Ačkoliv se v České republice všeobecně nežije špatně, jedna záležitost tuzemské lidi stále velmi silně trápí. Jde o poměrně nízké mzdy a platy, které se stále ani trochu nemohou srovnávat s tím, kolik vydělávají lidé v západní Evropě. Ostatně, stačí vyjet třeba jen do Německa nebo Rakouska, a zjistíte, že průměrná mzda je tam třikrát vyšší a potraviny jsou přitom levnější. Mnohdy ale také nemovitosti nebo auta.
Lidé mají hluboko do kapsy
Tak jak my k tomu přijdeme, že vyděláváme tak málo? Průměrná mzda v Česku sice v posledních letech roste, ale to je hlavně důsledek inflace. Rozhodně neplatí, že si za těch 45 tisíc korun hrubého můžeme nějak vyskakovat. Naopak, lidem připadá, že už si skoro nic nemohou dovolit.
“Procházím se po Praze, říkám si, že bych si někde něco dal, koupil, rad bych si někde sedl, ale podívám se na ceny a řeknu si: to jsou pálky, na to prostě nemám, jsem vůbec v Česku,” napsal na své sociální sítě přední český novinář Radek Bartoníček, který by z povahy své práce měl jistě pobírat nadprůměrný plat.
Jak se v poslední době ale ukazuje, například dosažené vzdělání přestává být kritériem pro výši platu. Naopak to vypadá, že může být spíše na překážku, což už je na pováženou. Máme tu spoustu lidí s humanitním vzděláním, kteří jsou reálně nepoužitelní.
Přitom některé sektory ekonomiky zoufale potřebují lidi. A dokáží je skvěle zaplatit. Nástupní plat v různých továrnách je dnes leckdy i 50 tisíc korun. Samostatnou kapitolou jsou potom řemeslníci nebo instalatéři pracující sami na sebe. Ti si mohou vydělat klidně i 200 tisíc korun měsíčně.
Okamžitý nástup za skvělé peníze
Po čem je dnes ale opravdu poptávka a může to jít dělat okamžitě každý? To jsou řidiči kamionů. “Já beru každého, zoufale nám tu chybí lidi, takže platíme kolem 90 tisíc korun měsíčně a ještě vyplácíme náborové příspěvky a nejrůznější bonusy,” říká pro server Mix24.cz majitel logistické firmy z Královéhradeckého kraje.
Jediným kritériem je tady přitom řidičské oprávnění na nákladní vozidlo a také spolehlivost. Potom si může každý vydělat slušné peníze. Speditérské firmy dnes přitom ve velkém nabírají také ženy, přestože šlo původně o ryze mužské povolání. Nejde přitom jen o české společnosti. Nabírá se všude v Evropě, kde si můžete přijít na ještě lepší podmínky, pokud zvládnete dělat pro zahraniční firmu.
Čtěte také: Do Česka přichází nový řetězec z Německa. Je to pecka, zaměstnancům bude platit 150 tisíc korun měsíčně
“Nemohu si to vynachválit. V práci máte čistou hlavu a dostanete velmi slušné finanční ohodnocení. Při výjezdech do zahraničí dostanete diety a třeba čerpací stanice se vám snaží nadbíhat, abyste natankovali stovky litrů do kamionu právě u nich. Takže vám dají třeba jídlo zdarma a ještě nějakou odměnu,” líčí třicetiletý Jonáš, který po studiu na vysoké škole nemohl najít dobře placenou práci. A tak začal jezdit náklaďákem.
Foto: Shutterstock
No tvl to je plat 100 tisíc ale v kamionu kde strávíte víc času a ty peníze si ani nežijete, strejda jezdil od 18 do 50 let kamionem a sám říkal že to bylo šílené a byl rád že už má klid a ano i v té době bral 70tisic takže na dnešní poměry slabota těch 100k.
Kecy a nic než kecy. Žádný český dopravce tyto peníze nedá. Minimální mzda na pásku,zbytek v obálce,diety součástí výplaty a podobné srandy. Když to udělá celkově 50 tisíc tak je to moc. Dokud se tady toto nezmění český vychcan(dopravce) řidiče mít nebude.
Jezdil jsem s kamionem 24let. Byl to masakr dělal jsem 15h denně. Vstával brzy ráno a furt někde stál a nebo čekal. Prostě život pryč peníze mizerný. Jo a ještě je jedna chuťovka je hezký že dostanete 100k ,ale kolik na pásku? 14tisic a zbytek v dietách. Pak jsem šel marodit a dostal prt.Tahle firmám platil řidiče stát
Keci a jen keci. Jezdím kamionem 20 let a tyhle peníze nikdo v CZ nedá.
Jo 90tis. Určitě tedy spíš možná,ale za měsíc v řiti a 2dny doma. Jezdím a pokud by to tak bylo byli by jsme v té firmě všichni a majitel by nestačil kupovat kamióny
Copak to jsou zase za články,když budou je kvalitně psát,90 tisíc nemá za prvé nikdo,za druhé za tu práci by měli mít 300 tisíc, protože jsou celý týden za volantem,doma jsou jen jeden den,v neděli zase vyjíždí, takže to může dělat jen idiot,nebo koho to opravdu baví,v podniku mám sice 28 tisíc,ale jen za ranní a 8 hodin,kdybych to přepočítal na jeho hodiny v kamionu,mám daleko víc,
Tak malady co nemaj do ceho pichnout to rreba nachvili vezmou noo, jinao nechapu ze se po meme Mez rice recykluji taove clany pisatele na baterky?🤔😶😲
Jezdím vnitro 6 dní v práci ale každý den doma a + 6 dní volno 50 uplne v klidu vydělám dění nájezd okolo 250km