Jedno staré moudro praví: “politik se nikdy nesmí stát směšným”. Pravdivost tohoto výroku teď okouší i Pirátská strana, jejíž představitelé se v minulých týdnech stali hojnými předměty vtípků na sociálních sítích, k nimž lidé využili propagační materiály strany. Ty experti na marketing hodnotí jako překvapivě nepovedené, což se projevilo právě v tom, že si z nich lidé začali dělat legraci.
Zřejmě i proto v poslední době strmě klesají preference strany. Z jednoznačného vítěze Piráti spolu se Starosty a nezávislými klesli aktuálně až na třetí místo v předvolebních průzkumech a zdá se, že jejich propad se ještě nezastavil.
Na poplach už začínají bít i členové Pirátské strany, kterým se nelíbí, jakým způsobem probíhá předvolební kampaň. Na oficiálním pirátském fóru tak došlo k tvrdé přestřelce. “Vzhledem k tomu, že v dosavadní „vydařené“ kampani dochází k nulové sebereflexi a směje se nám už kdekdo, ať jde o amatéry či odborníky na marketing, voliče Pirátů či voliče kohokoliv jiného, rád bych tímto vyvolal jednání o odvolání Mikuláše Ferjenčíka z pozice vedoucího mediálního odboru,” zahájil diskuzi Adam Jaroš, který je šéfem zastupitelského klubu Piráti a nezávislí na Praze 4. “Kromě kvalitativních dat (aka sociální sítě se nám smějí) máme již i kvantitativní (klesáme v průzkumech). Můžeme se klidně rozbrečet, jak jede dezinfo scéna a nikdo nás nemá rád, nebo se můžeme taky chytit za nos a třeba s tou kampaní ještě něco udělat.” Podle Jaroše je velkým problémem Ferjenčíkova arogance, se kterou odmítá reflektovat své chyby. Ve výsledku nevyvodil žádné důsledky.
Adam Jaroš poukazuje na skutečnost, že si Piráti neustále stěžují na dezinformace o nich šířené, ale právě to je podle něj důsledkem nulového obsahu vlastní kampaně. Do Ferjenčíka se navíc opřel i v osobní rovině, když prohlásil, že kumuluje funkce. Kromě poslance, kandidáta na ministra a vedoucího odboru je také “sourozencem nejprotežovanější poslankyně Olgy Richterové”.
Na výzvu zareagoval i sám Mikuláš Ferjenčík, podle kterého je připraven přijmou zodpovědnost, ale až po volbách. “Jsem na kontaktní kampani v Pardubickém kraji, tak nemohu reagovat obšírněji, takže jen velmi stručně. Dva měsíce do voleb považuju tento podnět za mimořádně nešťastný, místo změn v kampani, které jsou potřeba a které děláme, budu muset řešit vnitrostranickou komunikaci. Po volbách odpovědnost samozřejmě vyvodím, pokud nevyhrajeme, tak odstoupím,” napsal Ferjenčík.
Následovaly názory mnoha členů strany, a to i těch významných. Například podle europoslance Marcela Kolaji by bylo odvolání šéfa mediálního odboru dva měsíce před volbami taktickou sebevraždou. Naopak europoslankyně Markéta Gregorová se k návrhu Adama Jaroše připojila a Ferjenčíka by odvolala.
Mikuláš Ferjenčík je také ekonomickým expertem Pirátské strany a z tohoto titulu také kandidátem na ministra financí. V minulosti však některé jeho výroky o tom, že je třeba více zdanit majetek, Pirátům zrovna nepomohly.
Foto: Pirátská strana