Důchodci za volantem končí. Odevzdají řidičák a jezdit budou vlakem nebo taxíkem

Jde skutečně o jedno z hlavních ožehavých témat dneška. Stále více lidí se oprávněně ptá, zda by lidé v pokročilém věku měli vlastnit řidičský průkaz, a tudíž mít možnost usedat do motorového vozidla a vyrážet na silnice do provozu. Každý by jim to jistě přál, ale musíme si uvědomit, že jízda na silnici vyžaduje také určitou společenskou zodpovědnost.

Řidiči jsou znepokojeni

A pokud už někdo není ve stoprocentní kondici nebo nemá reakce jako za mlada, měl by pochopit, že v provozu zkrátka nemá co dělat. Pokud se tak nestane, obvykle to končí nějakým nepěkným karambolem. Přibývá případů, kdy se senioři desítky kilometrů řítí na dálnici v protisměru, kdy si spletou brzdu s plynem nebo kdy jednoduše nezvládnou základní úkon při řízení a způsobí masivní nehodu.

Nedávno se taková nehoda stala u Tachova. Způsobil ji 90letý řidič a pro jeho spolujezdkyni to byla bohužel vůbec poslední cesta. Řada lidí to potom komentovala na sociálních sítích. “Tohle čtu pomalu obden a nezlobte se na mě, ale nepřijde mi v pohodě nechat řídit devadesátileté,” napsala například Jana Dubová.

Ostatní s tímto názorem prakticky veskrze souhlasili. Současné kontroly jsou prý nedostatečné a je nutné je zpřísnit. Přesně to přitom chystá Evropská unie, která si shodou okolností vytyčila velmi ambiciózní cíl, a to aby do roku 2050 nebyly na evropských silnicích již žádné fatální nehody. A to pochopitelně nepůjde udělat, aniž by nedošlo k významné regulaci těch, kdo vůbec mohou řídit.

Důchodci musí dostat alternativu

Ačkoliv to může působit poněkud asociálně, jako první na paškál se dostali právě senioři. V jejich případě se chystá zavedení velmi podrobných zkoušek a testů po 70. roce věku. Ty se potom budou opakovat každých pět let a bude na ně přímo navázáno prodloužení řidičského průkazu. Nebude to tedy tak, že někdo bude muset rozhodnout o jeho odebrání. Buď testem projdete, nebo nikoliv, a potom budete bez řidičáku.

Čtěte také: Důchodci přijdou o tisíce korun. Stát definitivně rozhodl, už se o tom nebude diskutovat

Současně se uvažuje také o zavedení zvýhodněného cestování pro důchodce, které v Česku už do značné míry funguje. Ale třeba některá německá města už dnes vyzývají důchodce, aby odevzdali řidičský průkaz. Jako odměnu pak dostávají bezplatnou tramvajenku. V úvahu přitom připadá i zvýhodněný tarif v rámci taxislužeb, případně určité využití možnosti spolujízdy.

Foto: Shutterstock, zdroje: SWR, Focus

Nenechte si ujít
Česká televize je molochem, který má tu výsadu hospodařit s rozpočtem ve výši sedmi miliard korun. Žádné jiné médium v České republice tolik peněz k dispozici nemá. A přesto si veřejnoprávní stanice stěžuje na to, že jí peníze nestačí a potřebuje více. Lidé přijdou o pořady Celkem by ráda získala dvě miliardy korun navíc, což by se mělo stát tak, že dojde k navýšení koncesionářských poplatků na 160 Kč a navíc se rozroste okruh těch, kdo poplatek musí hradit. A to tak, že ho budou muset platit prakticky všichni. Dosud to totiž bylo tak, že za ČT musel platit pouze ten, kdo měl doma televizní přijímač. Nově by to měli být i ti, kdo mají třeba jen mobilní telefon nebo notebook. Protože i na těchto zařízeních mohou vysílání veřejnoprávní televize teoreticky sledovat, byť tak třeba nečiní. Generální ředitel Jan Souček teď postavil věc tak, že pokud nedojde ke schválení těchto změn a televize nedostane více peněz, bude to pro diváky znamenat skutečně nepěkné věci. Od ledna roku 2025 by v takovém případě došlo k dramatickému propadu tvorby České televize. Nevznikalo by takové množství pořadů, což by znamenalo neustálé opakování repríz. “Další možností je, že některé pořady nahradíme levnější výrobou. Namísto toho, abychom vyráběli Boženu nebo Devadesátky, tak bychom mohli vyrábět denní seriály tak, jako je vyrábí komerční televize,” uvedl Souček pro server Seznam Zprávy. Bude se propouštět Ředitel České televize to dokonce kvantifikoval, a to tak, že pokud by se poplatky nenavýšily, způsobilo by to výpadek přibližně třetiny celkové tvorby. Dojít by mohlo také na propouštění zaměstnanců, kdy by o práci mohlo přijít přibližně 350 z nich. Čtěte také: Česká televize chce od lidí další miliardy. Nova a Prima se staví na odpor, už to přehánějí Kritici však poukazují na skutečnost, že Česká televize má peněz dost. Jen se je musí naučit vynakládat efektivně a také nedělat všechno možné, čímž zbytečně tříští síly a dostupné finanční prostředky. Je velkou otázkou, proč by například měla provozovat streamovací platformu iVysílání.cz, kterou lze do zelí komerčním stanicím. Ty si na to také pochopitelně stěžují. Foto: Česká televize 49SdíleníSdíletTweet [...]
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

55 názorů k článku “Důchodci za volantem končí. Odevzdají řidičák a jezdit budou vlakem nebo taxíkem

    1. Jo tak už jsou motoristé taky dojnou krávou,nejen penzisti❗️ Kdy ale dojde na politiky🫢❓️

    2. Půjdou všichni na testy. Středoškoláci, lékaři, piloti, policajti , všichni VŠ, prostě všichni kvalifikovaní ? Kdo tohle vymyslel je normální pacient a ať to už přestane hulit. Nejvíce smrťaku zaviní mladí feťáci, takže si dejte pohov.

    3. Zajímavé, že se stále jedná o důchodcích! Mám 78 a stále pracuji (elektrikář) a občas ještě drobné opravy střech! Jestli si někdo myslí, že takovou práci lze dělat bez výborného stavu, nejen zdravotního, ale také psychické vyrovnanosti, tak by si měl zajít na psycho testy!!! Proč nikdo nenavrhuje psychologická vyšetření vládním politikům, kteří neustále vrší dluhy, ale k řízení státu jsou bezchybní!? Jako elektrikáře mne demotivuje fakt, že jiný “elektrikář” vyrábí dluhy, ovšem za jiné peníze!!!!! Ale na něj se žádné požadavky nekladou, dokonce ani jeho nadřízený premiér s jeho prací vyjadřuje spokojenost!!!! Vypadáme tak jako stát psychicky narušených občanů!!! Zde totiž vůbec o řidiče nejde.

  1. S takovou by měl by každý dělat co pět roků opět testy na řidičák a k tomu na drogy. Spousta řidičů jezdí bezohledně a chybně. Nejen senior.

    1. Je my 68, živil jsem se jako řidič z povolání a klidně na ty testy půjdu. Ale potom si myslím, že na testy by měli chodit všichni řidiči. Myslím, že daleko nebezpečnější jsou sváteční řidiči a kluci kolem 20 let. Já takový byl taky. Je to dané věkem. Když je někomu 20-25 tak nepočítá s tím co by se mohlo stát. Vždy musi rozhodovat zdravotní stav, ale i povaha. Řidiči kteří mají často nehody z vlastní vinny by měli přijít o řidičák po třetí nehodě. Ti jsou nebezpeční automaticky.

  2. Zajímavé je, že vadí jenom důchodci.O mladých a drogách se nepíše.To je jenom nehoda bez komentáře. Drogy se zamlčují.Štvete generace proti sobě a hledáte si zástupné problémy v tomto bordelu.

  3. Vážený pane redaktore, Vaše úvahy jsou až diskriminační. Nelze hodnotit skupinu řidičů s jednotlivci. Mě je 70let a musím podotknout, že takovéto přestupky dělají všechny věkové skupiny. A něčem máte pravdu i já občas potkám tzv. důchodce, který by neměl řídit, ale už od získání ŘP. Pokud ten člověk celý život používá auto jen na nákup jednou v měsíci tak to je opravdu propadák. Podle mého věku snadno zjistíte když jezdím od 15 let kolik vyhlášek bylo za tuto dobu. Dále musím říci, že i blbý komunisti při změně vyhlášky toto vysvětlovali v televizi. Vsadím se, že i řidič Vámi opěvovaného věku nezná i nové značky. Protože jsem jezdil jako profesionální řidič, tak stále chodím na školení řidičů a to, že přijdu mezi kamarády se kterými jsem pracoval a zároveň se dozvím novinky. Za druhé, nevím kde se ve Vás bere to vědomí, že v německu, EU si na nás došlápnou, jsme sebevědomý národ, který si možná nechá sebrat v EU právo veta a potom budem nějaký ten kanton ,který už nemusí mít vládu a může vládnout EU. Do EU jsme vstupovali pro volný obchod a pohyb osob. Takže pokud jste čech a vlastenec nepište takové bludy jako Vám podobní.

    1. Souhlasím, pracovala jsem na dvou podnikových autodopravachva zkoušky se tam dělali skoro každý měsíc. A ti nejlepší za volantem měli nejhorší testy, znalost pravidel děsná. Znalost značek ok

    2. Máte 100%pravdu,mnohdy starší řidič jezdí bezpečněji než mladí a namachrovani,překračují rychlosti ve městech a obcích, vidím to denně, mezi domy klidně 150km/hod. a nevadí jim ze cesta je i pro chodce a ještě jsou sprosti

  4. Máte pravdu jsem pro zákaz řízení mladším 30 let. Často jsou to vytetovaný smažky způsobující zásadní nehody.. není to tak dlouho co jeden takový jel po dálnici v protisměru.. Bože EU je plná komoušů co chtějí jen zavádět další a další restrikce a omezovat Svobodu. Inspirace Čínou je evidentní…😁😂🤣😁😂🤣😁😂🤣

    1. Souhlasím s vámi, před několika roky mne na křižovatce naboural dvacetiletá holka , která to střihla na červenou, na klíně měla psa a v hubě cigáro. Ještě se divila, že jsem jí neuhnul. Řidičáky od dvaceti a na pět let na zkoušku. Ať si zákonodárci prověří statistiky, budou se divit.

      1. S těmi statistikami opatrně. Nejvíc nehod totiž způsobují vlastníci řidičáků novějších než dva roky.
        Jediné rozumně opatření je evidentni: povolit řízení nejdříve dva rok, po získání řidičáku.

        1. Pokud někdo způsobý 3 nehody z vlastní vinny, měl by přijít o řidičák doživotně. Bez ohledu na věk

    2. A zbrojni prukazy a zbrane urcite nevadi, že. Pausalne by se nemelo rozhodovat. urcite by melo zalezet na posouzeni lekarem. A tak to snad dnes funguje.ne? Ke zdravotni indispozici muze dojit i u mladeho cloveka. Viz ruzni strelci i řidici “zabijaci”.

    3. Souhlas. Kolik nehod způsobuji mladí řidici a kolik by jich prošlo testy. Když tak pravidelné přeskoušení pro všechny

  5. Sama na prahu 70 a přesto aktivní řidička souhlasím s tím, že v 90 by měl řidič projít řádnou kontrolou způsobolosti. Avšak, leckdy 70tník strčí do kapsy i o 20 let mladšího a to po všech stránkách. Vzhledem k tomu, že se hranice dožití stále posouvá, žije mnoho 70letých stále aktivním životem, jsou zdraví, pracují, cestují a tak je otázka, zda taková nařízení nestojí na hraně diskriminace. Navíc je třeba zohlednit i celkovou situaci v dopravě a skutečný poměr zavinění versus věk. Na silnicích přibývá bezohledných, nepozorných, nezkušených a pretíženych řidičů…jak ty chcete oddělit a přivést k zodpovědnosti?

  6. Přeji hezký den,jen mě zaráží skutečnost, že se zameřujete jen na důchodce ano je v pořádku když někdo není zdravotně způsobilý aby mohl dále vlastnit ŘP, ale nad narkomany a alkoholiky se nikdo moc nepozastavuje a myslím, že ti způsobí daleko více dopravních nehod.Tak až začnou zabavovat řidičaky i těm tak to bude v pořádku.

  7. Hlavně že mladí, opilý a sfetovaný piráti jezdí spokojeně i přes zákaz řízení a bez řidičáku. Jen se pořád navážíte do důchodců.

  8. Je mi 53 a 26.3.24 (úterý – to jen do budoucna 😁) jsem brzo ráno (5:30-6:00) jela za jedním “mladým” přes vesnice do práce. Tam, kde byla 30, jsme jeli 80, přes vesnice 65-70. Měl oktávku 3 a “cítil se” asi jako Schumacher nebo Verstappen na okruhu v Monze. To se pak nadává “DŮCHODCŮM” (je to kategorie 65+!!!! že, milá redakce 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬), že zdržují provoz a způsobují nehody!!!!!!!!

  9. Ano a ještě jim sebrat důchod nebo ho citelně snížit, aby neměli peníze na benzín a nechat jim jenom pár korun na chleba a trochu vody. Potom už nebudou ani chodit ven a plést se fetakum a opilcům před jejich kradené vozidla.

  10. Postačilo by omezení od určitého věku, dálnice by patřila mezi první. Podle schopnosti které by měl dát vyšetřovaný pacient, dle vyšetření, měl by rozhodnout lékař co doporučuje..

  11. Když se tu volá po odpovědnosti …. Zapomněli jste zmínit ty zodpovědné pod vlivem drog, alkoholu….
    Zapomnělo se tu i na ty, kterým byli ŘO odebráno, ale zodpovědnost nemají…
    A pak je tu další diskriminace. Ne všichni bydlí v bytě ve městě…. Máme tu I venkov s vískami a menšími obcemi…. Lokality, kde autobus jede jen 4x denně…..
    Tak než někdo něco bude zase regulovat, měl by zvednout sedínku a jít se podívat ven.
    Vše dobré všem a vždy se zdravým selským rozumem !

  12. Milý Kulhánku. Nechte těch svých článků proti seniorům a běžte dělat něco pořádného.

  13. Kolik těch řidičů – seniorů jelo v protisměru. To jsou určitě stovky, že hlupáci. Tady jde hlavně o to, “zlikvidovat” seniory na silnici.

  14. Zase další prostor pro úplatky. V téhle zemi nevěřim, že to bude jinak. Kromě STK, se budou uplácet už i tyhle testy. Takže chudí senioři už si nezařidí. 🙂

  15. Běžte z těma výhružkama do zádele! Mlady jsou nalitý a nebo sjetý! Na silnicích jsou agresivní řidiči střední generace. Nepoužívají směrovače jízdy-blinkry, brzdí úmyslně na posledni chvíli, nedodržují označení signalizace červené -stůj! O oranžové radši nemluvím, ta jakoby neexistovala. Osvětlení vozidla v mlze nepoužívají. Jakoby neznali mlhovky a kdy je použít. A Vám pořád vadí senioři. Jdete se už vycpat.

    1. Pravdu díž.
      Dokud se nevyčistí silnice od agresivních řidičů ( jída přes plnou čáru,na červenou,předjíždění před horizontem ap.) nechte důchodce na pokoji.
      O mnohdy nesmyslném dopravním značení by se dali také psát romány.

    2. Už vidím ty statisíce vesnických důchodců,jak si objednávají zlevněné taxi z nejbližšího města, aby si mohli do nejbližšího městečka dojet na týdenní nákup… A při jízdě z otevřeného okénka provolávají slávu evropské unii
      Toto jsem napsala včera večer a můj komentář (první pod článkem) nebyl zveřejněn = neprošel schvalovacím procesem. Může mně někdo (např. Kulhánek ) sdělit, co je na něm závadného?

      1. Je mi 72,učim v autoskole, co ted. Dnes 75% neudela testy na poprve. Co s nima? Zacnete myslet ne blbnout.

  16. Kulhánku, a kdy bude psát o omladině a jejich smrtelných nehodách, o řidičích po vlivem návykových látek ( i řidičů z UA ), bez ŘP, rychlá jízda , nebezpečné předjíždění apod. A to důchodci nejsou !!! Nechte důchodce žít a když Vy makat nechcete a nebudete, tak pište nestranně. Jestli máte doma osobní důchodcovský problém, tak nás vynechte.!

  17. Odebrání řidičského oprávnění bude pro mnohé důchodce znamenat konec samostatného života a soběstačnosti. Pokud mají staří zachované kongitivní schopnosti, tak je to škoda. Dosud někteří osamělí jedinci, kteří mají problémy s chůzí a pohybem jsou zvyklí jezdit autem na nákupy a nemuseli je tahat. Pro člověka s artrózou je těžký nákup i přes 4 kg, pokud ho má nést víc než sto metrů. V tom případě potřebuje někoho ošetřujícího, aby mu všechno opatřil. Proto by bylo lepší vystavit starým lidem takové oprávnění, které by dovolovalo starým lidem řídit jen v jistém okruhu svého bydliště, kde to dobře znají, to by jim pomohlo.

    1. Dědeček a babička ujidaji chlebíčka. Ještě bych jim zakázal volit, protože stejně volí Babiše. Takzvané mandatorni výdaje těžce zatěžují státní rozpočet. Snížil bych jim důchody, aby bylo na další stíhačky F – 35 a pomoc Ukrajině. 🇪🇺👹🤮

      1. Když už není o čem psát, tak píchneme do důchodců. Pana Kulháka bych tipoval na čtyřicátníka (?), do urny daleko, živobytí málo, a podívejte jak nás rozpovídal. Tedy důchodce.
        Snad ty jeho pindy nezaslechne někdo ve sněmovně.
        A pan Dvořák?….. nezbyla mi slova, omlouvám se.

  18. Já by jsem rozšířil testy každých pět let na podstatné mladší skupinu lidí, Ten bordel co vyvádí na silnicích někteří jedinci kam se hrabou důchodci,
    o těch pane Kulhánku nějak mlčíte….

  19. Všechno špatné pro seniory.Co jim ještě seberete.Zamerte se radeji na kamionaky, kteří jsou hrozbou ceske dopravy.A na mladé nevychladle hlavy
    Nejraději by jste seniory
    Postřílet a dali do společného hrobu? Jak to kdysi chtěli piráti. Katastrofální doba!!!

  20. V Japonsku senior odevzdá řidičák a za to má slevu na potřebném.Panu Kulhánkovi bych pohřeb zaplatil celý ze svého.

  21. “..více lidí se oprávněně ptá, zda by lidé v pokročilém věku měli vlastnit řidičský průkaz..”
    Právě těch více lidí, dokud nebudou sami důchodci !!!

  22. Já bych byl pro, aby se u každé dopravní nehody uvedl povinně a hlavně správně řidič, který nehodu způsobil, a to včetně věku!!!

  23. Kdyby radši přitvrdili tresty na piráty silnic. Jeden přestupek a bez řidičáku do smrti! Tím myslím ne úplně rychlost, ale předjíždění a podobně. To nejsou důchodci. Jezdím 25 let a divím se, že bez nehody. Magorů jsem na cestě potkal už dost!

  24. Důchodci mají zkušenosti, jezdí bezpečněji než feťáci, floutci co na dálnici jezdí 160 a předjíždějí po krajnici, Brno- Svitavy dvojitá plná a kdo ji porušuje? Důchodci ne. Klidně půjdu na přezkoušení, bez obav, ale co ti mladí co si zkoušky koupili, co s těmi ,co mají zákaz řízení a stejně jezdí, co s těmi arogantními mladíky, pro které neplatí rychlostní limity ani zákazy stání u obchodňáků . Co s mladíky co jezdí u DPD, pošty, rozvozu jídla a zastavují kde je napadne, v zákazech, zatáčkách, nepřehledných místech, zúžených vozovkách, na chodníku, jen aby nemuseli udělat deset kroků navíc, protože spěchají aby měli padla. Takhle se řidič – důchodce-. nechová. Proč mladí musí platit vyšší pojistku než důchodci. Nechte důchodce na pokoji.

  25. Pravda je, pane Kulhánku, trochu jiná:
    “Miliardář Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem značky BMW v centru Prahy. Jeho auto vyjelo ze silnice a porazilo nedaleký sloup. Policie uvedla, že celou nehodu nyní vyšetřuje.
    Janeček boural nedaleko Letohrádku královny Anny v samém srdci Prahy. Miliardář byl na svých sociálních sítích i sdílný ohledně užívání návykových látek. „Nezastírám, že si občas dám jointa, což je velmi užitečná věc,“ uvedl Janeček na svém profilu.”
    Co Vy na to pane Kulhánek? Jednou se možná také zařadíte mezi důchodce a jako mnoho občanů z města se odstěěhujete na venkov. Může se Vám stát, že si jako osamělý člověk půjdete nakoupit do obchodu s potravinami trochu zásob. Aby jste se s nákupem nevláčel, tak si zavoláte taxi nebo si počkáte na autobus,který Vám 2x za den pojede? Tramvaj,trolejbus,metro i vlak můžete pustit z hlavy. Pro léky do vzdálené lékárny Vás možná doveze soused nebo nebo známý. v lékárně vám řeknou, ať si zavoláte pozítří. Mnoho dalších problémů budou mít důchodci bez. ŘP, které ale, člověk Vašeho typu pochopí, až se dostane do situace, o které Vy sníte. Na venkově jsou silnice 2.a3. třídy. Tam se místní senior zorientuje líp,než miliardář.
    Pane Kulhánek,zkuste v TÉTO diskuzi napsat něco smysluplnějšího.

  26. Strašně jednoduché …. mladí se potřebují předvádět v rychlejších autech a pomaleji jedoucí důchodci jim vadí a dovedu si představit ty nehody při 200 km začíná to 120 km jízdou ve městech…..kdo chce kam pomozme mu tam

  27. Zase se navážíte do důchodců. Při řízení mot.vozidla by měli být společensky odpovědní hlavně Ti mladí a středního věku řidiči, kteří jezdí po silnicích jako blázni, pod vlivem drog a alkoholu. To si řidiči staršího věku nedovolí. Hlavně, že nyní mohou řídit mladí již od 17 ti let ( s dohledem). Odchod do důchodu se také prodlužuje. A tady se nehledí vůbec na to, zda člověk po celoživotní dřině je schopen ještě pracovat. Mělo by se měřit stejným metrem! ” Vyježděný ” řidič z povolání, který najezdil miliony kilometrů v 70 ti letech bude muset odevzdat řidičák ? Starší lidé věnují jízdě maximální pozornost, jezdí opatrně. Chodí k lékaři na prohlídku a záleží na lékaři, zda zhodnotí zdravotní stav řidiče , zda ještě může řídit. Mladí lidé – řidiči , by naopak měli chodit na psychotesty! Seberete starším řidičům jedinou možnost, jak se dostat např z venkova do nejbližšího supermarketu nakoupit nebo si zajet k lékaři, na rehabilitace a pod.

  28. Proč nezavedou regionálni ŘP? Většinou zazmatkují senioři na silnicích, kde moc nejezdí. Okolo baráku se vyznají a tam jezdí v pohodě. Nemusí přece hned sbírat ŘP, stačilo by omezení na region, např. Hradec Králové, Semily, Děčín a pod.

  29. Pitomci,bydlel někdo z vás na vesnici? Od autobusu k prvnímu krámu s nákupem několik set metrů?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *