Vůbec nejhorší naftové motory. Svou poruchovostí jsou proslulé

Už jsme tu měli článek o nejspolehlivějších motorech. A bude tedy dobré zmínit i jejich protějšky, kterým nebylo do vínku dáno být spolehlivým parťákem na cestách. Pojďme tedy prozkoumat nejhorší naftové motory, na které můžete v bazaru nejčastěji narazit.

Motory, kterým je lepší se vyhnout

  • Motor 2.2 D4-D/D-CAT ( 2005 – 2009)

Motor se sice vyrábí dodnes, nicméně největší problémy byly mezi motory vyrobenými mezi lety 2005-2009. Když “dva dvojka” přišla na trh, byla to absolutní bomba. Výkon 130 kW a vysoký točící moment 400 N.m dělal z tohoto motoru jeden z nejsilnějších čtyřválců. Ačkoliv měl motor mnoho nových vychytávek, nakonec proslul vysokou kouřivostí při regeneraci DPF, odcházely vstřikovače a EGR ventily, vše vrcholilo tlakováním do vodního okruhu.

  • VW 2.0 TDI – Piezo-PD (2004-2008)

Dvoulitry od WV tedy trpěly ztrátou reputace, jelikož jejich poruchovost byla tehdy u naftových motorů této značky neobvyklá. Trpěly mnoha dětskými nemocemi, jejichž opravy vyšly na relativně mrzuté peníze.

Opravdový pionýr mezi problémovými kusy byla verze se vstřikováním Piezo-PD. Trysky karbonovaly závratnou rychlostí, řídící jednotky často zkratovaly a vyřadily celý vstřikovací systém z provozu. Pravou třešničkou byla poruchovost systémů PD s DPF filtrem (hlavně u verze 125 kW), také často selhalo mazání (u všech verzí s modulem vyvažovacích hřídelí). Občas také vzaly za své rozvody, jelikož se vylomil šroub vodící klapky.

  • Renault 2.2 dCi

Modernizace původní 2.2D/DT od francouzské značky nedopadla úplně nejlépe. Spíše katastroficky. Z původního, ne úplně spolehlivého motoru, se stala noční můra peněženek mnoha uživatelů této značky.

Tato verze motoru s common-railem vynikala komplikovanou rozvodovou soustavou, která byla náročná na výměnu a navíc její spolehlivost nebyla valná. Přidejte k tomu častou poruchovost turba, EGR okruhů, vstřiků a nadstandartní problémy s elektroinstalací.

Nesmyslně vysoko nastavené intervaly olejového servisu zase úspěšně snižovaly životnost klikového ústrojí. Lepší se takovému vozidlu vyhnout.

Foto: Shutterstock
  • Subaru 2.0 D – Boxer Diesel (2007-2010)

Jedinečný motor s písty na protilehlých stranách. Na tento první boxer v naftě byla automobilka velice pyšná. Brzy se ale ukázalo, že první generace nafťáků s EURO 4 zase taková sláva není.

Vstřikovače nebyly spolehlivé, agregát trpěl na silnou karbonizaci, DPF filtr měl velké problémy s regenerací, a díky technologickým problémům při výrobě, při kterém docházelo k znečištění ložiska těsnícím tmelem, se některé motory velice brzy zadřely.

  • Pár dalších typů:
  1. VW 2.0 Bi-TDi 132 kW
  2. VW 2.5 TDI V6
  3. VW R5 2.5 TDI-PD
  4. VW V10 TDI
  5. Mazda SkyActiv-D 2.0D a 2.2D
  6. Opel 1.7 CDTi a 1.9 CDTi

Foto: Shutterstock, zdroj: capitalremanexchange, dieselworldmag

Nenechte si ujít
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments