Skončila záruka a elektromobilu hned odešly baterky. Nezbylo než prodat auto na náhradní díly

Záruční doba na baterie elektromobilů je relativně štědrá. Obvykle se jedná o 8 let, nebo 160 tisíc kilometrů. Podle toho co nastane dříve. Koupit vozidlo s propadlou garancí na baterii je extrémní riziko. A to i při zdánlivě velice výhodné pořizovací cenně. Na riziko spojené s koupí elektromobilu bez záruky na baterii jsme tu již v minulosti upozorňovali.

Ostatně se jedná o stejný problém u každého nového tovaru. Jakmile skončí záruční lhůta, je zde velké riziko že dotyčná věc přestane správně plnit svou funkci. Pak je třeba zainvestovat peníze do opravy, případně věc zlikvidovat a zakoupit novou. O tom se přesvědčil již nejeden majitel ojetého elektromobilu.

Stále stejný problém ojetého elektromobilu

I když elektromobily prochází stále intenzivnějším vývojem, stále prostě nejsou schopny konkurovat obyčejným spalovacím motorům. Dobře udržovaná vozidla se spalovacím motorem dokáží dobře fungovat velmi dlouho. Pětiletá nafta je považována za dobře zajeté auto s dlouhou budoucností, pětiletý elektromobil bude za 3 roky téměř bezcenný. Navíc majoritní většina populace prostě není a nebude schopna si takový vůz zakoupit, jelikož pořizovací cena je nesmyslně vysoká. Nový elektrický Renault Zoe iconic startuje na milionu korun. Za to se dá pořídit skvěle vybavený nový Superb v naftě. Ten ale není dost zelený.

Foto: Shutterstock

Případy poruchy baterií se množí

Už dnes, když budete procházet internetovou inzerci, naleznete relativně velké množství ojetých elektromobilů. Některé z nich mají opravdu najeto jen několik málo tisíc. To se dá považovat sice za drahou, ale relativně velmi bezpečnou koupi. O pár stránek dál ale nalezneme vozidla, která mají velice atraktivní cenu, která je často zlomkem pořizovací, ale disponují pořádnou porcí kilometrů, nebo už viděla příliš mnoho zim.

Pro příklad si vezměme například zmíněný Renault Zoe. Auto z roku 2013 s 95 tisíci kilometry na budíku. Cena je stanovena na 268 tisíc korun (zdroj: Sauto). Záruka je tedy už rok v pánu, ale kilometry nejsou špatné. Cena je víc než příznivá a tím to vše začíná. Stačí jen na internetu prohledat autofóra a zaměřit se na problematiku daného auta. A zjišťujeme, že nešťastných majitelů těchto aut není úplně málo. Mnozí podlehli právě přívětivé cenně.

Dle informací většina z nich jezdila s vozem zhruba další rok a baterie vozů začaly vykazovat běžné problémy. Baterie ztrácely kapacitu, dojezdy se velmi zkrátily a některé baterky bez upozornění rovnou vypověděly službu. S elektrovozem málokterý mechanik chce pracovat a nezbývá tedy než kontaktovat autorizovaný servis. Což nebývá levné, v případě elektroauta se dá říci, že je to skoro drahé.

Pomineme-li, že hodnová sazba začíná na 600 Kč bez DPH, u elektromobilu to vždy končí stejným závěrem. Vyměnit celou baterii. Ta stojí zhruba 200 tisíc korun. Což při pořizovací ceně 268 tisíc korun trochu ztrácí smysl. Lepší je tedy vozidlo prodat na náhradní díly (o které stejně není úplně zájem) a příští investici do vozu lépe promyslet. A jaký je váš názor na danou problematiku?

Foto: Shutterstock, zdroj: pcmag, drive

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments