Netankujte “za dvě stovky”. Docílíte jen vážné poruchy motoru, kterou je drahé opravit

U řady čerpacích stanic platí limit, že je možné natankovat nejméně za dvě stě korun. Jinde teoreticky můžete vzít třeba jen dva litry za stovku, ovšem ona dvoustovka se tak nějak vžila jako způsob tankování těch, kteří nechtějí jednorázově vydávat větší částky, zase tolik nejezdí a doplní si benzin či naftu třeba jen na aktuální jízdu.

Psychologická pomoc

Ačkoliv to nemá s faktickou úsporou nic společného, člověku to zlepšuje cash flow a navíc jde i o psychologickou hru. Jednoduše tak nemáte špatný pocit z toho, že jste museli najednou vydat třeba dva tisíce korun na plnou nádrž, což už pro mnohé představuje významnou část rozpočtu. Ostatně, má to i svůj smysl. Pokud byste ty dva tisíce projížděly třeba dva tři měsíce, může se zdát být skutečně lepší volbou vydat je raději za něco jiného, když zase tolik nejezdíte.

Lepší volba je to totiž jen zdánlivě. Může se totiž velmi prodražit. Jak upozorňují odborníci, jezdit dlouhodobě s téměř vyprázdněnou nádrží, kde je pohonných hmot pouze na dně, má své důsledky. Člověk se nad tím běžně nezamýšlí, ale působí to logicky. Nezaplněná část nádrže, kterou tvoří plechy, totiž bez naplnění kapalinou začne reznout.

Foto: Shutterstock

Problematické nečistoty

Toto do určité míry řeší nové plastové nádrže, které však mají komplikovanější palivovou a vstřikovací soustavu, jejíž poškození při pravidelné jízdě s vyprázdněnou nádrží hrozí. V nádrži je potřeba mít dostatek benzinu či nafty proto, aby správně mazal palivové čerpadlo. To sice občas vydrží jízdu takříkajíc “na výpary”, ale pokud to budete dělat pravidelně, dostane čerpadlo zabrat a dojde k jeho poškození. V prázdné nádrži jsou také přítomné zbytky vodních par, jež snižují mazací schopnosti paliva.

Velkým problémem jsou rovněž nejrůznější nečistoty, které se přirozeně do nádrže dostávají. A je jich tím více, čím méně paliva v nádrži je. Vážně tak hrozí, že si čerpadlo tu a tam sáhne pro větší kus nečistot, což ho může rovnou zničit.

Zatímco tak výhody tankování za pár stovek jsou spíše minimální či psychologické, nevýhody jsou jednoznačné. A obzvlášť pro ty, kdo se snaží šetřit. Pro takové jedince je oprava hnacího ústrojí v řádu desítek tisíc zlým snem, na který si však svým šetřením za každou cenu zadělávají.

Foto: Shutterstock, zdroj: Boulder Tire

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasů
Inline Feedbacks
View all comments