Prediabetes jako poslední varování, než udeří cukrovka, které se už nezbavíte. Rozpoznejte příznaky včas a vyhněte se jí

Prediabetes je období, kdy nám tělo naznačuje zvýšenou hladinu cukru v krvi. V této době můžeme zabránit propuknutí diabetu druhého typu. Dejte na poslední varování.

Jde o fázi, kdy naše slinivka ještě stále produkuje dostatek inzulinu, ale následně pak již v menším množství odbourává cukr z krevního řečiště. Tím často dochází k rozvoji inzulinové rezistence. To je stav, který předchází vývoji cukrovky 2 typu.

Příznaky během prediabetes

Prediabetes je období před vznikem cukrovky a jsme bez příznaků. Signály, které k nám tělo vysílá, jsou slabé a často přehlížené. Pokud tedy máte-li některý z námi popsaných příznaků, je nejvyšší čas si nechat zkontrolovat hladinu cukru v krvi.

Prediabetes často doprovází

  • tmavší kůže v podpaží, na krku, kolem kloubů a svalů
  • lesklé a šupinaté skvrny na kůži a voskovitá pokožka
  • ztráta vlasů
  • zvýšený pocit žízně
  • časté močení
  • nepravidelné vyprazdňování
  • únava
  • dna
  • obezita
  • vysoký cholesterol
  • vysoký krevní tlak
  • genetické předpoklady

Zdravější strava a životní styl

Dbejte na vyváženou stravu bohatou na vlákninu, kvalitní sacharidy, ovoce, zeleninu a chudší na bílkoviny, což vám pomůže vyvážit hladinu cukru v krvi. Dodávejte tělu živiny nezbytné pro udržení energie a pocitu sytosti po celý den.

Pravidelný pohyb

Dodržujte pravidelné procházky, pohyb a cvičení. Čerpejte na slunci vitamin D, dýchejte čerstvý vzduch a oblíbenou fyzickou aktivitu zařaďte na každý den.

Zaměřte se na snížení nadváhy

Nadváha a obezita zvyšuje riziko, že se z prediabetického stavu vyvine diabetes. Důležité je zhubnout a udržet si zdravou váhu. Zdravější stravovací návyky a pravidelná fyzická aktivita má pozitivní vliv na naši přiměřenou hmotnost.

Doplňte ženšen, chrom a hořčík

Ženšen velmi dobře přispívá ke snížení hladiny glukózy po jídle a hladiny cukru v krvi. Poskytuje tělu velmi dobrou ochranu proti vyvinutí cukrovky. Přidejte do svého jídelníčku i antidiabetický minerál chrom podporující schopnost těla produkovat glukózový toleranční faktor pro inzulinovou účinnost. Najdete ho v brokolici, obsahuje ho ječmen a oves. Hořčík reguluje schopnost těla vylučovat inzulín a regulovat cukry v krvi. Obsahuje ho špenát, dýňová semena, mandle a avokádo.

Foto: Freepik

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments