tankování paliva. No, pomáhá. Šipečka ukazuje na levou, nebo pravou stranu. Její směr nám napovídá, na které straně vozidla se nachází nádrž vozidla. To je velmi nápomocné například pro sklerotiky, kteří si nikdy nejsou jistí kam se na pumpě zařadit. Případně tuto funkci ocení i řidiči, kteří neustále střídají auta. Všichni dobře víme, jak je otravné se zařadit na špatnou stranu stojanu na čerpací stanici. Vzhledem k nejednotnosti umístění nádrží u vozidel se jedná o velmi praktickou funkci.

Bohužel, ne všechny automobilky služby podobného ukazatele využívají. Navíc ani spousta starších vozidel obdobného pomocníka také nemá.

Foto: Shutterstock

SOS systém při nehodě

Od dubna 2018 mají nová vozidla povinnost montáže nové funkce do vozidel. I tak ale stejně většina lidí jak tato novinka funguje.

Mluvíme zde o systému automatického tísňového volání eCall. Ten se ve vozidle schovává pod tlačítkem SOS, které musí být dobře dosažitelné z místa řidiče. Po stisknutí se systém spojí s operátorem, který bude zjišťovat co se stalo. Systém se aktivuje i sám při aktivaci senzorů nárazu.

O fungování systému se stará jednostka GNSS s integrovanou SIM kartou a telefonem. V případě aktivace SOS systému vozidlo odešle varování na centrum tísňového volání IZS a na číslo 112.

Následně už dochází ke komunikaci posádky s operátorem a vyhodnocuje se situace. V případě, že operátorovi odpovídá pouze ticho, okamžitě vyráží na místo záchranný tým. Reakční doba se tím zkracuje a zvyšují se naděje na záchranu lidských životů.

S hrdostí může prohlásit, že Česká republika je lídrem v rámci tohoto projektu.

Foto: Shutterstock, zdroj: autorský článek

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
2 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments