Důchodci budou muset zpátky do autoškoly. Mnohým seberou papíry, bude to tvrdé

Nabízí se to už opravdu dlouhou dobu, ale jen velmi málo se to skutečně seriózně diskutuje. Jakmile totiž někdo nadnese požadavek, aby byli důchodci zevrubněji prověřováni, zda jsou za volantem stále plnohodnotnými účastníky provozu a zda náhodou už neohrožují sami sebe a své okolí, je většinou odpálkován nejrůznější plejádou argumentů. Že staří přeci řídit potřebují a že se má podívat na to, co dělají za volantem mladí.

Už se to řeší

To sice může být pravda, ale zkušenost stále více napovídá, že tu máme opravdu závažný a neřešený problém. Vždyť kolikrát slyšíte v rádiu o tom, že se po dálnici řítí někdo v protisměru nebo jste svědky neobratné manipulace s vozidlem? Je to stále častější a společným jmenovatelem bývá řidič v pokročilém věku za volantem.

Všimli si toho i v Evropské unii a už chystají zásadní řešení. Každý člověk, který překročí 70 let a bude chtít dále řídit, se bude muset podrobit zkoušce, která prověří, zda je řízení stále ještě schopen. A nebude to stačit pouze jednou, nýbrž se to bude opakovat každých pět let.

Jak přesně by způsobilost k řízení u starších osob měla být prověřována, zatím není přesně určeno. Může to být řešeno například v rámci lékařské prohlídky, která by pečlivěji prověřovala orientovanost člověka, ale třeba i skutečná zkouška na silnici. Plán EU aktuálně počítá s tím, že by toto měly řešit jednotlivé členské státy po vlastní ose.

Foto: Shutterstock

Akceptujme pravidla

Ačkoliv se nad nejrůznějšími plány Evropské unie dá většinou s úspěchem kroutit hlavou, tento rozhodně míří správným směrem a řeší dlouhotrvající problém, do kterého se nikomu příliš nechtělo šťourat. Pochopitelně si ještě budeme muset počkat na to, jak to celé bude uvedeno do praxe, protože tam se dá hodně pokazit.

Vůbec by ale nebylo na škodu, kdyby lidé po sedmdesátce skutečně museli prokázat, zda to za volantem stále dostatečně dobře zvládají. Nemělo by to být vnímáno jako nějaká degradace, ale prostě součást práva na řízení vozidla. Bude platit pro každého. A kdo to zkrátka nezvládne, měl by to ve svém vlastním zájmu uznat. Nakonec, nikdo přeci nechce ohrožovat sebe či okolí.

Foto: Shutterstock, zdroje: ADAC, T-Online

Nenechte si ujít
Česká televize je molochem, který má tu výsadu hospodařit s rozpočtem ve výši sedmi miliard korun. Žádné jiné médium v České republice tolik peněz k dispozici nemá. A přesto si veřejnoprávní stanice stěžuje na to, že jí peníze nestačí a potřebuje více. Lidé přijdou o pořady Celkem by ráda získala dvě miliardy korun navíc, což by se mělo stát tak, že dojde k navýšení koncesionářských poplatků na 160 Kč a navíc se rozroste okruh těch, kdo poplatek musí hradit. A to tak, že ho budou muset platit prakticky všichni. Dosud to totiž bylo tak, že za ČT musel platit pouze ten, kdo měl doma televizní přijímač. Nově by to měli být i ti, kdo mají třeba jen mobilní telefon nebo notebook. Protože i na těchto zařízeních mohou vysílání veřejnoprávní televize teoreticky sledovat, byť tak třeba nečiní. Generální ředitel Jan Souček teď postavil věc tak, že pokud nedojde ke schválení těchto změn a televize nedostane více peněz, bude to pro diváky znamenat skutečně nepěkné věci. Od ledna roku 2025 by v takovém případě došlo k dramatickému propadu tvorby České televize. Nevznikalo by takové množství pořadů, což by znamenalo neustálé opakování repríz. “Další možností je, že některé pořady nahradíme levnější výrobou. Namísto toho, abychom vyráběli Boženu nebo Devadesátky, tak bychom mohli vyrábět denní seriály tak, jako je vyrábí komerční televize,” uvedl Souček pro server Seznam Zprávy. Bude se propouštět Ředitel České televize to dokonce kvantifikoval, a to tak, že pokud by se poplatky nenavýšily, způsobilo by to výpadek přibližně třetiny celkové tvorby. Dojít by mohlo také na propouštění zaměstnanců, kdy by o práci mohlo přijít přibližně 350 z nich. Čtěte také: Česká televize chce od lidí další miliardy. Nova a Prima se staví na odpor, už to přehánějí Kritici však poukazují na skutečnost, že Česká televize má peněz dost. Jen se je musí naučit vynakládat efektivně a také nedělat všechno možné, čímž zbytečně tříští síly a dostupné finanční prostředky. Je velkou otázkou, proč by například měla provozovat streamovací platformu iVysílání.cz, kterou lze do zelí komerčním stanicím. Ty si na to také pochopitelně stěžují. Foto: Česká televize 0SdíleníSdíletTweet [...]
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

54 názorů k článku “Důchodci budou muset zpátky do autoškoly. Mnohým seberou papíry, bude to tvrdé

  1. Další pohroma pro důchodce. Oni povětšinou popojíždějí, třeba si potřebují odvést nákup z marketu apod., protože by nákup neunesli v rukách. EU soustavně vymýšlí nesmysly, skrze jejichž realizaci je činěn život občanů států EU stále více nesnesitelný. Vedoucí struktury EU obsadili šílenci a padouši posedlí touhou lidem škodit.

    1. Mě už to připadá jako útok na seniory.Nekdo to tu rád podporuje.Takove nesmysly tu jsou každou chvíli.

      1. Jakej útok? Jestli jsou schopný řídit vozidlo, není o čem se bavit…jestli se zjistí, že toho schopný nejsou, tak je to pro ně sice špatný, ale je to pro všechny bezpečnější…

    2. Jo, protože důchodce co jede 50kou na 90 a tvoří se za ním kolona ničemu neškodí, že?

      1. nemají si tedy co vyčítat s mladými, kteří jezdí devadesátkou na padesátce.
        Ale nedávno mě u Čáslavi vlítnul do cesty z vedleší nějaký mamlas, vůbec se nerozhlédnul a šup. A potom jel 40 – 50, předjet jsem ho nemohl, protože tam byla samá zatáčka. Hádal bych mu tak čtyřicet.

    3. Já bych Vám dal i povinně IQ testy. Nesplníte-li alespoň na 100,tak zákaz komentářů (protože tyhle blbosti mě fakt nebaví číst) a zákaz volebního práva…
      Vypsal bych argumenty. Ale vy to stejně nepochopíte a ani by jste je neuznal, takže to nemá cenu. Nemluvě o tom, že sám jste použil 0 argumentů.
      Jak otčím od švagra.
      “západ tu zničil podniky”

      “jak zničil podniky?”

      “to je na dlouho, to ti nebudu vysvětlovat. A já jsem novinář, já vím o čem mluvím”

      Říkám! IQ testy pro každého, kdo chce volit a mít možnost diskutovat. Jinak zákaz!
      Šířite jen nenávist a stupiditu!

      1. Největší hlupáci jsou přesvědčeni o své pravdě a logické oponentní názory neberou v úvahu, neboť mají o všem jasno. IQ test má opravdu malou vypovídací hodnotu o osobnosti testovaného, existují jiné kvocienty, třeba emoční kvocient. Navíc renomovaní znalci psychiky přiznávají, že inteligenci člověka nelze vtěsnat resp. škatulkovat na základě jednoho testu IQ, notabene když ještě nikdo vyčerpávajícím způsobem nepopsal co vlastně ta inteligence je. Testy IQ jsou stavěné povětšinou na bázi komparativní, tedy porovnávají. V této souvislosti se nabízí porovnání duševního výkonu člověka s AI (umělou inteligencí), kde je v některých ohledech AI považována za primitivně uvažující monstrum, avšak v jednotlivostech přesně specifikovaných AI daleko za sebou nechává nejlepší duševní výkony člověka. Podceňování inteligence na základě vlastního přesvědčení je jasným důkazem mentální nedostatečnosti podceňujícího člověka. I proto nelze uzákonit možnost umožnění volby pouze údajně chytrým lidem. Však nejhorší jsou právě vychytralí chytráci, kteří se soustavně snaží přetvořit realitu k obrazu svému tak, aby maximalizovali své osobní zisky na úkor jiných.

      2. Neplést si IQ testy s politickými postoji. Já navrhuji místo IQ testů řešit slovní úlohy pro 9. třídu.

    4. Tak počkejte až pojedete po dálnici a najednou se proti Vám objeví důchodce v protisměru s jeho přesvědčením, že všichni lidi proti němu agresivně předjíždí…a jaká pohroma pro důchodce? Jestli jsou schopný řídit vozidlo, není čeho se bát…jestli ne, nemají na silnici co dělat…

  2. Euro Hujerové zakázat EU zrušit je to stádo magorú rozpustit a nechat na vládách ať si řeší po svém .Začíná to zelenýma magorama a bude končit elektro šílenstvim na které nikdo nemá.Za seniory má zodpovědnost lékař a ne nějaký blb z komise EU.

    1. Nevím Bobe jaké jsou vaše zkušenosti na silnici, já mám osobně negativní zkušenost s některými “řidiči” mladších ročníků na silných moto/auto strojích, kteří se na silnici chovají jakoby jim patřila a taky říkám “nezvládáš to na moto/auto nemáš na silnici co dělat a tečka”. Rovněž postrádám opatření odpovědných orgánů vůči těmto frajírkům.

  3. No,tak to je skvělé Řídit v 70 letech důchodci nebudou moci,jen na základě zkoušek a lékařského vyšetření,ale pracovat v 71 letech ano .Nemluvě o tom ,že ten důchodce si zajede maximálně do obchodu pro nákup ,nebo,krátké trasy z místa A do bodu B.Mladi jezdí na silnicích jak šílenci ,jelikož mají silná auta a myslí si ,že nad ne není .Fakt postavené na hlavu

    1. Souhlasim. My uz ani do duchodu nepujdeme, protoze budeme muset pracovat stale abychom se uzivili. Jak se ale do te prace dostaneme uz nikoho nezajima. Jsou to proste dementi. Hlavne ze oni jsou za vodou.

  4. Já si myslím, že přezkoušení by se nemělo týkat jen důchodců, ale všech řidičů, bez výjimky…

    1. souhlas a psychotesty, jezdím celý život a vidím šílenosti. vlastně mě překvapuje, že je ve srovnání s tím, jací magoři jezdí tak málo mrtvol …👎

  5. Zase další debilní požadavek EU. Pořád nějaká šikana ze strany EU. Jistě, žádný člověk, který není schopen plnohodnotně ovládat vozidlo, tak nemá za volantem co dělat. O tom bez debat.
    Ale vy politici, co dnes tuto šikanu vymíšlíte, uvědomte si, že i vy budete jednou staří a budete chtít jezdit co možná nejdéle. Takže si tu šikanu vymíšlíte i pro sebe!!! Nato nezapomeňte, protože v té době už budete běžnými řadovými občany.

  6. Neskutečná diskriminace, ze všech stran, oddělování generace od sebe. Zatímco se zvažuje dát nactiletym řidičák. Na to jsou obvodaci, aby určili, jestli je schopen řídit. Samozřejmě opět za přezkoumání velké peníze.

  7. Tak hlavně ať zvednou odchod do důchodu od 70 let aby člověk nejak dojezdil do práce a pak naval řidičák a můžeš pod drn…

    1. Myslím si že takovým mladým, kteří způsobí nehodu nebo jedou pod vlivem by měli sebrat řidičák aspoň na 5let a hlavně těm z toho zbytečného EU protože ti jsou největší škodná na cestách

    2. Jsou dvě rizikové skupiny na silnicích….mladí frajírci a důchodci…u mladých frajírků je těžké prokazovat, zda jsou schopni řídit vozidlo, nebo ne…vzhledem k tomu, že řidičák dělali nedávno, měli by být schopni tyhle prověřovací zkoušky zvládnout…jenom prostě machrujou a s tim něco udělá akorát policie když je zastaví…u důchodců ta kontrola ale reálně něco může řešit…můžou mít zpomalený reakce, špatně vidět, špatná schopnost orientace, neznalost předpisů vzhledem k tomu před jakou dobou dělali řidičák atd…třeba od našeho souseda jsem se dozvěděl že při vjezdu na kruháč se bliká vpravo a že ve městě je 60 což podle mě není úplně v pohodě…

  8. Nohy nam uz dobre neslouzi ale hlavy mame v poradku. Jezdime strizlivi bez drog. Vazne si nekdo z vas mysli,ue udelame dnesni testy? Ja jezdil 40 let jako ridic s povolani a bez jedine nehody ale dnesni testy si netroufnu. Jsou v nich takove nelogicke otazky ktere my vubec nezname. Mam vsech 16 skupin + nakladni kloubove vozidla,pasove vozidla a parni a motorove lokomotivy. Tet mi reknete je ti 70 tak jsi neschopen? Kdo vede tabulku nehodovosti se smrtelnymi nasledky? My duchodci to jejsme tak nas nechte v klidu dozit. Bez problemu dnes s laravanem brazdim silnice cele Evropy a nikomu na silnici nevadim a nikoho neohrozuji. Soupravu mam 13 m. dlouhou a 2.5 m sirokou a bez problemu Norslo,Sicilie, Portugalsko atd. tak co byste jeste chteli?. Dekuji.

    1. Tak to se nemáte čeho bát a testy dáte taky… Stačí proletět testy na stránce, kterou používaji přímo v autoškole.
      Já jsem je dal na 100% za pět minut a ani jsem si nečetl otázky.

    2. Neviděl bych to tak černě, nikdo neříká, že jste neschopen řídit. Pouze se říká, že někteří důchodci jsou více či méně dezorientivaní na silnici a nejde jim ovládat vlastní tělo dostatečně dobře na to, aby mohli adekvátně reagovat na různé situace. Předpokládám, že zkouška by byla taková, abyste ukázal komisaři, že nemáte problém jak s orientací, tak s vlastním fyzickým ovládáním auta. Akorát nevím, na které té skupině by Vás chtěli zkoušet když jich máte tolik 🙂

    3. No tak jako pardon, ale pokud se člověk nedokáže naučit pár primitivních otázek, ve kterých jsou 3 možnosti a z je minimálně 1 absolutní nesmysl, tak nemá hlavu v pořádku a za volantem nemá co dělat.

  9. Já jen čekám kdy důchodci budou muset znovu do školky a do školy. A kam půjdou lidi co jsou závislí na příspěvcích na bydlení až jim řeknou že už na ně nemají nárok. Časově neomezený nárok mají jen vozíčkáři a senioři co mají už určitý věk.

  10. Co si ještě nevymyslí? Budou šikanováni důchodci, kteří jezdí celý život bez nehod. Na silnice už pustí náctileté bez zkušeností a disciplíny. Alkohol a drogy za volantem jsou na denním pořádku. Nedodržování rychlosti a hazardní předjíždění. To vše dělají právě ti mladší. Někteří důchodci jsou na autě životně závislí. Vesnice jsou odříznuty od světa, na nákupy, služby, úřady i k lékaři se jinak nedostanou. Většina důchodců jezdí kratší trasy, opatrně a bezpečně. Nejraději by chtěli aby se pracovalo do 70 a hned odevzdat řidičák a nejbližší cestou do krematoria. Pořád se naváží do důchodců a způsobují mezigenerační nesnášenlivost. Pravda a laska nevítězí. Bohužel navrch má lež a nenávist. Teď už máme co jsme chtěli??

    1. Opatrňě a bezpečně = 50km/h a to všude.. 😄
      A co porušení zákona o plynulosti provozu?

      1. Na padesatce jet osmdesát je v pořádku? Když jedu v obci přesně 50 tak mě pořád někdo předjíždí. To nemluvím ani o třicítce. Důchodci předpisy dodržují, mladí ne. Mají asi dost peněz na pokuty.

  11. Považuji za velmi správně. Bude se brzy týkat i mě. A mezi mými kamarády už jsou tací, kteří by raději řídit neměli…
    Není to příjemné, ale musíme si v určitém věku přiznat sami sobě, že reakce už nejsou jako dřív, jsme prostě pomalejsi.
    Možná by se mohlo odlišovat – zákaz dálnice, ale jinak ano. Nebo jenom po okreskach a ve městě…nevím, nemám to domysleme.
    Ale zkoušky ano. Teď to směšné u praktického…nosíte brýle? A vidíte dobře? Tak šup razítko…

    1. A co třeba, kdyby důchodci jezdili jenom v odstavném pruhu a na zpátečku? Taky blbost, že? Každý by měl vědět, kdy přestat.

  12. Inu ano, když přezkušování, tak pro všechny. Když vidím některé mlaďochy, bez schopnosti rozumného zaparkování a přemýšlení o tom, jak neomezit okolí, či bez odhadu šířky vlastního vozidla, tak mám jasno

  13. Ahoj. Je to individuální záležitost, někdo je “det” v padesáti, jiní jezdí bezpečně v osmdesáti. Mě je 73, nikdy “užívání důchodu”, makám na plný úvazek a vydělaný peníze užívám, hlavně motorky. Na poslední Kawa z900 jsem “namlel” za sezonu 2021-22 cca 9700km. Teď se snažím zvládnout trialovou motorku. Autem privátně a za prací min 18000km za rok. Perličkou je, že mě v prosinci 22 nabourala 20ti letá “řidička”, když mě dohonila na kruháči, kde já dával přednost.
    Hezký den Fery👍

  14. A bonzové a papaláši vpravo vzadu ve služebních limuzínách se na všechny budou šklebit až do 90.

  15. A co ti co jsou sice mladší ale ohrožují bezpečnost mnohem víc ptž neumí pravidla bezpec.provozu. To tedy vnímám jako diskriminaci. Klidně ať probíha přezkušováni ale všech řidičů, ptž vím že mnoho mladých propadne. Proč bychom takové měli chránit. Kvůli věku, to snad ne. Vždyť mladí se boji přezkoušení. Pročpak, jsou mladí tak o nic nejde, ne .. Já nijak zvlášť obavy nemám. Vemte statistiku – kolik mladých např do 50 let zavinili doprav.nehodu a kolik důchodců? Z té vyplývá že přezkoušet se mají ti do 50.

  16. Aplikoval bych to tím pádem na všechny věkové kategorie.Přijde mi,že se pořád někdo strefuje do důchodců, nebojte se ,možná se taky toho důchodu dožijete.

  17. Na jednu stranu dobře, na druhou stranu to tak trošku nahrává autoškolám zase kasírovat peníze za něco, tak jak třeba potřebný profesní průkaz 😂😂😂. Člověk zaplatí ranec peněz za autoškolu ale stejně nemůže řídit dané vozidlo poněvač potřebuje profesní průkaz.

  18. Hlavně, že to máte na koho svádět, řidiči pod vlivem vám nevadí a důchodce co si jede pro nákup nebo i za svým koníčkem vám vadí. Jděte už s celou EU do kelu

  19. Už neví jak by je totálně zničili spousta lidí bydlí na vesnicích kde nejsou obchody a jediný co mají že si můžou jet nakoupit i tohle jim vezmou tahle vláda chce důchodce totálně zničit nemám slov a chce se mi zvracet

  20. A co feťáci,opilci nezodpovědní cikliste ti jsou v pořádku? Myslím že zdravotní kontrola je postačující.

  21. Ano nemělo by se to týkat jen důchodců,ale všech a když vidím autoškolu a učitel si hraje s telefonem a žák si jede jak chce tak chyba už je v autoškolách proto jezdí každej jak se mu zlíbí.

  22. To už nestačí 1za 2roky kontrola u lékaře v Česku v Německu nemusí a řidičák mají na dobu neurčitou .To nemají lékaři v Česku
    důvěru tak za co chcou ty peníze….

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *