Představy o správné snídani jsou velmi často mylné. Co v žádném případě nejíst na lačný žaludek

Pokud ráno nikdy nevíte, co budete snídat, poradíme vám, co po ránu rozhodně na lačný žaludek nekonzumovat. Může se vám přitížit a překyselit tělo. Poradíme vám, čemu se vyhnout a čím to nahradit.

Sladké a navíc průmyslově zpracované potraviny

Sladké cereálie a instantní ovesné kaše raději vyměňte na ty bez cukru, nejlépe když si je připravíte sami. Mnoho produktů obsahuje spoustu cukru, barviv, konzervantů a nezdravých přídatných látek. V těle vám hned po ránu vytvoří nepříjemné a nezdravé prostředí. Ovesné vločky neslaďte, použijte k němu čerstvé či sušené ovoce, pár semínek a oříšků. Vyhněte se sladkým koláčům, bábovkám, vánočkám a koblihám. Budete po nich bez energie a unavení.

Studený džus či perlivá voda

Kávu si rozhodně dejte až po snídani. Ledové nápoje, perlivou vodu a kyselé džusy si po ránu nedávejte. Ideální je vlažný zelený nebo bylinkový čaj. Zcela zapomeňte na sladké limonády s barvivy a spoustou cukru nebo nezdravých sladidel. Žaludek by snadno mohl začít trpět velmi bolestivými vředy.

Pálivá a ostrá jídla

Raději žaludek nedrážděte ani pálivým pokrmem a ostrým kořením. Vyhněte se kořeněným uzeninám, pomazánkám, pepři i chilli. Žaludek potřebuje po ránu láskyplnou něhu v podobě jemných potravin. Zkuste jej raději pomalu nastartovat.

Chutná a bohatá snídaně. Ne vše je však na tomto stole správně. / Foto: Freepik

Čerstvá zelenina

Čerstvá zelenina se ke snídani nehodí. Je totiž těžce stravitelná. Obsahuje kyseliny, které dráždí žaludeční sliznici a mohou způsobit po ránu i nevolnost. Rajčata navíc obsahují látky, které velkou měrou zahušťují žaludeční kyseliny, pak vniká nestravitelný hlen, potíže s trávením, žaludeční vředy i kameny. Pokud si přes den děláte salát, přidejte k němu pár kapek citronu a olivového oleje. Zelenina bude stravitelnější a všechny živiny lépe vstřebáte do těla.

Co si dát k snídani

Dejte si ovesnou, pohankovou i kukuřičnou kaši vařenou doma, bez cukru s namočenými oříšky a semínky, medem a ovocem. To samé si přidejte do bílého jogurtu, ať ho nejíte jen samotný. Vejce obsahují bílkoviny, vitamíny, minerály i zdravé tuky. Zasytí vás a s celozrnným pečivem jsou zdravá i na snídani.

Foto: Freepik

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments