Neexistuje snad větší rozpor než je ten, jak se velké české banky prezentují navenek v nejrůznějších reklamních kampaních, a tím, jak se potom reálně chovají ke klientům. Zatímco na první pohled všechno působí růžovně a vypadá to, že se o vás bankéři skvěle postarají, ve skutečnosti vám často nutí jen nevýhodné produkty a stahují vás na tučných poplatkách.
Banky tlačí ve velkém stylu
Jde přitom především o velké banky, které se chvástají tím, jak jim jde o finanční zdraví klientů. Ve skutečnosti ovšem hájí pouze zájmy svých akcionářů a navíc se často chovají velmi nevybíravě. Příkladem je Komerční banka, která svou aktuální image založila na tom, že bude plnit veškeré na ní uvalené regulace snad ještě s větší vehemencí, než je po ní požadováno.
To je ale vedlejší věc. Důležité je, jak přistupuje k dlouholetým klientům, z nichž celá řada spadá již do důchodového věku a po celý svůj život jsou věrní právě Komerční bance. Ta však na jejich zájmy a potřeby příliš nehledí. Když je nařízena digitalizace, zkrátka přes to nejede vlak.
“Uháníte několik měsíců mého otce – důchodce, že si bezpodmínečně musí udělat internetové bankovnictví, že jinak už nebude mít možnost manipulovat se svým účtem. Je z toho dost ve stresu,” uvedla na sociálních sítích jedna z uživatelek. Ta takový nátlak považuje za nepřijatelný, zejména potom na seniory, kteří se v moderních věcech už příliš nevyznají a rádi by využívali účet tak jako doposud.
Hrozné chování na pobočce
Dotyčný si internetové bankovnictví nedokázal zřídit sám, a tak ho banka vyzvala, aby dorazil na pobočku, kde mu to zprovozní. “Dnes byl potřetí na pobočce zprovoznit s vámi tu vaši slavnou aplikaci a opět jste to nedokázali,” napsala uživatelka, jak to celé dopadlo. Důchodci jen lakonicky řekli, že teď to nepůjde, protože “na tom ajťáci asi něco dělají”.
Je to skutečně kuriózní situace. Komerční banka tlačí klienty k využívání internetového bankovnictví, které jim ale sama ani není schopna zprovoznit. Ostatně, tato banka má značné potíže i v dalších transformačních procesech. Hapruje jí například nový systém na hypotéky, kvůli čemuž se jejich schvalování nepříjemně táhne.
Čtěte také: Banky začaly Čechům účtovat nový poplatek. Jde o desítky tisíc korun, které musíte okamžitě zaplatit
Podobně však postupují další velké banky. Je tu ale problém, že jejich obří systémy často nefungují, což potom třeba právě důchodcům ještě více ztěžuje manipulaci s účtem. Oni totiž neví, zda sami dělají něco špatně, nebo je to nějaká technická potíž.
Foto: Shutterstock
Kontrola kotlů.
Jsem už stará a do domu, když jsem doma sama nikoho nepouštím, protože v dnešní době je tolik podvodníků, že nikomu nevěřím. A udavači? Ti uż tady jednou byli.