Vzhledem k vysokým cenám začínají být zákazníci v supermarketech pozornější a často se nestačí divit tomu, co jim tam provádějí. Je to jen pár dní, co jsme upozornili na případ muže, který si v Globusu koupil kuřecí křídla, ovšem k nim mu bylo napočteno ještě další maso, které si vůbec nekoupil a nedostal. Až doma zjistil, že za křídla zaplatil více než 700 korun.
Čtěte také: Kuře v Globusu za 700 korun. To si dělají legraci. Zjistil až doma, co mu udělali
Masa nebylo dost
Obdobný, byť přeci jen odlišný případ, se odehrál v Penny Marketu ve Slaném ve Středočeském kraji. Upozornila na něj stanice CNN Prima News, kterou kontaktovala zákaznice s tím, co se jí přihodilo. V obchodě si zakoupila vepřovou kýtu bez kosti, a to takřka přesně dva kilogramy.
V obchodě si ničeho nevšimla, ale když nákup doma vybalila, kýta ji přeci jen přišla poněkud malá na to, že by měla vážit dvě kila. Neváhala tedy, vyndala svou kuchyňskou váhu a kus masa zvážila. A bylo jasno. Obchod zákaznici podfoukl. Namísto deklarované váhy dvou kilogramů mělo maso pouhé kilo.
Žena se tedy do obchodu vydala zboží reklamovat a pochopitelně byla úspěšná. Ze strany Penny Marketu to totiž bylo naprosto neobhajitelné, a tak raději rovnou přiznal chybu.

Bude se to zkoumat
Přehodil ji ovšem na dodavatele, protože je to právě on, kdo u baleného masa ručí za správnost údajů na etiketě. Kdo je na vině, však zákazníkům může být poměrně jedno. Tyto věci by si každopádně měl hlídat i samotný obchod, nakonec jde i o jeho renomé. Penny Market chce každopádně hmotnost náležitě prověřovat, aby se něco takového neopakovalo.
Vzhledem k tomu, že jde o již druhý případ, mají ale zákazníci oprávněnou obavu, zda to na ně řetězce náhodou nezkouší, přičemž jim drtivá většina pokusů projde, protože lidé podobné věci příliš nezkoumají. A když se na to přijde, často už to nechtějí řešit, a tak nad tím mávnou rukou. Když už se někdo ozve, tak se obchod pouze omluví, se zákazníkem se vyrovná a jede se dál. Nezbývá než doufat, že šlo skutečně o nechtěný omyl.
Foto: Shutterstock