20. 5. 2024

12 příspěvků u článku “Výrobci elektromobilů krachují ve velkém. Nakonec to může potkat i velké automobilky

  1. Tak zatím krachují ti malí výrobci, to tak bývá. Ti velcí začnou krachovat až později, buď po příchodu Euro 7 a nebo po roce 2035, kdy jim rapidně klesnou prodeje. Ovšem vzhledem k tomu, že zákaz spalovacích motorů je naprosto absurdní a nerealistický, tak lze předpokládat, že bude v dalších letech přehodnocen a odsouván, eventuálně zcela zrušen. Problém to ovšem bude pro evropské automobilky, které se teď přeorientují na elektromobily a těžko se za 10 let, až se ten nesmysl zruší, budou zase přeorientovávat zpět na spalovací motory. Samozřejmě je možné, že se v budoucnu vynalezne levná baterie s delší životností než 7-8 let a nabíjením, které bude trvat 5 minut, ale nemyslím si, že se to zvládne do roku 2035. Navíc i kdyby ano, rozhodně se nezvládne vyrobit dostatek elektřiny. V EU tedy nastane havanský efekt, což na druhou stranu nebude na škodu. Já mám stará auta rád a nová se mi nelíbí, ovšem pokud budou chtít zelení bezmozci v Bruselu časem zakázat lidem i ježdění starými auty, může to celé dopadnout i masivními nepokoji a revolucí, protože většina lidí si individuální mobilitu vzít nenechá a zchudlým obyvatelům Evropy v důsledku zelených fantasmagorií nakonec nezbyde nic jiného, než vzít do ruky zbraně a vybojovat si opět svobodu, neboť proti tomuto současnému fanatickému neokomunismu byli naší staří komunisté naprostí břídilové. Osobně proti elektromobilům nic nemám, máme to v práci a je to super. Je v tom nádherné ticho, ten maximální točivý moment od 0 je silně návykový a absence výměny oleje apod.je také příjemným bonusem, ale nesnáším, když mi někdo něco vnucuje proti mé vůli všemožnými příkazy a zákazy, či trestáním v podobě zvýšení daní apod. A nemám rád ekofanatiky. A taky nemám rád válku, která tady v důsedků rozvratu a kolapsu ekonomiky na základě absurdních ekofašistických nesmyslů vznikne. V minulosti vždy chudoba a nespokojenost vedly k válce a nejinak tomu bude i v budoucnu. Doufám, že se toho už nedožiju…

    1. Ještě je tu možnost, že se do roku 2035 rozpadne EU. A to není zas tak nereálné. Ty předlužené země na jihu ( Řecko, Itálie, Španělsko, … ) nezvládnou splácet při zvyšujících se úrocích + investovat do zelených technologií. A když půjde do háje euro, tak tam najednou půjdou i ty vznešené myšlenky a cíle.
      Nezbývá než doufat.

    2. proto skod ovka jiz rok porad potichu propousti ,a kvalita jde prudce dolu a pro zbytek dobrovolne prace za jine zdarma

    3. Líp bych to nenapsal, souhlasím se vším co jsi tu uvedl. Doufám, že pokud bude mnoho lidí s tímto názorem, tak to do těchto konců nedojde.

    4. Jasně, nemám nic proti elektromobilite ale před tím pro jistotu napíšeš milion lži o elektromobilech.
      Celý příspěvek je snůška lži a pomluv jako od Vrábela.
      Za všechno můžou ostatní ale ty nic, že?
      Žádná válka nebude to jen vy a podobný tím strašíte protože jste neschopný se postarat sami o sebe a musíte mít stále nějakého diktatura který vám bude říkat co máte dělat a co ne. Občas vám hodí nějakou koblihu a by mláďata blahem.

      Žádný ekofasisti tady nejsou ani žádný rozvrat ekonomiky. To je jen ve vašich hlavách abyste měli nějakého nepřítele na koho svést všechny vaše problémy.

      To že spalovací auta pomalu odchází do historie je dána věc a žádný zákaz spalováků to neovlivňuje i kdyby ho zrušili, což asi udělají protože je to nesmysl tak se spalovací zruší sami o sobě.

      Elektromobilů jsou jasný vývoj automobilů do budoucna. To že to nevidíte je jen vaše omezenost. Že nechápete základní systém vývoje nějakého výrobku.

      Vy si totiž naivně myslíte že jde jednoduše kouzelným slůvkem abraka dabra najednou změnit všechny spalováky na elektro.

      Bohužel to tak v životě nefunguje a “odchod” spalováků bude trvat ještě 10-ky let. Klidně i v roce 2050 tu ještě spalováky pravděpodobně budou.

      Vývoj spalováků do dnešní podoby trval 100 let!
      Elektromobily tedy jejich druhá reinkarnace tu je teprve sotva 10 let. Tak je jasné že tu bude ještě nějakou dobu trvat než se začnou vyrábět ve velkosériové výrobě a než se jejich cena sníží.

      To že tento vývoj ignoruje je opět tvoje omezenost a hloupost.
      Před 10 lety byly baterie v eautech na dojezd 100 km. Dnes po 10 letech vývoje tu máme elektromobily s dojezdy 300 až 600 km!
      Dříve rychlost dobíjení max. 50 kW, dnes 250 kW.

      VW a další automobilky teprve teď začínají stavět továrny. Jestli ti zbylo alespoň něco v hlavě tak musíš vědět, že to nejde postavit přes noc a zavedení nějaké výroby bude trvat 2 až 5 let. Takže ty “levnější” elektromobily, které teď VW ohlásil tu budou ne dřív než za 2 roky!
      Ale už levnější elektromobily začínají ohlašovat i ostatní automobilky.

      Nejde všechno udělat hned

      A že vývoj nepokračuje, nebo že nejde vypnout lepší baterii? To je taky jeden ze lži kterou šíříte vy vrábelisti a spol.

      Je to přesně naopak. Už dnes se testuje a pomalu spouští výroba nových nabíječek.

      Už dnes v Evropě stojí 500 nabíječek které umí až 350 kW.
      Eauto se tomhle výkonem nabije na 80 % za cca 10 minut.
      Dnešní auta zatím umí jen asi 250 kW , ale i to stačí na 80% za cca 18 minut viz. Ioniq 5, 6, Kia EV6, Audi, Mercedes, Porsche, atd.
      Do 5 let tu budou auta které už budou umět využít i těch 350 kW tedy opět zkrácení času na”pár” minut.

      Vývoj baterii a nabíjení stále pokračuje, ale ne sobě jak by si každý představoval, ale postupnou evolucí.

      Dnes se testují auta s nabíjením 480 kW tedy 5-8 minut! Ty samozřejmě uvidíme až minimálně za 5-10 let.

      Ale ten vývoj je jasný a není to žádný scifi.
      To byste ale musel vyndat hlavu z bubliny kterou se obklopuje té, abyste tohle pochopil.

      Za 15 let kdy chtějí udělat ten zákaz spalováků už nikdo stejně nebude chtít kupovat spalování, protože to bude nesmysl. Naše děti už dnes chtějí jen Elektro nějaký smradlavý auto nechtějí ani vidět.

    5. K válce tady nejspíš nedojde, na to jsou již evropané příliš zhýčkaní a leniví. EU se však pomalu, ale jistě šine ke svému zániku. Tak jako to bylo v minulosti již mnohokrát. Římskou říši zničli neschopní zkorumpovaní politici. EU zničí nechopní fanatici. No nápad to nebyl úplně blbý, ale to třeba ani socialismus není úplně špatný nápad – bohužel to provedení už je hodně špatné. Počítám, že tak jednu, max. dvě generace a ekonomicky nás smete Čína i s neschopným Ruskem, kteří mají nějaké ekohovadiny úplně u zadku. A pak zde zase začnou jezdit auta, která nebudou mít ani katalyzátor. Jediné zázrak by to mohl odvrátit. Zázrak v podobě auta na vzduch, nebo baterie s cenou rychlovarné konvice.

    1. Totalitní manýry z Bruselu jednoho dne skončí, protože pravda se nedá nahrazovat lží jeho politbyra navěky. Vše již bylo sděleno, vše je logické a každý to může pochopit. Tlačit něco ideologiemi, je na jejich prohrou. Nechť se ti ideologičtí zločinci a užiteční idioti jim sloužící zesměšní sami. V konfrontaci s realitou to půjde samo a rychle. Jinak, tato podoba evropské unie, zdá se býti poněkud nešťastnou.

  2. Za každou Li-autobaterii o hmotnosti několika set kg je třeba vidět i několik desítek tun toxických odpadních kalů, jež vznikají jako vedlejší produkt těžby vzácných kovů a devastující životní prostředí lidem kdesi mimo Evropu. Podporovat toto ještě svými financemi – nad tím by se měl každý zamyslet.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *