Velký český eshop je doslova prolhaný. Lidé na něm nakupují jako diví, ale obere vás o velké peníze

Možná už jste na něj na internetu také narazili. Vzhledem k aktuálně obří reklamní kampani na sociálních sítích ho totiž můžete minout jen velmi obtížně. Jde přitom o nepříliš známý, ale obratově jistě významný eshop, už jen podle toho, kolik prostředků investuje do inzerce.

Hrají to na soucit

Nejde však o klasický internetový obchod, který by se snažil budovat si zákaznickou základnu běžnými prostředky. Jeho reklama hraje na citovou notu, ale bohužel je vylhaná. “Dnes s lítostí oznamujeme uzavření obchodu. Po celá léta jsme s manželem sloužili této úžasné komunitě vysoce kvalitními oděvy a výjimečnými službami. Ale jak se říká, „všechno má začátek a konec,” můžete si přečíst v příspěvku obchodu Amálie Praha a autor tohoto článku přiznává, že na první pohled vše působí velmi sugestivně, takže na reklamu kliknul. Tklivé oznámení je pochopitelně navázáno na velmi výhodný odprodej skladových zásob.

Ale už když se na eshop prokliknete, zkušeného zákazníka něco trkne. Rozhodně to tady nevypadá jako nějaký rodinný módní butik, ale spíše klasický eshop s přeprodávaným oblečením, kdy fotografie vypadají o poznání lépe než potom konečně zaslaný výrobek, pokud se vůbec alespoň trochu shodují.

Pravdou je, že na všem najdete slevové štítky lákající na úsporu 70 % a více procent. To by nebylo špatné, jen kdyby trička, šaty, svetry, blůzky vesty či kalhoty stále nestály tisícové částky. Jde skutečně o propracovaný podvod, protože se vše tváří jako butikový obchod, kde je standardně drahé zboží, ze kterého jsou poskytovány velké slevy.

Foto: Shutterstock

Naletí spousta lidí

V případě obchodu Amálie Praha však jde jen o to, že někdo oblékl levné čínské oblečení, které si můžete koupit všude možně za zlomek ceny, do hávu luxusně působícího eshopu, který navíc podpořil smyšlenou reklamní kampaní s masivním dosahem. Podle všeho to může fungovat. Obrátili se na nás totiž zákazníci, kteří mají s nákupem zkušenosti.

Naletěli jsme na tu jejich reklamu s výprodejem a nakoupili si věci asi za 10 tisíc korun. To, co přišlo, je ale něco nehorázného. Někde v Pepcu nebo na AliExpressu bychom za to dali sotva dva tisíce, a to bychom si to ještě vzhledem k mizerné kvalitě nejspíše nekoupili,” říká slečna Mirka, která si na eshopu vybrala zboží spolu s partnerem.

Čtěte také: Zkrachoval velký český eshop. To je síla, nasekal dvě miliardy dluhů. Nečekalo se to

Když jde přitom člověk na webu trochu do hloubky, začne mu vše do sebe zapadat. Najednou objeví podivné překlady, které nedávají smysl. Některé prvky webu jsou stále anglicky a v obchodních podmínkách lze dohledat adresu provozovatele, kterým rozhodně není nějaký pražský módní butik, nýbrž schránková společnost sídlící v Hong Kongu.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít

Redaktor deníku Mix24.cz. Zkušený zprávař v minulosti působil v papírových i webových projektech zpravodajského střihu. Blízká je mu oblast ekonomiky a osobních financí.

Odebírat
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější
Inline Feedbacks
View all comments