Je to tady. Velký polský supermarket expanduje za hranice. Přesně na to čekáme, Lidl a Albert už se bojí

Dříve tento obchodní řetězec nikdo z České republiky neznal, a kdyby o něm slyšel, zřejmě by ho považoval za něco podřadného. Nejde totiž o zástupce velkých zahraničních kolosů, které máme hojně zastoupeny v Česku, nýbrž unikátní koncept působící právě v Polsku.

Zákazníci na to čekají

Češi se s ním však v posledním roce velmi důvěrně seznámili. Je to totiž právě Biedronka, kam nejčastěji míří na přeshraniční nákupy, kterých podle statistik neustále přibývá. Není divu, v českých supermarketech je pořád velmi draho a nezdá se, že by se na tom v dohledné době něco mělo měnit.

Mnohé však již napadlo, že by nebylo od věci, kdyby Biedronka vstoupila také na český trh. Kdyby si udržela své přijatelné ceny, o zákazníky by zde nouzi rozhodně neměla. Ba právě naopak, dá se očekávat, že by je ve velkém a prakticky okamžitě přetáhla od konkurence v podobě Kauflandu, Lidlu, Tesca nebo Albertu. Češi už k těmto řetězcům žádnou nostalgii necítí. Naopak, přejí si něco nového a prozákaznického. Něco, kde nakoupí za rozumné ceny a mohou se spolehnout na kvalitu potravin. Přesně to totiž v této zemi zoufale schází.

Jakoby tuzemské zákazníky Biedronka slyšela, protože odstartovala mezinárodní expanzi. Její první zahraniční obchod sice nebude přímo v Česku, ale vše je na dobré cestě. Otevře se totiž na Slovensku, a to již příští rok. Expanze do České republiky by tak na sebe nemusela nechat dlouho čekat.

Foto: Shutterstock

Kdo je další na řadě

Biedronka to každopádně myslí velmi vážně. Aby chystané rozšíření na slovenský trh pořádně oslavila a podpořila, udělala ve svých polských prodejnách takzvaný slovenský týden, což byla první taková akce v tomto obchodním řetězci. Prezentovaly se zde pochopitelně tradiční výrobky od našich sousedů, jako jsou parenice, korbáčiky nebo brynza.

Čtěte také: Lidl vyběhl s Čechy. Kdo nedává pozor, zaplatí na každém nákupu stokoruny navíc

Obchodní řetězec už také na Slovensku ve velkém nabírá zaměstnance, přičemž brzy chce spustit velkou reklamní kampaň. Na tento trh tak vstupuje ve velkém stylu a jistě nezůstane u jedné prodejny. A vzhledem k tomu, jak moc by si ho přáli i Češi, je docela pravděpodobné, že jeho další kroky povedou právě sem.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments