6. 5. 2024

3 příspěvky u článku “Výměna rozvodů je klíčová. Automechanik odhalil, kdy už je to nutné. Lidé to většinou přešvihnou

  1. To vytáčení motorů do maxima otáček při kontrolách emisí, je taky pěkně nebezpečné pro rozvody. Technici měření emisí by mohli vyprávět o přeskočených čí přímo utržených rozvodech. Samozřejmě stanice měření emisí jsou v těchto případech z obliga. Majitel vozidla má smůlu. Za zničený motor mu nikdo nic nedá.

  2. Rozvody mají většinou pevně daný interval výměny, který by měl každý dodržet. Nic víc, nic míň. U starších aut byly často rozvody masivním řetězem a ten vydržel ranec. Dokonce se v manuálu k auto uvádělo, že se nemění. Takhle to mám u svýho auta, 1.6 atmosféra benzín, rozvody řetězem, najeto přes 300tkm a jsou stále původní a nechrastí. Problémy s rozvody začaly být až u novějších aut, kde se na všem šetří a tak odchází vodítka, napínáky, praskají řetězy i řemeny… Okolo roku 2010 se to začalo lámat a na trh přišly auta, jejichž životnost je poloviční oproti jejich předchůdcům.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *