10 tipů, jak vyzrát na marketingové triky obchodníků. Zaručeně tak ušetříte

Říkáte si, že nakupování přece není žádná věda? Možná ano, možná ne.  Nakoukněte s námi do zákulisí obchodů a třeba některé své zažité nakupovací návyky rádi poupravíte.

Sáhněte po zboží vzadu

Všichni obchodníci dodržují logické pravidlo – zboží s nejkratší dobou trvanlivosti je vyskládáno vepředu, s nejdelší vzadu. Pokud tedy chcete, aby vám věci co nejdéle vydržely, berte zezadu.

Rozhlédněte se

Marketing jde na nás chytře. Ve výšce očí jsou umístěny dražší potraviny, budou se totiž lépe prodávat. Příště při nákupu nebuďte líní a zkontrolujte regály níž nebo výš.  Možná najdete stejnou kvalitu za podstatně lepší cenu.

Držte se u kraje

Po obvodu obchodu se zpravidla nacházejí zdravější potraviny – ovoce, zelenina, maso, mléčné výrobky, pečivo. Uličky vprostřed jsou naopak plné zpracovaných potravin, proto se pro zdravější nákup snažte držet raději u kraje.  

Plaťte hotově

Lidé, kteří platí hotově, utratí méně. To je celkem známý fakt. Nicméně ze zahraniční studie, která sledovala různé domácnosti po dobu 6 měsíců, vyplývá další zajímavé zjištění. Lidé, kteří platili hotově, kupovali méně zpracovaných potravin. Chcete-li tedy nakupovat levně a zdravě, kartu nechte doma.

Jedině vozík

Možná si myslíte, že když si vezmete košík místo vozíku, koupíte skutečně jen to, co potřebujete, tudíž ušetříte. Omyl. Výzkumy ukazují, že lidé nakupující s košíkem nejen utratí více, než předpokládali oproti lidem s vozíkem, ale dokonce spíše nakoupí nezdravé jídlo. Proč? Důvodů je více. Jednak je člověk mobilnější a rychleji skočí po tom, co ho láká, jednak se podvědomě chce odměnit za námahu spojenou s nošením košíku.

Etikety čtěte pořádně

Potraviny a nápoje musí ze zákona uvést na obale složení. Nicméně křiklavé viditelné nápisy zepředu mohou být tak trochu zavádějící, proto si věc raději otočte a přečtěte si složení pořádně. Často zjistíte, že „bez přidaného cukru“ nebo „snížený obsah tuku“ automaticky neznamená zdravé.

Foto: Shutterstock

Jděte po nenápadnosti

Krásně vystavené, lesknoucí se, symetrické ovoce a zelenina nás upoutá. Někdy zdání klame. U ovoce a zeleniny raději sáhněte po méně dokonalých kusech, které navíc můžete vzít do ruky a přesvědčit se tak o jejich kvalitě.

Pro čerstvé ráno nebo večer

Obchody nejčastěji dostávají ovoce a zeleninu před otevřením nebo před zavřením a v tu dobu je doplňují. Proto se na nákup vypravte nejlépe ráno nebo večer.

Mražené může být lepší než čerstvé

Panuje názor, že čerstvé produkty jsou lepší než zmrazené, ne vždy tomu tak je. Například mimosezónní ovoce, zelenina nebo ryby urazily dlouhou cestu, než dorazily jakožto „čerstvé“ do supermarketu. Naopak zmrazené potraviny bývají zmrazeny na vrcholu čerstvosti, ihned po sklizni, takže si uchovají dostatek živin. U zmražených potravin čtěte etikety, zda neobsahují sodík, cukr nebo chemikálie.

S rybami opatrně

Odborníci na mořské ryby a mořské plody radí vyhnout se „čerstvým“ kusům a raději koupit ty vakuované. Paradoxně budou čerstvější než ty vystavené.

Nyní jste dokonale vybaveni pro co nejefektivnější nákup s co nejlepším výsledkem.

Foto: Shutterstock, zdroj: brightside.me

Nenechte si ujít
Česká televize je molochem, který má tu výsadu hospodařit s rozpočtem ve výši sedmi miliard korun. Žádné jiné médium v České republice tolik peněz k dispozici nemá. A přesto si veřejnoprávní stanice stěžuje na to, že jí peníze nestačí a potřebuje více. Lidé přijdou o pořady Celkem by ráda získala dvě miliardy korun navíc, což by se mělo stát tak, že dojde k navýšení koncesionářských poplatků na 160 Kč a navíc se rozroste okruh těch, kdo poplatek musí hradit. A to tak, že ho budou muset platit prakticky všichni. Dosud to totiž bylo tak, že za ČT musel platit pouze ten, kdo měl doma televizní přijímač. Nově by to měli být i ti, kdo mají třeba jen mobilní telefon nebo notebook. Protože i na těchto zařízeních mohou vysílání veřejnoprávní televize teoreticky sledovat, byť tak třeba nečiní. Generální ředitel Jan Souček teď postavil věc tak, že pokud nedojde ke schválení těchto změn a televize nedostane více peněz, bude to pro diváky znamenat skutečně nepěkné věci. Od ledna roku 2025 by v takovém případě došlo k dramatickému propadu tvorby České televize. Nevznikalo by takové množství pořadů, což by znamenalo neustálé opakování repríz. “Další možností je, že některé pořady nahradíme levnější výrobou. Namísto toho, abychom vyráběli Boženu nebo Devadesátky, tak bychom mohli vyrábět denní seriály tak, jako je vyrábí komerční televize,” uvedl Souček pro server Seznam Zprávy. Bude se propouštět Ředitel České televize to dokonce kvantifikoval, a to tak, že pokud by se poplatky nenavýšily, způsobilo by to výpadek přibližně třetiny celkové tvorby. Dojít by mohlo také na propouštění zaměstnanců, kdy by o práci mohlo přijít přibližně 350 z nich. Čtěte také: Česká televize chce od lidí další miliardy. Nova a Prima se staví na odpor, už to přehánějí Kritici však poukazují na skutečnost, že Česká televize má peněz dost. Jen se je musí naučit vynakládat efektivně a také nedělat všechno možné, čímž zbytečně tříští síly a dostupné finanční prostředky. Je velkou otázkou, proč by například měla provozovat streamovací platformu iVysílání.cz, kterou lze do zelí komerčním stanicím. Ty si na to také pochopitelně stěžují. Foto: Česká televize 0SdíleníSdíletTweet [...]
Příliš se o tom nemluví, ovšem je třeba mít na paměti, že důchody, které lidé v současné době dostávají, nemusí být konečné. V určitých případech se k nim totiž připočtou speciální příspěvky, které jsou poměrně velkou novinkou celého důchodového systému. Vrátí se zdražování? Byly schváleny teprve v loňském roce a k jejich aplikaci ještě nikdy nedošlo. To se však může poměrně záhy změnit. Jde totiž o náhradu takzvané mimořádné valorizace důchodů, která byla po neblahých zkušenostech z minulých let zrušena. V důsledku vysoké inflace totiž velmi rychle vyletěly také důchody, a to natrvalo. To způsobilo celému systému obrovské problémy, a tak se tento problém musel hasit dosti zvláštním způsobem, kdy se loni důchodcům zkrouhlo i to, na co měli nárok. Respektive jim byly penze navýšeny o tisíc korun méně, než jak by to mělo být. Aby už k něčemu takovému nedocházelo, byla tato automatická mimořádná valorizace pro jistotu zrušena. Jenže nebylo možné nechat věci jen tak. Je totiž docela dobře možné, že se v dohledné době do České republiky vysoká inflace vrátí. A důchodci by na ní potom významně doplatili. Někteří by neměli ani na základní potřeby. Proto jsou tu ony speciální příspěvky. Na ně máte nárok tehdy, když inflace po určité období překoná hranici 5 %. Jen pro srovnání: v loňském roce se blížila 20 %, tudíž nejde o žádné nedosažitelné číslo. Co stojí více peněz? Pokud k takové situaci dojde, navýší se váš důchod o částku, která bude tvořena fixní a zásluhovou částí. Rozdíl oproti mimořádné valorizaci bude ten, že se bude vyplácet pouze do konce daného roku a důchod tak o ní nebude automaticky navýšen. Na začátku dalšího roku potom stát sám rozhodne o tom, jakým způsobem se důchody navýší. Čtěte také: Důchodci v Česku na své peníze nárok nemají. Přijdou o tisíce korun, už je nikdy neuvidí Jak upozorňují odborníci, pravděpodobně nevyjde předpoklad toho, že tento systém bude levnější než mimořádné valorizace. Podle některých propočtů by mohl být dokonce dražší, jelikož příspěvky mohou dosáhnout poměrně značné výše. Na druhé straně to ale bude systém pružnější, který státní rozpočet zatíží jen po určitou dobu a nikoliv natrvalo. Foto: Shutterstock 0SdíleníSdíletTweet [...]
Největší banka v České republice to podle všeho přehnala se svými marketingovými výmysly. Podruhé v krátké době totiž mění způsob úročení na svém spořicím účtů, a to poté, co se jí příliš nepodařilo odkomunikovat ani první změnu. Zase všechno jinak Pakliže by ale někdo očekával, že v druhém případě už to bude přehlednější a jasnější a že se banka vrátí ke srozumitelnému produktu, který je pro její klienty velmi důležitý a využívaný, byl by na omylu. “Mé 86leté mamince, která je klientkou České spořitelny přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v aplikaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel,” ptá se řečnicky ředitel pražské ZOO Miroslav Bobek, který potom banku počastoval skutečně nevybíravými slovy. Toho potom rozzuřila do běla ještě robotická odpověď ze strany České spořitelny, která zněla následujícím způsobem: “Rádi prověříme relevantnost komunikace. Neváhejte nás kontaktovat pomocí soukromé zprávy, doplněné o kontaktní údaje Vaší maminky pro správnou identifikaci.“ Manažer potom dále poukázal na skutečnost, jakým způsobem banka se svými klienty komunikuje a že je stále častěji odkazuje na internetové bankovnictví George. Například papírové výpisy či služby na pobočce jsou přitom stále dražší. Jak se to chovají? “V ČR žije přes 400 tisíc lidí nad 80 let. A tihle se chovají, jako by nebyli,” upozornil na důležitou věc. Přitom spousta seniorů má svůj bankovní účet právě v České spořitelně. Tato tradiční banka se přitom pro seniory začíná stávat nepoužitelnou. Mé 86-leté mamince, která je klientkou @Ceskasporitelna, přišel dopis oznamující změny úročení. Jaké bude, se v něm však nepíše. Sděluje jí pouze to, že vše se dozví v apliaci George nebo pod otištěným QR kódem. Co by si s tím asi tak počala, kdybych za ní nepřijel?Filipe…— Miroslav Bobek (@MiroslavBobek) April 4, 2024 Čtěte také: Česká spořitelna vám strhne nehorázný poplatek. Její bývalý bankéř už se neudržel a vše prozradil Namísto standardního spořicího účtu teď totiž vymyslela složitý konstrukt, který má hned několik složek a který vám bude vaše prostředky úročit například podle toho, jak moc investujete nebo jaké je vaše finanční zdraví. Základní úroková sazba je potom nula a reálně se řeší přes sazbu v rámci marketingové akce. Foto: Shutterstock 37SdíleníSdíletTweet [...]

3 názory k článku “10 tipů, jak vyzrát na marketingové triky obchodníků. Zaručeně tak ušetříte

  1. Já mám svůj trik na úspory a spokojený život bez neúnosné drahoty. Nežiju v ČR. Ta jediná věc postačí.

  2. To s tím košíkem je hovadina, ale to ostatní je snad každému jasné, to zase někdo objevil Ameriku 🙂

  3. Ha. Marketingové triky? Asi při prázdných regálech nebude co trikovat, pakliže by se tak někdy stalo. Vývoj v západním světě je min. podivný. Ale co kdo zasel…
    Navíc teď ten konflikt. Kdo ví co to přinese. Všeobecnou mobilizaci do války za cizí zájmy? Netvrdím že ano, jen se tak zamýšlím nad imaginární situací, kdy by měli všichni ti šampóni z manažerských firem, nebo hospodští desetibojaři s pupkem, až na zem povinně jet na východ. A dočetl jsem se dnes, že neuposlechnutí je trestný čin. No, hlavně, ať to všem dobře dopadne a můžeme v klidu dále vylepšovat marketingové fígle. V opačném případě by těm všem co mají reálný život za videohru zamrzl úsměv. Hurá tedy ještě na nákupy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *