29. 4. 2024

2 příspěvky u článku “Povinný podíl biosložky v palivu se má zdvojnásobit. Pro majitele starších vozů to znamená problém

  1. Dobrý den. Není pravda, že starší vozidla budou mít problém s benzínem, kde bude vyšší podíl biosložky. Jsou to klamné informace. Je to právě naopak. Problém budou mít některé automobily s přímým vstřikováním, které už dneska mají problém s karbonem, pokud řidiči nemají v palivu aditiva. Píšu tyto věty proto, že jsem 3 roky jezdil s fábii 1,4 mpi 50 Kw na etanol, který jsem míchal s N95 1:1 a vozidlo jezdí dodnes. To bylo v době, kdy byl rozdíl v ceně 9 Kč na litr. Motor fábie má už najeto 310 000 km a plní i emise.
    U vozidla Kia Sportage 2 litr benzín jsem měl přímo od výrobce napsáno, že pokud bude podíl biosložky v benzínu 10 % může se rozsvítit kontrolka chekk. Je potom třeba natankovat benzín s nižším podílem biosložky. Takže 20 let staré vozidlo jezdilo skvěle a nové vozidlo mělo problém s biosložkami v palivu. Myslím, že jde o to, abychom dobrá stará vozidla dali do šrotu a koupili si nová vozidla s mnoha kazítky a s drahým servisem.
    Je to můj názor, praktické zkušenosti. Hezký den. Zdeněk

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *