Geniální Češi zjistili, jak dálniční známku koupit o 800 Kč levněji. Udělejte to také

Opravdu nepěkné překvapení si pro české řidiče přichystalo ministerstvo dopravy, a to již od začátku příštího roku. Ačkoliv je dálniční síť v České republice naprosto zoufalá a nové kilometry přibývají nejpomaleji z celé Evropy, přesto se stát rozhodl, že si od řidičů za používání dálnic vezme větší poplatek, a to dramaticky.

Nesmyslné zdražení

Jakoby už dnešních 1500 Kč za rok nebylo dost. Od příštího roku budete muset za roční kupon zaplatit celých 2300 Kč. Nehledě na to, že výjimku ztratí stále častější vozidla s hybridním hnacím ústrojím, za které se dosud na dálnicích platit nemuselo. To ale už neplatí, a tak i jejich řidiči budou muset sáhnout hluboko do kapsy.

Ministerstvo dopravy se snaží vše kašírovat tím, že zlevnily známky s kratší platností, tedy ty desetidenní a měsíční. To je ovšem jen další záhlavec pro české řidiče, jelikož oni si kupují roční kupon. Ty kratší jsou určeny pro turisty a cizince. Těm se tedy užívání tuzemských dálnic ještě zlevní, a to na základě pravidel Evropské unie, proti kterým Česká republika nijak neprotestovala.

Absolutně to nechápu. Naopak, pro české řidiče bych nechal stejnou cenu a zdražil bych známky s kratší platností. Vždyť se podívejte, jak nás kasírují v Chorvatsku, Itálii nebo Slovinsku. Tam dálnice pro turisty stojí mnohem více,” říká pan Alois.

Foto: Shutterstock

Může to udělat každý

V této souvislosti je paradoxní, že si budou řidiči moci koupit i jednodenní kupon, a to za 200 korun. Jinde si ale musíte koupit klidně i měsíční známku, a to úplně zbytečně. Opět tedy vycházíme vstříc cizím zájmům namísto toho, abychom si hájili ty vlastní.

Není tedy divu, že řidiči už vymysleli zajímavou vychytávku, díky které budou ještě na příští rok na dálnicích platit pouze 1500 Kč, nikoliv 2300 Kč, jak si představuje stát. Je to naprosto jednoduché a může to udělat každý.

Čtěte také: Řidiči v Česku jsou v šoku. Od 1. ledna 2024 natankují pouze nový benzin, který jim zlikviduje jejich auta

Poté, co byly zavedeny digitální známky, došlo také k tomu, že se u nich spustila klouzavá platnost. Nekupujete si tedy fyzickou známku na konkrétní rok, ale na klouzavých 365 dní. “Stačí, když si známku pořídíte 31. prosince a budete ji mít pořád za stávající cenu. Takto může každý ušetřit 800 korun,” vysvětluje řidič Alois.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
V České republice brzy zmizí velmi důležité platidlo, které zároveň představuje významnou součást naší historie. Lidé by se na to měli připravit, a pokud ho mají ještě doma, jelikož ho z různých důvodů potřebovali, měli by se ho co nejrychleji zbavit. Zanedlouho s ním totiž nikde nezaplatí. Konečně se to vyřeší Nejde o nic menšího než kolkové známky, takzvané “kolky”. Kolikrát se vám na nějakém úřadu stalo, že po vás chtěli vaši žádost okolkovat. Právě k tomu tyto kolkové známky sloužily. Jejich odpůrci nicméně dlouhodobě namítají, že tento pozůstatek ještě z Rakouska-Uherska by měl z českého systému platidel vymizet. Pravdou je, že Česká republika byla v tomto ohledu anomálií. Všude jinde, kde kolky dříve platily, už se totiž dosti dlouho nepoužívají. Například Slovensko tento způsob platby zrušilo již před deseti lety. A teď je tedy na řadě i Česko, jakkoliv se to mnoha lidem nelíbí. Kolkové známky by pravděpodobně platily dále, jen kdyby nevznikl takzvaný konsolidační balíček, v rámci kterého se stát snaží o nejrůznější úspory. Jde o soubor stovek nejrůznějších opatření, jejichž dopady odhalujeme postupně. Zrušení kolků je jedním z nich, jelikož podle státu s jejich vydáváním, prodejem a používáním vznikají pouze dodatečné administrativní náklady. Ještě máte možnosti V době, kdy je možné platit elektronicky kartou nebo bezhotovostně převodem na účet už něco takového zkrátka není potřeba. Dalším důvodem je také skutečnost, že právě na kolky se v poslední době zaměřili podvodníci. Snažili se je falšovat a potom různě směňovat, jelikož předpokládali, že na tomto poli je menší znalost a tedy i kontrola. Čtěte také: Češi musí fofrem do své banky. Kdo si tam tohle nevyřídí, přijde v roce 2024 o velké peníze V tomto roce ještě platí určité přechodné období, v rámci kterého se budete moci bezproblémově zbavit starých kolků. Můžete je využít, odprodat, případně vyměnit na některých pobočkách České pošty. Od příštího roku už se ovšem budou správní poplatky hradit pouze peněžní formou, ať už hotovostní či bezhotovostní. Foto: Shutterstock 7SdíleníSdíletTweet [...]
Velkými změnami prochází aktuálně společnost Zásilkovna, která spadá do skupiny Packeta Group. Po dlouhých letech totiž přichází o svou výkonnou ředitelku a zakladatelku, která ji vybudovala do současné podoby. Simona Kijonková ze společnosti po 13 letech odchází a bude nahrazena někým jiným. Musela odejít Jde o velký předěl, který souvisí s tím, že Packeta Group v nedávné době změnila majitele. Tím se stala investiční firma CVC Capital Partners a také společnost Emma, která patří českému miliardáři Jiřímu Šmejcovi. Ti měli za Zásilkovnu a další přidružené firmy spojené ve skupině zaplatit skutečně horentní cenu, jež mnohým zájemcům připadala až příliš vysoká. Prodej se přitom podle dostupných informací odehrál proto, že mezi spolumajiteli Zásilkovny začaly narůstat rozpory a takzvaný exit byl zřejmě jedinou možností, jak je vyřešit. Někdo nicméně mohl předpokládat, že tu nejdůležitější figuru celé společnosti si noví majitelé ponechají. Obvykle je tomu tak, že zakladatel firmy musí při takovémto prodeji ještě alespoň několik let zůstat a předávat své know-how. Jenže v tomto případě se tak nestalo a Kijonkovou si noví majitelé pravděpodobně nechat nechtěli. Novým ředitelem se stane zkušený manažer Erich Čomor, který pomáhal rozjíždět například úspěšnou Air Banku, jak firma informuje v tiskové zprávě. Přišly velké problémy Zásilkovna vznikla již v roce 2010 a po nesmělých začátcích se z ní stala společnost, bez které se český trh ecommerce v podstatě neobejde. Byznys vzala především České poště, jejíž služby byly postupem času horší a horší, zatímco Zásilkovně se dařilo budovat zákaznickou spokojenost, byť v posledních letech ve špičkách také nestíhala a docházelo k určitým problémům. V loňském roce přitom řešila velkou reputační komplikaci, kdy jeden z jejích logistických partnerů zadržel tisíce zásilek, které odmítal vydat. Ty se tak k lidem nakonec nedostaly a Zásilkovna je musela finančně kompenzovat. Čtěte také: Zásilkovna v obrovských problémech. Balíky lidem nedodala už 3 měsíce. Co se to děje? Ikonické se každopádně staly výdejní místa a v poslední době také výdejní boxy, které Zásilkovna provozuje. V loňském roce přitom firma dosáhla obratu 7,25 miliardy korun a v poslední době jí hodně pomáhá doručování pro velké čínské eshopy, jako je Temu. Foto: Shutterstock 1SdíleníSdíletTweet [...]
O čem už se nějakou dobu mluví, je teď definitivně vidět i na číslech. Důchodový systém v České republice je naprosto vyčerpaný a reálně se příliš neví, co s tím dělat. Chystá se sice určitá podoba důchodové reformy, ovšem odborníci už teď tvrdí, že je to nedostatečné, a to její hlavní náběh přijde teprve za celou řadu let. Rychle to roste Těžko ale říct, co se bude dít v nejbližší budoucnosti. Dá se totiž usuzovat na to, že na důchodce v Česku jednoduše docházejí peníze. V loňském roce totiž celý systém skončil v rekordním schodku ve výši 72,8 miliard korun. To jsou peníze, které z důchodového systému odplynuly navíc oproti tomu, kolik do něj přiteklo. Dalo by se nad tím mávnout rukou s tím, že v dalších letech se to určitě zlepší. Jenže ono se to samo od sebe nezlepší. Naopak, bude se to zhoršovat. To už je daná věc na základě demografické křivky, která je na příštích pár desítek let rozjetá opravdu hodně špatně. S každým dalším rokem budeme ve větší a větší krizi, až nakonec můžeme dojít do stavu, kdy na důchody skutečně peníze nebudou, jelikož by to ohrožovalo hospodářskou stabilitu státu. Ostatně, tímto už se argumentovalo loni, když stát nečekaně zarazil mimořádnou valorizaci penzí, a to podle mnohých protizákonně. Jednoduše oznámil, že na takové navýšení důchodů na základě zvýšené inflace jednoduše nejsou peníze. Je třeba tvrdý zásah Opravdu hodně si Česká republika zavařila tím, že v posledních deseti letech se na důchodech přidávalo příliš mnoho. Vždyť loni oproti roku 2022 vzrostly výdaje na penze o neuvěřitelných 97,2 miliardy korun. Celková částka na penze dosáhla téměř 700 miliard korun. Jen ono navýšení tak tvořilo přibližně sedminu celkové částky. Za jeden jediný rok. Letos už to bohužel zase začíná a je pravděpodobné, že deficit celého systému bude ještě vyšší. Jen za leden totiž skončil ve schodku ve výši 8,1 miliardy korun. A takto to bude pokračovat po celý rok, jelikož tu není žádný faktor, který by to zvrátil. Čtěte také: Důchodcům v Česku se do bytu nastěhují cizí lidé. Mají na to právo. Tohle bude ostré Řešení je spíše dlouhodobé. Lidé budou muset chodit do důchodu výrazně později než dnes, a to proto, aby déle pracovali a kratší dobu pobírali penzi. Zároveň je nutné výrazně přibrzdit růst důchodů, případně ho dokonce zcela zmrazit. Jinak by se také jednou mohlo stát, že bude nutné přistoupit dokonce ke snížení důchodů, a to už by byla skutečně citelná rána, kterou si nikdo nepřeje. Foto: Shutterstock 42SdíleníSdíletTweet [...]

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

2 Replies to “Geniální Češi zjistili, jak dálniční známku koupit o 800 Kč levněji. Udělejte to také

  1. A Poláci letos zpoplatnění dálnic spravovaných státem úplně zrušili. Jsou pro řidiče osobáků tudíž zdarma. V našich médiích se radši o tom ani nemluví. A to polské dálnice jsou ve srovnání s našimi tankodromy o něčem jiném a staví se tam ostošest další. Poláci mají nastaven i minimální plat výš než my (v přepočtu přes 20 000) a od ledna se má zvednout o další 3000. K tomu mají poláci prakticky všechno levnější, mají menší zdanění, odvody, správní poplatky (a ještě jich mají méně), živí znatelně menší byrokracii, od ledna se zvyšují přídavky na každé dítě v přepočtu z 2800 na 4480 kč. Jak to máme chápat, když v Polsku to jde a u nás se jen plácáme ode zdi ke zdi a chudneme?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *