3. 5. 2024

28 příspěvků u článku “Učitelka dala dítěti ve druhé třídě pětku za banální chybu. Lidé nechápou, jak je něco takového dnes ještě možné

  1. Ženám (a učitelkám zvlášť) chybí 2 věci – objektivita a sebereflexe. Protože jinak by ta učitelka musela vidět, jak je skutečná. Vsadím se, že to dodneška nepochopila a cítí se jako ukřivděná oběť.

  2. Ale to je v pořádku tečka je duležitá,né vážně a každej se v životě s krávou učou setkal,a dívenka se odmala učí že ani vysoká škola nepřidá inteligence

    1. Ale Jaroslave, Vy jste na tom hůře, jak ta žákyně?! Těch chyb máte v jedné větě 7!!! To by bylo za “5 mínus”. Tedy správně
      1) “… v pořádku tečka je …” (Jde o souvětí, tedy “… v pořádku, tečka je …).
      2) “… duležitá …” (Má být kroužkované “ů”).
      3) “… duležitá.né …) (Čárka, nebo tečka?) – za čárkou i za tečkou má být mezera – za tečkou následuje Velké písmeno).
      4) “… krávou učou …” (“úča” se píše s čárkovaným ú).
      5) “… setkal,a dívenka …” (Za čárkou má být mezera).
      6) “… učí že …” (“Že” je spojka podřadicí = před spojkou se píše “čárka”, tedy “učí, že”.
      7) “… inteligence” (A na konec věty, jak jste již viděl, se píše “tečka”).
      Kritizujete, a asi jste neprošel s úspěchem ani tu “Základní školu”, nebo, jak správně uvádíte (s malou úpravou textu): “Ani vysoká škola nepřidá na inteligenci.” Ale, asi Vás potěší, že takových je hodně. To je na tom ta “úča” (mimochodem, i ta žákyně 2. třídy ZŠ), s porovnáním Vašeho pravopisu, ještě hodně dobře!

  3. Já se vůbec nedivím, protože moje vnučka to zažila v 1.tř.už v říjnu, kdy dostala taky pětku. Měla mladou učitelku, která byla velice arogantní, ikdyž jí teprve oschnul diplom. Ve 2tř. s ní měla opět konflikt, to když vnučku nazvala podvodnicí, volala matce do práce a ještě jí zatáhla to řešit do ředitelny! A to jenom proto,že si v sešitě opravila výsledek. Když za ni suploval učitel ,který byl vstřícný k dětem, protože když udělaly chybu,tak je upozornil aby si jí našly a opravily.Tak si bláhově vnučka myslela že to může taky udělat a opravit. Ale tvrdě narazila. Považuji to za šikanu ze strany učitelky a ta to přenesla i na svých pár oblíbenkyň ,které se na šikaně taky podílely. Už mne mělo zarazit to, že vnučka jak se dřív do školy těšila, tak se vymlouvala na bolesti bříška , hlavy atd. ! Na její šikanu přišla pí. učitelka, která nastoupila místo této učitelky. Tato nová pí. učitelka si vnučku zcela získala. Ale přišel další šok, maminky těch děvčat co vnučku šikanovaly si na ní stěžovalo a byla odvolána!!!!!! Dnes je vnučce 18l a vystudovala s vyznamenáním,ale vzpomínky na 1-3tř má stále . Myslím si, že není učitel jako učitel. Nemohu pochopit jak takové učitelky mohou za tak vysoké platy dětem ničit život!!!!!!!!!!!!

    1. Paní Lído, asi jako Jaroslav před Vámi. S jakým “úspěchem” jste prošla ZŠ? Sice máte více vět, ale také chyb “jak máku”! Příšerná stylistika.

  4. Co tady se objevuje za exoty, to zůstává rozum stát. Všichni všechno omlouvejte a tvrďte tomu děcku , že je to tak dobře, a až přijde do tvrdé reality života, tak se z toho pos…..Učitel něco učí a žák má pracovat bez chyb, a též být podle výsledku ohodnocen, a též i člověk dospělý, ale když vidím, co se zjevuje na jakékoli pozici, a jak jednají se svým okolím, jak chtějí všichni jen peníze za nic, pardon, za telefonování a psaní SMS v pracovní době, a neochoty vyjít vstříc, tak mě ani nepřekvapuje názor většiny zdejších demen..

      1. Dítě má cítit lásku rodičů, členů rodiny a třeba i učitele, což ale nelze směšovat s hodnocením znalostí. Chybějící tečky za větou nemají nic společného s tím, že je holčička milovaná, ale správně to není. A špatná známka není důvod pro to, aby holčička milovaná nebyla.

        Jinak bych to tedy už nenafukoval – ani ty tečky, ani pětku. Být rodičem, trval bych na tom, aby si dcera mohla známku opravit a dceři bych vysvětlil, že tečky na konci věty jsou opravdu potřeba a učitelku je nutné brát vážně.

        Nevím, co nutí rodiče hledat oporu na “fejsbuku”, já bych raději řešil případ ve škole a s dcerou. A už vůbec bych o tom nepsal článek na zpravodajském serveru.

  5. Moje dcera dostala 5, v 1.třídě. Léta Páně 2016.Soudružka, vlastně pančitelka zkoušela. Co je na konci za znaménko věty rozkazovací. Odpověděla vykřičník a dostala za 5.Správná odpověď je tečka a vykřičník. Dcera brečela dostala první pětku v životě a bála Naší reakce. Dodnes jsem to nepochopil. 👀🖕🔥☠️

  6. tak už ne jen matematika vadí, ale i čeština

    Nevíte souvislosti, třeba už druhou hodinu probírají, že věty se píší s tečkou na konci věty a dítě mělo v každé větě chybu. Mělo 5 chyb z 5 vět a to je pětka. Tak to v životě chodí.

    1. V práci se pětkrát opakuje naprosto stejná chyba – žák nenapsal na konci vět interpunkční znaménko, podle učitelčiny opravy tečku. Když se v práci opakuje ta samá chyba, je to pořád jen a jen jedna chyba – dítě zapomnělo na pravidlo, že na konci věty oznamovací se píše tečka. Jiná situace by vznikla v případě, že by nešlo pouze o věty oznamovací. A jen tak mimochodem, co ty tři chyby hned na začátku komentáře?

  7. Příliš mnoho vášní pro něco, o čem víme málo. Moje děti taky bývaly občas nepozorné, nesoustředily se nebo lajdačily. Dostaly pětky jako důrazné upozornění. Učitelka je nechala známku opravit a opravené pětky do klasifikace nezapočítala. Na konci roku měly 1 nebo 2 a látku uměly.

  8. Ještě jednou: je to zbytečná hysterie pro něco, o čem přesně nevíme, jak bylo. Souhlasím s tím, že tečka za větou je naprostá prkotina, nehodná toho, aby se dítě trápilo. Jedna pětka ovšem rovněž. K článku nelze napsat nic moudrého a nic chytrého, co by mělo obecnou platnost – každé dítě je jiné a jinak si známky bere.

    Je zde celé spektrum možností, od nevinné, zakřiknuté a vystresované holčičky, kterou šikanuje neprofesionální a zlá učitelka natolik, že chudák dítě už nepíše ani tečky za větou, ačkoli tu látku jinak dokonale umí.

    A nebo to může být i naopak, holčička může být tak trochu flink, naprosto nedává ve škole pozor, má úplně jiné zájmy a pětka může být poslední pokus zoufalé učitelky přinutit dítě a jeho rodiče, aby brali školu vážně.

    Neúčastněme se mediálního honu na člověka, když reálná fakta neznáme a máme sklon do situace promítat jen vlastní zkušenosti se školou.

  9. Spíš by se nad sebou měl zamyslet pan Čapek. Myslím, že je ve svých soudech až příliš kategorický. V tomto případě jsem na straně paní učitelky. Už ve 2. třídě se budou omlouvat hrubé chyby, a pak přijde dítě na střední školu, neví kde, a proč, se píše tvrdé a měkké “i”, velká písmena mu nic neříkají atd., atd.

  10. Tolik kritiků jedné učitelky, která patrně hodnotila úkol podle školních osnov. Ale kolik negramotů, postrádajících schopnost napsat jednu větu bez gramatických, či stylistických chyb, se zde projevuje! Proto se nedivme, že národ trpí.

  11. Myslím, že to nebude stará učitelka. Nýbrž plně vzdělaná pedagožka moderního střihu plně připravená zvládnout výuku v našich inkluzivních školách

  12. Vulgární mameluk Čapek opět zasahuje. Neodborný rychlokvaška, který svou kariéru založil na populistické vulgaritě a osobních útocích, které jsou pro jeho příznivce čitelnější, než skutečná odborná práce na poli pedagogiky. Čapkovi dopřávají sluch jen (ne)ziskovky, skutečným odborníkům je jen pro smích.

    Učitelky se nechci zastávat. Je dost možné, že pochybila, stává se to. Ale na základě článku, věnujícího se více čapkovýmu mentálnímu průjmu, než jejímu případu, nelze vyvozovat objektivní závěry. Oproti tomu Čapek je mezi skutečnými odborníky již legenda.

  13. Od objektivní a konstruktivní kritiky očekávám, že “soudce” zhodnotí předmětné aspekty práce dotyčného po pedagogické stránce, rozebere negativa a navrhne, jak se dotyčný pedagog měl v dané situaci zachovat lépe, včetně rozboru, proč je jeho návrh lepší.

    Pan Čapek o sobě rád tvrdí, že je “ostrý kritik”, jenže místo objektivní konstruktivní kritiky, která na dotyčném “provinilci” nenechá nit suchou, se tradičně, jak je u něj zvykem, dočkáme jen “čapkonády” – přehlídky totální absence slušného vychování.

  14. to ve Vamberku vozí děti ze zdš do vězení do HK-Vazba, páč strašení čertem už není účinné…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *