Lidl rozjíždí v Česku velkou novinku. Už brzy bude na všech prodejnách, bude to velké. Obrovská úspora

Obchodní řetězec Lidl přináší do České republiky jednu opravdu velkou novinku, které si všimnete na první pohled. Jiná síť obchodů totiž něco takového dosud nepoužívá, ovšem na západě je to stále častější. Nejde o nic menšího než o digitální cenovky.

Hodně se vyplatí

Možná se nad tím příliš nezamýšlíte, ale vezměte v potaz, že všechny cenovky v obchodních řetězcích jsou aktuálně papírové. A teď si představte tu práci s tím. Musí se neustále tisknout na nový a nový papír, měnit, vyhazovat a znovu kontrolovat, zda někde není nějaká špatná. A to se pochopitelně stane. Zákazníci jsou pak naštvaní, protože se někde opomněla třeba akční cedulka apod.

Digitální cenovky v tomto ohledu přinesou doslova revoluci, a to zejména pro zaměstnance, ale v mnoha ohledech i pro zákazníky. Ceny na nich bude možné měnit velmi jednoduše a navíc se ušetří tisíce tun papíru ročně. Ano, tolik se spotřebuje na něco tak banálního, jako je tisk cenovek.

Lidl si tento typ cenovek pochopitelně otestoval na jedné ze svých prodejen, přičemž zkouška dopadla na výbornou. Proto je teď bude rozšiřovat do všech svých prodejen, přičemž by s tím měl být hotov do konce tohoto roku. Jde pochopitelně o náročný projekt.

Foto: Shutterstock

Centrální ovládání

Zajímavé je, že cenovky si nebude řídit každá prodejna zvlášť, avšak budou ovládány centrálně. To si Lidl může dovolit, protože má na všech prodejnách skutečně jednotné ceny. Takto upravovat může z centrály nejen samotnou cenu, ale také gramáž, složení či jiné potřebné parametry. Zaměstnancům se prý ušetří až 400 hodin práce ročně. Podle údajů řetězce vymění jedna prodejna za jediný rok přibližně 45 tisíc cenovek.

Lidl je v tomto ohledu prvním, ovšem dá se očekávat, že zřejmě zdaleka ne posledním řetězcem, který se k tomuto kroku uchýlí. Počáteční investice se brzy bohatě splatí na úsporách na mnoha úrovních. Těžko si představit něco efektivnějšího než právě instalaci digitálních cenovek. Zároveň se tak omezí chybovost a zákazníci budou spokojenější.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments