Rozvrh hodin pro potraviny. Co byste neměli jíst k snídani a co naopak k večeři

Snídaně a večeře patří k velmi důležitým jídlům dne. Snídaně nám dodá energii a večeře je důležitá pro noční regeneraci těla během spánku. To co jíme, je velmi důležité ať už máme sedavý způsob života, žijeme aktivním stylem, máme náročný trénink či fyzickou práci, anebo jsme právě v redukční dietě.

Zkuste se naučit správně snídat i večeřet. Ani jedno z uvedených pokrmů bychom neměli vynechávat. Složení jídelníčku i jednotlivých porcí je však velmi důležité. Podívejme se proto na to, které potraviny se na snídani a na večeři vůbec nehodí.

Jak je to se stravováním

V různých dietních režimech a doporučeních na hubnutí někdy doporučují snídani vynechat a dbát na počet kalorií konzumovaných během dne, jinde zase doporučují už odpoledne moc nejíst a večeři zcela vynechat. Můžete si vybrat přerušované hladovění nebo proteinovou dietu, naše rada je ale zcela jiná. Záleží totiž na tom, kdy vstáváte, co děláte, v kolik hodin chodíte spát a jaký máte metabolismus.

Kdy a co snídat a nesnídat

Snídaně by měla proběhnout do hodiny po probuzení, večeře nejpozději 2 hodiny před spaním. Navíc je třeba si dát pozor na to, co nejíst na lačný žaludek. Někdy vám může způsobit problém samotná potravina a jindy její úprava.

  • syrová zelenina a rajčata ráno dráždí žaludeční sliznici a překyselí tělo
  • celozrnné pečivo doplňte vejci, šunkou i sýrem než zeleninou a rajčaty
  • jogurty a zakysané produkty doplňte ovesnými vločkami, ne samotné
  • čokoládu, sladkosti a buchty se spoustou sacharidů ráno tělo nezpracuje, dojde k výkyvům glykémie v krvi a nezískáme potřebnou dávku energie
  • citrusové plody a šťávy ráno překyselí žaludek, lepší jsou ke svačině
  • kávu si dejte až po snídani, jinak dráždí žaludeční sliznici a překyseluje tělo
  • studené a perlivé nápoje zpomalí proces ranního trávení a ty perlivé navíc způsobují nadýmání
Takto by správná snídaně vypadat neměla. Pomerančová šťáva podráždí žaludek a sladké buchty obsahují příliš mnoho sacharidů. Navíc jde o příliš velké množství potravin najednou. / Foto: Freepik

Kdy a co jíst a nejíst k večeři

To, co si dáme k večeři má velký vliv na kvalitu spánku. Zdravé večeře navíc pomáhají při hubnutí a není dobré je vynechat.

  • syrová zelenina v salátu může být hůře stravitelná, musí být doplněna kapkou zdravého oleje a mnohdy je lepší si ji připravit v páře
  • tučné maso vyměňte za libové maso nebo rybu, lehce stravitelné bílkoviny jsou totiž večer vhodné pro regeneraci svalů
  • pálivé koření, česnek a cibule sice urychlí trávení a podporují metabolismus, večer ale způsobují pálení žáhy
  • luštěniny a houby jsou dost těžké na trávení a hodí se spíše k obědu
  • sladká jídla, alkohol i slané pochutiny způsobí, že vám bude těžko a bude se vám špatně usínat i spát

Nemáte po probuzení hlad? Zabalte si lehkou svačinu a snězte si ji až přijedete do práce. Stačí kousek ovoce, sýru a celozrnného s máslem nebo jogurt s ovesnými vločkami, oříšky a semínky. Bude vám lépe.

Foto: Freepik

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments