Rossmann v Česku na odpis. Šampon za 229 Kč, v Německu ten samý za 111 Kč. Z vysvětlení si sednete na zadek

Ačkoliv se při srovnání cen v České republice a okolních zemích obvykle referuje o potravinách, kde jsou rozdíly skutečně značné, zejména potom v porovnání s Polskem, ve skutečnosti to není nic proti tomu, jak je v tuzemsku naceněná drogerie. Ukazuje se, že známé obchodní řetězce Čechy doslova holí.

Ceny nějak nevycházejí

Pravdou totiž je, že drogistické výrobky jsou velmi dobře srovnatelné, obzvlášť když navštívíte ten samý obchod v České republice a třeba v Německu. Jako to učinil Jan Tuna ve svém pořadu Versus. Ten zašel do českého a německého Rossmanu, kde se podíval na ceny zcela shodných produktů. Jistě, každý tak trochu čeká, že u nás budou lehce dražší, protože jsme na to přeci jen zvyklí. Ovšem ze zjištěných rozdílů si skutečně sednete na zadek.

Prvním srovnávaným produktem byla oblíbená Neutrogena Deep Moisture. Ta v Německu vyjde standardně na 4,45 euro, v přepočtu tedy nějakých 111 Kč. “A teď se podržte. V době, kdy jsme natáčeli, byla v Česku v akci. Tedy stál 169 Kč, což je o 58 korun více,” konstatoval moderátor s tím, že běžně tento produkt český Rossmann prodává za neuvěřitelných 229 Kč, což je více než dvojnásobek oproti Německu.

Plynule přecházíme k dalšímu produktu. Jde o obyčejný sprchový gel Nivea 3 v 1 pro ženy. Ten je v Německu brán jako něco zcela obyčejného a podle toho je také stanovena cena na 1,69 eura, což představuje přibližně 42 Kč. Kdo tento produkt v České republice tuší, že srovnání nevyjde příliš lichotivě. U nás totiž stojí standardně 89,90 Kč. Opět jde o více než dvojnásobek, navíc u takto levného produktu.

Nejde přitom o náhodu. Dalším srovnávaným zbožím byl sprchový gel Nivea pro muže. Ten v Německu vcelku logicky stojí stejně jako ten ženský. Ovšem český Rossmann se rozhodl si na něj přirazit ještě podstatně více. Zaplatíte tak za něj 94,90 Kč.

Možná si říkáte, že jde především o cenotvorbu na straně výrobců, která může být pro Českou republiku nevýhodná. Stačí se však podívat na privátní značky Rossmannu a zjistíte, že jde skutečně o plošný problém. Například pěna na holení Isana stojí v Německu v přepočtu 25 Kč, ovšem v českých pobočkách za ni chtějí 39,90 Kč.

Foto: Shutterstock

Proč tomu tak je?

Pojďme se podívat na další oblíbený produkt. Je jím balzám po holení Nivea. Ten v Německu stojí po přepočtení 187 Kč, což není málo, ale vlastně je to docela rozumná cena, obzvlášť pokud to srovnáte s tím, za co se prodává v Česku. Zde za něj totiž zaplatíte 299 Kč.

Česká pobočka Rossmannu se pokusila rozdíly v cenách vysvětlit, ovšem pouze ukázala, že žádné rozumné vysvětlení, kromě toho, že si zde účtuje neúměrné marže, neposkytla. “Do konečné ceny výrobk našich privátních značek se promítají mimo jiné i další logistické náklady na dopravu zboží, náklady spojené s přípravou etiket a českých textů na přebalech výrobků i samotné etiketování,” stojí jako jeden bod ve vysvětlení. Dále jde prý o rozdílné sazby DPH (rozdíl však činí pouhá dvě procenta) a potom i cenotvorba dodavatelů jednotlivých značek.

Čtěte také: Ceny benzinu a nafty v Česku se masivně propadly. Litr stojí už jen 32,90 Kč, Češi tankují jako o závod

Logicky se ale lze ptát, zda Rossmann po rozsáhlém Německu neplatí za dopravu svých produktů a je také otázkou, proč nám výrobci napálí vyšší ceny, když mzdy jsou v Německu 2,5krát vyšší.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Nedá se říct, že by Česká republika v posledních letech směřovala k něčemu pozitivnímu. Spíše to vypadá, jakoby se všichni již nabažili toho, že jsme dosáhli určité úrovně a začali na to hřešit. Zřejmě si myslí, že to vydrží napořád a nějaký růst se z toho ještě uplácá. Jak se ale ukazuje, této zemi rychle ujíždí vlak a nikdo se ho nesnaží dohonit. Nastávají velké změny Ačkoliv je míra nezaměstnanosti v Česku stále velmi nízká, podle odborníků se to může poměrně rychle začít měnit. A jakmile se obrátí trend, už to zase celé roky pojede jedním, tentokrát dosti špatným směrem. Takto to zkrátka v ekonomice funguje. Když se něco rozbije, trvá opravdu dlouho to napravit. Klidně desítky let. A existují náznaky, že už se to rozbíjí. Stačí se podívat na to, že v České republice začaly krachovat, případně samovolně končit velmi tradiční společnosti, jako jsou sklárny nebo potravináři. Další potom již propouštějí, například výrobce sanitární keramiky Laufen nebo výrobce okurek Znojmia, který rovnou uzavřel své provozy v Česku. Nedávno přišla další rána. Jedna z nejstarších společností v Česku oznámila, že část své výroby přesouvá do zahraničí, s čímž bude pochopitelně spojeno snižování stavů v tuzemsku. Nejde o nikoho menšího než tradičního výrobce klavírů Petrof. Výroba této značky byla s Českou republikou vždy naprosto těsně spjata, ale to už platit nebude. Není to vůbec dobré Část výroby se totiž přestěhuje do Indonésie. Důvodem je to, že z tuzemska už se nedá konkurovat. Zákazníci jednoduše poptávají piano za určitou cenu a za takovou už to v Česku jednoduše nevyrobíte. Je tu drahá práce, drahé energie a legislativa, která výrobu prodražuje ještě více. V Asii bude Petrof moci vyrábět o polovinu levněji. Přesune se tam tedy výroba levnějších klavírů. Ty dražší se zatím budou nadále vyrábět tady, ale je zřejmě jen otázkou času, kdy vývoj trhu dožene i je. Čtěte také: Už je to tady. Velká firma začala ve velkém propouštět Čechy. Tak to je síla Je to skutečně zvláštní obrázek, jelikož si mnozí o této zemi zvykli přemýšlet jako o levné, kde se vyplatí vyrábět. Bohužel to přestává platit, pokud už to před nějakou dobou definitivně nepřestalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Asi málokdo kvituje, co se chystá ve věci koncesionářských poplatků. Řeč je pochopitelně o jejich zvýšení, které je doslova na spadnutí. A to v době, kdy se lidem příliš nelíbí, že mají vůbec nějaký poplatek platit, jelikož Česká televize se v posledních letech poněkud vymkla kontrole a podle mnohých neplní svůj veřejnoprávní účel. Už toho bylo dost Jsou tu také komerční televizní stanice, zejména potom Prima a Nova, kterým se jednoduše nelíbí, že Česká televize hospodaří s tak obrovským rozpočtem, jenž činí 7 miliard korun, a chce ještě více. Na zvýšeném poplatku a také rozšířeném okruhu lidí, kteří ho musí platit, by měla získat další 2 miliardy korun ročně navíc. Soukromé stanice namítají, že tyto prostředky potom akorát zvedají ceny na společném trhu, kde všichni poptávají stejné televizní profese. Případně jim také vadí, že se ČT pouští například do internetové videotéky, kde jim konkuruje. Přitom to vůbec nemá ve svém zadání. Je skutečně otázkou, proč Česká televize spouští tak obrovské množství nejrůznějších projektů, když neustále tvrdí, že nemá peníze. Velkým tématem jsou také platy ve veřejnoprávní televizi. Podle dostupných dat jsou velmi vysoké a je otázkou, zda by se v takovém médiu mělo podobným způsobem přeplácet. Na další problém potom upozornil radní České televize Zdeněk Šarapatka. “Je to k nevíře. Ač platí už pět měsíců novela Zákona o České televizi, jež ze současných tří místopředsedů a jednoho předsedy Rady ČT ukládá snížit počet funkcionářů rady a tím i tučné odměny jen na předsedu a místopředsedu, tamní vrchnost se hodlá vzdát svých čtyř židlí až v dubnu a dál inkasuje,” uvedl s tím, že z ČT tímto způsobem odtékají stovky tisíc korun a navíc dochází k porušování zákona. Musí přijít změna Je na místě si říct, že Česká televize bude muset přístup ke svému hospodaření změnit. Je třeba zde zavést takovou atmosféru, aby se dvakrát obracela každá koruna od poplatníků, než se skutečně utratí. Podle expertů má veřejnoprávní televize obrovské množství peněz, jen s nimi neumí správně hospodařit, což potom paradoxně ztěžuje situaci i soukromým stanicím. Čtěte také: Brutální čistka v České televizi. Náhle odešly známé osobnosti. Hraje se o Moravce Když někomu ČT za jeho práci zaplatí dvakrát tolik, než jaký je standard, je jasné, že půjde k ní a nikoliv ke konkurenci. Ovšem ta si na svůj provoz musí pracně vydělávat prodejem reklamy. Například příjmy TV Nova činí nějakých 6 miliard korun, ze kterých dokáže při svých nákladech vygenerovat i více než miliardový zisk. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Obchodní řetězec Pepco, který je v České republice mimořádně oblíbený, neprožívá aktuálně nejlepší období. Ba právě naopak. Lepí se na něj jeden průšvih za druhým. Finančně se společnosti jako celku kdovíjak nedaří, což vyústilo tím, že rakouská pobočka skončila v insolvenci a uzavřela hned 73 svých obchodů. Několik výrobků Určité provozní problémy přitom přinášejí na stůl důležitou otázku, a to tu, zda náhodou Pepco neslevilo také ze svých standardů na kvalitu zboží. Jistě, ta nikdy nebyla kdovíjaká, protože tu jde především o cenu, avšak přinejmenším nezávadnost a bezproblémové používání by mělo být samozřejmé od tohoto obchodu očekávat. Teď se ale ukázalo, že Pepco v Česku prodávalo skutečně problematické výrobky, které se teď musí stahovat z trhu a zákazníci by je měli přestat používat. Bohužel to není poprvé a opět se to týká i výrobků pro děti. Jedním z nich jsou oblíbené pastelky v tubě, které obsahují nebezpečné chemikálie. “Na základě interních testů bylo zjištěno, že výrobky nesplňují požadavky nařízení (ES) 1907/2006 ze dne 18. prosince 2006 o registraci, hodnocení, autorizaci a omezování chemikálií (REACH) z důvodu překročení obsahu ftalátů,” uvádí k tomu samotné Pepco na svém webu. Skutečný průšvih Dalším ze stahovaných výrobků je hrnčířský kruh pro děti, kdy je tedy závada skutečně vypečená. Došlo totiž k překročení povoleného obsahu olova v hlíně. A jak známo, tato látka umí být skutečně nebezpečná, natožpak v rukou vašich ratolestí. Čtěte také: Pepco je v problémech. Chystá obrovské změny, dotknou se i České republiky Do třetice všeho dobrého se příliš nepovedla ani výroba pekáče, kdy dochází k tomu, že se z něj odlupuje nepřilnavý povlak. Na webu Pepca si můžete zkontrolovat všechny šarže a kódy, na základě kterých zjistíte, zda se to týká i vámi zakoupených výrobků. Ty potom raději vyhoďte, případně reklamujte na některé z prodejen tohoto řetězce. Peníze by vám měli vrátit i bez předložení pokladního dokladu. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

11 názorů k článku “Rossmann v Česku na odpis. Šampon za 229 Kč, v Německu ten samý za 111 Kč. Z vysvětlení si sednete na zadek

  1. Ve státě, kde místo suverénní vlády máme protektorátní správce ve službách cizáků a nadnárodních korporací, se nemůžeme divit ničemu. Ti protektorátní činitelé už dokonce připravují průlom Benešových dekretů a chystají se vracet majetky šlechtickým rodům, které kolaborovaly s Hitlerem. Viz rodině Lichtenštejnů lednicko-valtický areál. V Polsku či na Slovensku by něco takového nebylo možné, ale tady si protektorátní představitelé vesele jezdí pro instrukce na sjezdy sudetských nácků a oslovují je vřelým “Milí krajané”.

  2. Zdravím.pomerne zajímavá věc…drbou nás nehorázně a jediná věc,co je přinutí zlevnit je ten,že koupíte jinde.Rosmanna mám docela rád.da se tam koupit běžně kosmetika za lepší cenu,nez jinde….. nechápu,ale samotné prodavačky to nemohou vůbec ovlivnit…hanba vedení!

  3. Němci nás drbou na všem. Jsme jen jejich kolonie a tak s námi jednají. V Lidlu je vepřové maso z Německa za ceny přes 200 Kč. Naše vláda a především Fiala a Lipavsky se hrabou do všeho, jen na svoje občany kašlou.

  4. Dobrý den, nakupujeme v Německu už několik let a je to hlavně z důvodu kvality, samozřejmě že také určité výrobky z důvodu rozdílné ceny. Vůbec nechápu proč bochník chleba stojí v německém Penny marketu 24 Kč a u nás 34 Kč, dále ty velké rozdíly v německém DM drogerii a u nás, ptáme se neustále PROČ!!!!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *